Predstavitve

Svoboda, s prilagoditvami

Ford Mustang Mach-E: slovenska predstavitev

Fordov Mustang vse od sredine šestdesetih let preteklega stoletja velja za svojevrstno utelešenje ameriških sanj, torej svobode, napredka, in hitrosti. S povsem električnim pogonskim sklopom Mach-E povzema duh predhodnika, a s prilagoditvami, ki so značilne za sodobno e-mobilnost.

 

Iz Amerike v svet

Ford Mustang Mach-E (21)Električni Mustang Mach-E, ki ga za globalne trge proizvajajo v mehiškem obratu Cuautitlán, je Ford razkril že proti koncu leta 2019, le nekaj mesecev kasneje pa je bila znana tudi njegova konfiguracija za evropske trge. Kljub temu, da ne gre za tipičnega racionalnega predstavnika novodobnih električnih modelov, je bilo očitno zanimanje tujih trgov zanj dovolj veliko, da je k nam prišel z opaznim zamikom.

Ford Mustang Mach-E (10)Nihče mu ne more očitati pomanjkanja atraktivnosti, čeprav je povezava z izvirnim Mustangom ostala bolj na ravni izbranih oblikovalskih potez (dolg motorni pokrov, športen zadek z značilnimi lučmi) in simbolov (emblem mustanga). Pozornost pri podrobnejšem pregledu pritegne tudi z nekoliko drugačnimi rešitvami za odpiranje vrat, saj so v ta namen na zunanjosti namestili gumbe, ki se jim na prednjem paru vrat pridruži še fiksen ročaj, v notranjosti pa je vzvod nameščen v kanalu na vratih. Zaprta prednja maska skrbi za učinkovitost, ko je govora o praktičnosti, pa so mu na primer pod sprednjim pokrovom namenili 100-litrski prtljažnik, ki ga je mogoče tudi oprati tudi s curkom vode, ter v seznam dodatkov uvrstili prečna nosilca za strešni tovor, če bi z njim ravno želeli prevažati kajak ali smuči.


Mustang Mach-E v številkah – dolžina: 4.713 mm, širina: 1.881 mm, višina: 1.624 mm, medosna razdalja: 2.984 mm, prostornina prtljažnika: 402-1.420 litrov (spredaj 100 litrov, s pregradami 81 litrov).


Ford Mustang Mach-E (1)V notranjosti prevzame pozornost izjemno velik, pokončno nameščen 15,5-palčni sredinski zaslon, medtem ko je pred voznikom 10,2-palčni zaslon za digitalni prikaz potovalnih podatkov. Materiali so na pogled in otip pozorno izbrani ter lepo obdelani, posebno pohvalo pa si zaslužita lična umestitev opcijskega avdio sistema Bang & Olufsen ter ogromno panoramsko strešno okno. Mach-E za čim bolj intuitivno komunikacijo z uporabnikom uporablja novo generacijo vmesnika Sync 4A z OTA posodobitvami.

Ob širokem naboru vozniških pripomočkov je vozniku na voljo šest spominskih mest za shranjevanje uporabniških prednastavitev, ki med drugim vključujejo nastavitev sedežev, ogledal, osvetlitve in avdio sistema. Pri poimenovanju voznih profilov Whisper (šepet), Active (aktivno) in Untamed (neobrzdano) so se potrudili, da čim bolj nazorno usmerijo voznika,  ki lahko dinamiko in čutne izkušnje uskladi s svojim razpoloženjem.

Dva krat dva

Ford Mustang Mach-E (23)Mach-E, ki so ga zasnovali na namenski električni platformi GE1, je dobavljiv z eno od dveh  izvedb baterije. Neto kapaciteta 88 kWh (12 modulov, 376 celic, 596 kg) mu omogoča podaljšan doseg, medtem ko osnovni doseg zagotavlja baterija neto kapacitete 68 kWh (10 modulov, 288 celic, 487 kg). Slednja je na voljo s šibkejšim pogonskim sklopom moči 198 kW (269 KM) z zadnjim ali električnim štirikolesnim pogonom. Baterijski sklop s podaljšanim dosegom zagotavlja energijo zadaj gnani izvedenko z  216 kW (294 KM) moči ter štirikolesno gnanima močnejšima različicama z 258 kW (351 KM) oziroma ekstremnih 358 kW (487 KM) moči v GT. Normirani doseg (WLTP) z enim polnjenjem sega od 400 km (osnovni doseg, AWD s 198 kW/269 KM moči) do 600 km (podaljšan doseg, zadnji pogon z 216 kW/294 KM moči).

Ford Mustang Mach-E (27)Polnjenja baterije  se verjetno ne bomo lotevali preko gospodinjske vtičnice, kjer naj bi z vsako uro pridobili okvirno 14 km dosega. Priklop na domačo stensko polnilnico (11 kW) naj bi v enakem času dodal okvirno 62 km dosega, za potrebe hitrega polnjenja  na poti pa naj bi se v najboljšem primeru (s 150 kW) napolnil za 119 km vožnje na vsakih 10 minut.

Cene za Mustang Mach-E se po podatkih uradnega cenika pričenjajo pri 69.900 evrih.

Besedilo in foto: Urška Radolović.

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Glavna vloga
Samo še hibrid