Tujina

Sindikalist: 'Strojevodja ne bi smel ustaviti sredi proge'

Zagreb, 12. 09. 2022 10.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Huda železniška prometna nesreča, ki je pretresla Hrvaško, je sprožila števila vprašanja o varnosti in vzdrževanju železniškega prometa in infrastrukture. Oglasil pa se je tudi šef Sindikata strojevodij Hrvaške, ki pravi, da želijo opozoriti na to, da veliko število strojevodij pri določenih zasebnih prevoznikih dela po upokojitvi, potem ko so že izgubili zdravstveno sposobnost, je dejal sindikalist. Kot je še poudaril, po njegovem ni bilo razloga, da se vlak sploh ustavi na progi, in preiskava bo morala odgovoriti na vprašanje, zakaj se je vlak sploh ustavil in ali so temu botrovali zasebni razlogi.

V hudi železniški nesreči v kraju Rajić pri Novski so v petek zvečer umrle tri osebe, še enajst je poškodovanih, je po ogledu prizorišča nesreče dejal hrvaški premier Andrej Plenković. Med smrtnimi žrtvami je tudi 17-letnik. Nesreča naj bi se zgodila, ko se je potniški vlak z veliko hitrostjo zaletel v stoječi tovorni vlak. Plenković je dejal, da je strojevodja potniškega vlaka spregledal rdečo luč in se posledično zaletel v tovorni vlak, ki je - domnevno zaradi popravila - stal na progi, več o vzrokih nesreče pa ni želel špekulirati.

Šef Sindikata strojevodij Hrvaške Nenad Mrgan je spregovoril o nevzdržnih pogojih, s katerimi se srečujejo v hrvaškem železniškem prometu. Kot izpostavlja Mrgan, pa veliko strojevodij po tem, ko ne izpolnjujejo več zdravstvene sposobnosti, nadaljuje svoje delo pri zasebnikih. Kot je sicer dejal Mrgan, nočejo nikogar obtoževati ali vplivati na potek preiskave: "Želimo opozoriti na to, da veliko število strojevodij pri določenih zasebnih prevoznikih dela po upokojitvi, potem ko so že izgubili zdravstveno sposobnost. Zagotovo je strojevodja naredil napako zaradi spleta okoliščin. Vprašanje ostaja, zakaj se je strojevodja prvega vlaka ustavil na progi. Imamo informacije, da tam stanuje in da gre za starejšega človeka, ki so ga v prejšnjem podjetju odpustili, saj je komisija presodila, da je izgubil zdravstveno sposobnost. Kasneje pa je to dovoljenje nekako pridobil." 

Nesreča vlaka na Hrvaškem
Nesreča vlaka na Hrvaškem FOTO: Bobo

Kot je še poudaril Mrgan, ni bilo razloga, da se vlak sploh ustavi na tej progi, in preiskava bo morala odgovoriti na vprašanje, zakaj se je vlak sploh ustavil in ali so temu botrovali zasebni razlogi: "Če je strojevodja opazil okvare ali nepravilnosti, bi se moral ustaviti na naslednji postaji, ne pa sredi proge," piše Index.hr. 

V Agenciji za preiskovanje nesreč v zračnem, pomorskem in železniškem prometu so zanikali, da bi imeli kakršnekoli informacije, o katerih je govoril Mrgan. Kot so dejali za Index.hr, bodo danes po zaključku ogleda kraja začeli s preiskavo in do tedaj takšnih navedb ne smejo komentirati.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (11)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
12. 09. 2022 17.56
+1
"Če je strojevodja opazil okvare ali nepravilnosti, bi se moral ustaviti na naslednji postaji" Če, kaj pa če je okvara takšna, da je vlak nevozen. Avto tudi ne gre, če ...
Ramzess
12. 09. 2022 17.57
Javi sicer, da je obstal, da je nepremičen, a če drugi tega ne upoštevajo, se zgodi to.
exterminator
12. 09. 2022 12.24
Anarhija povsod,
Burtonnn
12. 09. 2022 12.14
Seveda nebi smel ustaviti "sredi proge". Žal, ni mogel ne levo ne desno in se je res moral ustaviti "sredi proge".
Ramzess
12. 09. 2022 17.54
Darko32
12. 09. 2022 11.55
+1
Tukaj je nekdo zelo zelo zelo zamočil. Sindikalist z svojo izjavo žekaže vstran in podtika drugim. Očitno je on izmed teh, k iso vpleteni v takšno stanje.
nacionale
12. 09. 2022 12.04
+1
Ne klobasaj če ne poznaš železniškega sistema...tudi pri nas je tako ko se strojevodje upokojijo k privatnikom tam pa vemo kak je.papir vse prenese...tudi pri našem državnem prevozniku sse več ne daje na varnost kar se je dajalo...
Darko32
12. 09. 2022 12.08
+0
nacionale O človek boji kaj pa ti klobasaš. Če nekdo nekje se ustavi in je pogoj, da mora biti na točki B. Je zadnji, k ida dovoljenje naslednjemu, da pelje MORA DOBITI DOVOLJENJE, DA JE NA TOČKI B RES PRIŠEL IN ŠELE NATO DAJE DOVOLJENJE NASLEDNJEMU, DA LAHO GRE. TI PA MENI PRAVIŠ, DA VOZITE NA ŽELEZNICI OD OKA IN NA BLEF. Če bi bil jaz INŠPEKTOR bi takšnim odvzel dovoljenje za opravljanje dela v prometu in mu doživljensko prepovedal delo v prometu. Zato se zamisli, če tam na železnicah res delate tako, da vozite na blef in potem dobivamo priemre, kot je ta in v drugem članku v Sloveniji nekje na Primorskem.
MiskoPol
12. 09. 2022 11.47
-1
Se ne spoznam na železnice, a si težko predstavljam, da bi strojevodja ustavil tovorni vlak sredi proge in skočil domov "na malico".
2fast4
12. 09. 2022 11.37
+0
Sindikalisti se tako nikoli niso nič pametnega povedali. Poskrbeli pa so za svojo ritko...
pkj
12. 09. 2022 11.20
+0
In Ukarajinska vojska zavzema obmocja ki so jih kriminalci zavzeli s pobijanji. Osvoboditi vse do zadnjega milimetra