Stroškovne prednosti slovenskega proizvajalca, tehnično dobro izobraženi delavci, digitalizacija slovenskega podjetništva ter cenjena natančnost in zanesljivost slovenskih podjetij, tako Johann Picej iz celovške davčne svetovalne pisarne DDr. Jaklitsch & Mag. Picej našteva glavne točke za uspeh na avstrijskem trgu. Zraven dodaja še inovativnost in poznavanje avstrijskih standardov, geografsko bližino avstrijskega trga, pa znanje nemškega jezika, poznavanje avstrijske zakonodaje, kakovostno delo ter dobro izobražene delavce. A Picej ob tem tudi opozarja, da si podjetje lahko olajša pot z dobro pripravo, svetovanjem ter izkoriščanjem možnosti mreženja in prijateljskega povezovanja lastnih interesov ter interesov avstrijskega naročnika.
Tudi Marion Biber, ki je pri agenciji ABA generalna direktorica oddelka Invest in Austria, odgovorna za Italijo in Slovenijo, toplo priporoča, da se podjetje vnaprej temeljito pripravi na vstop na avstrijski trg. »Bolj je podjetje pripravljeno, hitreje in uspešneje se bo tu uveljavilo. Uspešnost je sicer odvisna tudi od poslovnega področja podjetja, vsekakor pa sta poslovni načrt, ki ponuja dobro podlago za pridobivanje potencialnih strank in partnerjev, ter spremljanje razvoja dogodkov bistvenega pomena. Vnaprej je treba razporediti tudi finančne in človeške vire, je prepričana Bibrova. Svetuje tudi, da podjetje preveri, ali proizvod in tržno komuniciranje podjetja ustrezata avstrijski miselnosti in potrebam, da jasno opredeli edinstveno prodajno mesto ter optimizira upravne postopke z uporabo avstrijskih storitev e-uprave.
Po uspešnosti v zadnjih letih izstopa pet dejavnosti
Celovški davčni svetovalec navaja, da so bila v zadnjih letih na avstrijskem trgu precej uspešna podjetja, ki se ukvarjajo z obdelavo kovin, elektrotehniko, lesarstvom, gradbeništvom in IKT. »Predvsem so bila uspešna podjetja, ki so bila zmožna vključiti se v poslovni proces avstrijskega podjetja ter mu na isti tehnični in kakovostni ravni z izkušenim kadrom pomagajo do uresničitve poslov,« dodaja.
Na vprašanje, kako pomagajo podjetjem pri širitvi na avstrijski trg, odgovarja, da njihova znanja, pridobljena med dolgoletnim delovanjem, v kombinaciji z jezikovno raznolikostjo omogočajo, da povezujejo podjetja v celotnem alpsko-jadranskem prostoru. »Ponujamo skrbno strokovno svetovanje pri ustanovitvi podjetja, čezmejnem poslovanju, računovodstvu, obračunu plač, pravnih vprašanjih in knjigovodstvu,« pojasnjuje Picej.
»Podjetjem, ki se zanimajo za zagon poslovanja v Avstriji, ponujamo brezplačne strokovne in svetovalne storitve ter se osredotočamo na vsa vprašanja, pomembna za izbiro ustrezne lokacije. Vsako podjetje obravnavamo individualno, glede na njegove potrebe, kar še posebej cenijo. Ne ponujamo pa zgolj brezplačnih prilagojenih informacij, podpore in svetovanja po meri, ustrezni mednarodnim vlagateljem, ampak tudi širimo stike na podlagi dolga leta grajene poslovne mreže,« pravi generalna direktorica ABA.
Iskanju dobre in strokovne delovne sile ni konca
»Pogovori s tujimi vlagatelji v zadnjem letu so pokazali, da je odločilen dejavnik za zagon poslovanja razpoložljivost usposobljenih delavcev na lokaciji podjetja. Zaradi nedavne širitve in prepleta storitev ABA, ki jih ponujata programa Investiranje v Avstriji in Delo v Avstriji, smo enotna točka za mednarodna podjetja za vsa vprašanja, povezana z iskanjem lokacije podjetja in tudi usposobljenih delavcev,« poudarja Bibrova.
Tudi Picej opozarja na vse večji pomen delovne sile. »Zaradi pomanjkanja strokovnih delavcev v Avstriji je posojanje delovne sile čedalje večjega pomena. Zato ponujamo tudi storitve, kot so prijava delavcev na finančno policijo, vloga za oprostitev davka, obračun avstrijske dohodnine, vloga za vračilo zadržanega denarja.« Kot dodaja, se vse bolj kaže, da je strokovno svetovanje pogoj za uspešno poslovanje v Avstriji in da stranke cenijo podizvajalce, ki poslujejo zakonito in brez težav.
Startupovska meka onkraj Alp
S celovškim inkubatorjem build! za inovativna tehnološko usmerjena startupovska podjetja na Koroškem vsaj dvakrat na leto vzpostavijo stik tudi podjetja iz Slovenije. Poudarek inkubatorja je na aplikacijah IoT, ki so inovativne, prilagodljive, tehnološke in temeljijo na znanju. Trenutno sodelujejo s 30 podjetji, direktor inkubatorja Robert Gfrerer pa za največji uspeh šteje Bitmovin. Ta danes deluje globalno v industriji pretočnosti videovsebin. Na vprašanje, katera podjetja so še prodornejša z njihovo pomočjo, Gfrerer našteva še Symvaro, Hex, Swircle in Harmony and Care. Symvaro pomaga komunalnim službam pri prilagajanju digitalni dobi, Hex avtomatizira kompleksne procese odločanja v logistiki, Swircle dobavlja knjige za večjo ustvarjalnost in empatijo otrok, Harmony and Care pa poenostavlja iskanje negovalcev za uporabnike oskrbe oziroma nege.
Gfrerer poudarja, da build! podpira številne faze zagonskega procesa. »V fazi pred inkubacijo podpiramo razvoj poslovnih modelov. Poleg tega s svojimi programi za faze inkubacije in pospeševanja ponujamo prostor in možnosti za razvoj idej. Poleg naših kvalificiranih zagonskih nasvetov ima build! tudi dostop do omrežnih struktur, sinergij in edinstvene visokotehnološke infrastrukture, da zagotovi ne le prenos tehnologije med znanostjo in industrijo ter med podjetji, ampak tudi poveča možnosti rasti. Za zagotovitev tega build! ponuja tudi svetovanje ob zagonu, finančno podporo, prostore za sodelo (coworking), mentorje in prvovrstno sodelovanje s strokovnjaki iz industrije,« razlaga direktor inkubatorja.