AMZS test 33 zimskih pnevmatik: ''Na trgu tudi takšne, ki jih ne priporočamo''

8.10.2022 | 14:40

AMZS test 33 zimskih pnevmatik: ''Na trgu tudi takšne, ki jih ne priporočamo''
AMZS test 33 zimskih pnevmatik: ''Na trgu tudi takšne, ki jih ne priporočamo''
AMZS test 33 zimskih pnevmatik: ''Na trgu tudi takšne, ki jih ne priporočamo''
AMZS test 33 zimskih pnevmatik: ''Na trgu tudi takšne, ki jih ne priporočamo''
AMZS test 33 zimskih pnevmatik: ''Na trgu tudi takšne, ki jih ne priporočamo''
AMZS test 33 zimskih pnevmatik: ''Na trgu tudi takšne, ki jih ne priporočamo''

Avto-moto zveza Slovenije je v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami tudi letos opravila test zimskih pnevmatik, in sicer 16 pnevmatik v dimenziji 185/65 R15 in 17 pnevmatik v dimenziji 215/60 R16. Pnevmatik, ki se enako dobro obnesejo v vseh voznih in vremenskih razmerah, v trgovinah ni veliko, kar se je potrdilo tudi pri letošnjem testu, kjer so se najbolje odrezale najbolj uravnotežene pnevmatike. Med pnevmatikami, primernejšimi za manjše avtomobile, sta dve, ki ju AMZS na podlagi rezultatov testa voznikom ne priporoča, med pnevmatikami, najbolj primernimi za cestne terence, pa so rezultati spodbudnejši, saj nobena ni dobila ocene »ni priporočljivo«. Ob tem AMZS inštruktorji varne vožnje izpostavljajo, da priprava vozila na zimo ni le menjava pnevmatik, temveč naj vozniki še pred vozniško najzahtevnejšim delom leta poskrbijo za tehnično brezhibnost vozila, prav tako pa jih vabijo na programe varne vožnje, kjer lahko na poligonu prek simulacije različnih situacij v varnem okolju spoznajo obnašanje svojega vozila v kritičnih situacijah ter trenirajo svoje reakcije in odzivnost, kar jim bo pomagalo do varnejše vožnje v realnem prometu.

Neodvisni testi pnevmatik, ki jih v sodelovanju s potrošniškimi organizacijami izvajajo avtomobilski klubi in voznikom pomagajo pri odločitvi, katero pnevmatiko izbrati, bodo prihodnje leto praznovali pomemben jubilej – 50 let od prvega testa in objave rezultatov. Slovenske voznice in vozniki lahko rezultate, zahvaljujoč Avto-moto zvezi Slovenije in njenemu sodelovanju ter s tem tudi sofinanciranju teh testov, v slovenščini spremljajo že 25 let.

Pred letošnjo zimo so sodelujoči klubi in organizacije testirali 33 zimskih pnevmatik v dveh dimenzijah. »Pri obeh letos testiranih dimenzijah, 185/65 R15 v hitrostnem razredu T – gre za pnevmatike, ki jih uporabljajo majhni avtomobili, kakršen je VW polo, ki je bil tudi naš preskusni avto –, in 215/60 R16 v hitrostnem razredu H, ki so namenjene cestnim terencem, kakršna je škoda karoq, smo temeljito preskusili lastnosti na suhi cesti, na mokri cesti, na snegu in na ledu, izmerili glasnost, preverili obrabo oziroma število prevoženih kilometrov in izmerili porabo goriva«, merila testiranja predstavi odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel in pove, da so z rezultati testa zadovoljni, zlasti pri 17 pnevmatikah, primernih za vse bolj priljubljene cestne terence, saj nobena od preskušenih pnevmatik ni dobila ocene »ni priporočljivo«. »Slabše so se na testu izkazale pnevmatike za manjše avtomobile, kjer sta med 16 preskušenimi dve, ki ju v AMZS na podlagi rezultatov testa voznikom ne priporočamo.«

Najboljša skupna ocena na testu, ki jo dobijo najbolj uravnotežene pnevmatike oziroma takšne, ki dosežejo čim boljši rezultat pri vseh merilih, pa naj ne bo edini kriterij pri nakupni odločitvi, svetuje Poženel: »Pnevmatike izberite glede na svoje potrebe in navade. Če se pogosto vozite po zasneženih cestah, se ozrite po pnevmatikah, ki so dobre na snegu, če pa zimo prevozite na očiščenih avtocestah in hitrih cestah, so za vas primernejše pnevmatike z dobrimi lastnostmi na mokrem in na suhem. V AMZS upamo, da vam bodo tudi tokratni rezultati, ki jih objavljamo v oktobrski Motoreviji in na spletni strani AMZS, pomagali pri nakupni odločitvi.«

Priprava vozila na zimo ni le menjava pnevmatik

Pnevmatike so najpomembnejši del ustrezne opreme avtomobila, saj zagotavljajo edini stik avta s podlago, po kateri vozi. A vozniki ne smejo pozabiti, da priprava vozila na zimo nikakor ne pomeni le menjave pnevmatik, poudarja AMZS inštruktor varne vožnje Tomaž Farčnik: »Ob prihodu nižjih temperatur je treba letno tekočino za čiščenje vetrobranskega stekla zamenjati z zimsko, preveriti delovanje akumulatorja, poškodbe in obrabo metlic brisalcev … Vsako zaznano poslabšanje delovanja naj bo opomnik za menjavo. Dobra vidljivost je namreč eden ključnih pogojev za varno vožnjo, vemo pa, da je vidljivost v deževnih in meglenih razmerah ter ob sneženju slabša kot sicer. K temu doda svoje še krajši dan. Najbolje je avto odpeljati na preventivni servisni pregled (člani AMZS lahko v AMZS centrih po Sloveniji na to storitev koristijo 80-odstotni popust) in se posvetovati s strokovnjakom. S tehnično neustreznim vozilom še tako dober voznik morda ne bo uspel rešiti kritične situacije.« AMZS inštruktorji varne vožnje zato pred vozniško najzahtevnejšim delom leta še toliko bolj vabijo na katerega od programov varne vožnje v AMZS Center varne vožnje na Vranskem, kjer lahko vozniki prek simulacije različnih voznih podlag in situacij, ki se lahko primerijo v prometu, trenirajo svojo odzivnost, hkrati pa tudi spoznajo, kako se njihovo vozilo v takšnih situacijah obnaša. »Obisk tečaja varne vožnje je ob tehnično brezhibnem vozilu ena najboljših popotnic, da bomo tudi pozimi vozili varno«, še dodaja Farčnik.

Še podrobneje o zimskih pnevmatikah tu.

AMZS

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava