Le še kot priključni hibrid

Pred nekaj meseci je na slovenske ceste pripeljal prenovljeni mitsubishi eclipse cross, ki je na voljo le še z enim pogonskim sklopom. Čeprav se med vožnjo dobro odreže, na drugi strani ne moremo mimo dejstva, da se je močno podražil.

Športni terenec je dobil nekaj novih oblikovnih potez in nov 
priključno-hibridni pogon. Foto: Artur Švarc
Športni terenec je dobil nekaj novih oblikovnih potez in nov priključno-hibridni pogon. Foto: Artur Švarc

Konec 2017 predstavljeni eclipse cross, ki je bil most med malim ASX in velikim outlanderjem, je konec lanskega leta doživel prenovo. Eclipse cross (ker je bil legendarni eclipse čisto drugačen avto, je ta polterenska oznaka več kot na mestu) je tudi vsa leta z naskokom najbolje prodajan na evropskem trgu.

Oblikovna prenova ni bila radikalna - prelomljena maska se je zdaj skrila v enotni črnini, zgornji žarometi so postali ožji z LED dnevnimi lučmi, običajne in dolge luči pa so se preselile v trikotnik na sredi odbijača.

Tehnični podatki:

Dimenzije (D/Š/V): 4545 mm x 1805 mm x 1685 mm

Motor: 2,4-litrski bencinski in 2x elektromotor, skupno 138 kW

Najvišja hitrost: 162 km/h

Baterija: kapaciteta 13,8 kWh

Menjalnik: brezstopenjski samodejni menjalnik CVT

Prtljažnik: 359-1180 litrov

Posoda za gorivo: 43 litrov

Cena: 40.190 evrov

Izrazita bočna linija se je pred prenovo zaključevala v agresivnih trikrakih zvezdastih lučeh, ki so razdelile zadnjo šipo na dva kosa in seveda omejile preglednost nazaj. Oblikovalcem ni bilo težko te “napake” odpraviti s povsem običajno položenim zaključkom, ki vseeno ohranja prepoznavno oblikovno zasnovo pred prenovo in z njo tudi skladnost.

Notranjost ostaja v veliki meri nespremenjena - merilniki so ostali analogni, nov je le multimedijski sistem z nekoliko več višine, gumbe na dotik pa sta v določeni meri zamenjala dva vrtljiva gumba. Za multimedijo lahko rečemo, da ima novo grafično podobo, pretirano hiter pa ni. Spremenjena so tudi stikala klimatske naprave, nekaj je svetleče črnine, kjer je prej bila mat površina in obratno in zaradi specifike pogona je ob prestavni ročici ročnega menjalnika izginila tudi drsna ploščica za upravljanje sistemov, je pa tu nižji selektor pogona in gumbi za ogrevanje sedežev in izbiro režima vožnje.

Kljub dvema tonama se eclipse cross lepo pelje čez ovinke in dobro skriva težo.

V najvišji opremi v usnje odeta sedeža sta hkrati udobna in športno školjkasta, zmanjka pa prostora za notranje koleno predvsem višje raslih voznikov. Med opremo dodajmo še prikazovalnik na vetrobranskem steklu. Prtljažnik zadaj meri skromnih 359 litrov, s podiranjem dobimo 1108 litrov. Višje dno je posledica spodaj nameščenih baterij in zadnjega elektromotorja.

En bencinski in dva električna motorja

In zdaj pogon - v skladu z ekološko naravnanostjo je v tem delu sveta na voljo le priključni hibrid z 2,4-litrskim bencinskim motorjem z 72 kW (98 KM) in 193 Nm navora, potem pa sta tu še sprednji in zadnji električni motor, skupna moč hibridnega pogona, ki se dogaja preko brezstopenjskega CVT menjalnika, pa je 138 kW (185 KM).

Potniška kabina ostaja tako rekoč nespremenjena, a še vedno dovolj udobna tudi za daljša potovanja. Popolnoma nov je multimedijski sistem. Foto: Artur Švarc

Če vas konfiguracija spomni na tisto iz večjega outlanderja, imate prav. Pretok pogona kaže, da bencinski motor večino časa sestavlja elektriko za električni pogon in le tu in tam direktno poseže na sprednji kolesni par. Kot priključni hibrid ima eclipse cross 13,8-kWh baterijo, ki je v mestni vožnji zadoščala za malo manj kot 40 kilometrov.

Ker je reč vse prej kot lahka, je temu primerna tudi poraba, nad devet litri, podobno pa je tudi z dinamiko. Pospešek enajst sekund do stotice pove, da reč ni namenjena dinamični vožnji, pač pa bolj varčnosti in umirjenosti predanim voznikom. Za razliko od spredaj gnanega predhodnika je tu elektromotor na zadnji osi dobrodošel dodatek k štirikolesnemu pogonu, takrat ko se to rabi.

Kljub dvema tonama se eclipse cross tudi lepo pelje čez ovinke in dobro skriva težo. Poanta zgodbe pa je nekje drugje. Če je avto na testu pred štirimi leti in pol z najvišjim nivojem opreme stal 26.490 evrov (z 1.5 turbo bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom, ki je bil bolj dinamičen), je zdaj 500 kilogramov elektrifikacije in baterije svoje vzelo tudi pri ceni in testni priključni hibrid stane 40.190 evrov.


Najbolj brano