Črna kronika

Na Bledu voznica odvzela prednost peški in trčila vanjo

Ljubljana, 01. 06. 2023 09.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Blejski policisti so bili obveščeni o prometni nesreči, v kateri 44-letna voznica avtomobila ni pustila prednosti peški na prehodu za pešce in je trčila vanjo. Peška je bila hudo telesno poškodovana. Na kraju ji je prvo pomoč nudilo zdravstveno osebje in jo z reševalnim vozilom prepeljalo v zdravstveno ustanovo. Policisti so opravili ogled, nadaljujejo z zbiranjem obvestil in za voznico vodijo postopek v smeri kaznivega dejanja zoper varnost javnega prometa.

V zadnjem času smo poročali o več trčenjih voznikov v pešce in nesrečah, v katerih so udeleženi pešci. K večji varnosti pešcev lahko prispevajo predvsem vozniki. Prav hitrost vožnje je lahko razlika med življenjem in smrtjo, če do trka s pešcem pride. Pri 30 km/h preživi devet od 10 pešcev. Pešce najpogosteje ogrožajo vozniki motornih vozil, ki so v približno 70 odstotkih povzročitelji prometnih nesreč. Trk avtomobila pri hitrosti 50 km/h v odraslega pešca je enak padcu z višine 9,8 metra, posledice za otroke pa so hujše ali celo usodne že pri nižjih hitrostih, opozarjata agencija in Policija. V prihodnjem tednu bosta potekali nacionalni preventivni akciji "Hitrost" in "Varnost motoristov", v tem času bo potekal tudi poostren nadzor s strani Policije.

Prehod za pešce
Prehod za pešce FOTO: Shutterstock

Okrog pešcev ni varnega oklepa vozila, pa tudi čelada nas med hojo ne varuje. Vozniki nas pogosto zaradi temnejših oblačil in slabše vidljivosti ne opazijo pravočasno. Prav zato, ker so pešci v prometu bolj ranljivi, moramo tudi sami bolje poskrbeti za lastno varnost, poudarjajo pri AVP. 

Hodimo po pločniku in prečkamo ceste na označenem prehodu za pešce, pred prečkanjem pa se vedno prepričamo s pogledom levo-desno-levo. Cesto prečkamo hitro in brez nepotrebnega ustavljanja.

Če pločnika ni, hodimo po levem robu vozišča.

Poskrbimo za svojo vidnost – nosimo svetla in odsevnega oblačila ali odsevna telesa (odsevne trakove in kresničke), pot ponoči pa si lahko osvetlimo s svetilko ali mobilnim telefonom.

Za večjo varnost lahko vzpostavimo očesni kontakt z voznikom in se tako prepričamo, da nas je videl.

Še posebej poskrbimo za otroke, ki jih držimo za roko ob cesti – na zunanji strani, proč od ceste.

Poskušamo predvideti, kako bodo drugi ravnali, še posebej vozniki.

Na avtocesti se ne smemo zadrževati izven vozila ob cestišču, saj je to izredno nevarno. V primeru kritičnega dogodka poskrbimo za svojo varnost: Vozilo ustavimo na odstavnem pasu, zavarujemo mesto dogodka, izstopimo iz vozila in se umaknemo na varno za zaščitno ograjo ter pokličemo pomoč. Vedno uporabimo odsevni telovnik.

Še posebej pozorni bodimo na otroke 

 V zadnjih dneh so policisti zabeležili prometne nesreče s smrtjo in hudimi telesnimi poškodbami mlajših otrok. Letos do 30. maja je bilo po trenutnih podatkih v prometnih nesrečah udeleženih 135 otrok v starosti od nič do 14 let, v enakem obdobju lani pa 142. V posledicah teh nesreč sta letos umrla dva otroka v tej starostni skupini (lani nihče), eden kot potnik na traktorskem priključku in drugi kot pešec. Hudo poškodovanih jih je bilo osem (lani sedem), lahko poškodovani pa so bili 104 (lani 101). 

Otroci so med najbolj ranljivimi in ogroženimi udeleženci v prometu. Mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi, je dejal: "V zadnjem obdobju je bilo v prometnih nesrečah tudi z najhujšimi posledicami udeleženih kar nekaj najmlajših otrok. Tega si nihče ne želi. Že v načelih cestnega prometa je zapisano, da kadar so udeleženci cestnega prometa otroci, so drugi udeleženci dolžni nanje posebej paziti in jim pomagati. To načelo povsem jasno določa, da smo vsi v prometu soodgovorni za varnost otrok. Zato je treba v prometu ravnati tako, da čim bolj izključimo dejanja, ki bi lahko ogrožala otroke. Otroci so razigrani in drugače dojemajo promet okoli sebe in so kot taki zelo nepredvidljivi v svojih ravnanjih. Zato moramo biti na cesti ob zaznavi otrok v bližini bistveno bolj pazljivi in pozorni, ker nikoli ne vemo, kako se bo otrok odzval. Poleg tega bi ob tem opozoril na vlogo staršev, ki so pri tem najbolj pomembni. Starši predstavljajo vzor, hkrati pa mladostnike pripravljajo na samostojno udeležbo v cestnem prometu. Njihova vloga je na tem mestu neprecenljiva. Zato vsi storimo vse, da se takšni dogodki, kot smo jim bili priča v zadnjem obdobju, ne bi ponavljali." 

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (25)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

periot22
01. 06. 2023 15.20
+0
Žal je kultura pešcev tudi na minimumu kot ovce čez brez da pogleda levo in desno!
kapljač1
01. 06. 2023 14.46
+1
Učiti otroke , da naj kolikor se da hitro zapustijo zebro . Starim bumbarjem ni več mogoče dopovedati namreč.
stumfeta
01. 06. 2023 15.50
+0
Dej, 44 let pa res ni neka jaka starost za 21. stoletje.
Kaveljc
01. 06. 2023 13.37
+0
Prehodov za pešče je tako ali tako premalo. Voznik, ki ni sposoben zmanjšati v naselju pred prehodom za pešce na minimum, si sploh ne zasluži vozniškega izpita, Pojdite samo v sosednjo Avstrijo, pa boste videli , kaj je kutura v cestnem prometu in spośtovanje šibkejših.
Kaveljc
01. 06. 2023 13.23
+0
No tista dva ki sta mi dala minus, sta klasična voznika, ki sta pripravljena zaradi ene minute povoziti pešca na prehodu za pešce, kolesarja potisniti na robnik , da pade, ali pa ga povoziti kar na kolesarski stezi. S tem sta pokazala svojo kulturo, nikoli nista slišala za šibkejše v prometu. Predlagam, da najprej opravita kolesarski izpit za otroke , pa bosta spoznala, kako je na kolesu. In koliko pešcev in kolesarjev je povzročilo smrt voznikov v avtomobilih. To pove vse.
Kaveljc
01. 06. 2023 12.39
-2
Se sploh ne čudim. Kot kolesar, ki sem kolesaril po Italiji, Avstriji in Nemčiji, lahko napišem, da je tak odnos do kolesarjev in pešcev, ko je v Sloveniji, samo na Balkanu in v Turčiji. Nihče ne upošteva razdalje pri bočnem prehitevanju 1, 5 m, kjer ni ločene kolesarske steze parkirajo avtomobile na stezo, sekajo kolesarsko stezo, ko voziš po njej, v krožiščih ne upoštevajo kolesarske steze. Pridivjajo po naselju, kjerje omejitev 30 km sto na uro in ti trobijo, da si jih izsilil.
Maxx365
01. 06. 2023 12.27
-1
Še bolj kot vozniki bi rekel "pešci pozor", predvsem je pomemben očesni kontakt. Jaz vedno, posebej pa še ko sem na sprehodu z vnukom, se kljub prednosti na prehodu in kljub zeleni luči za pešce vselej prepričam ali me voznik vidi in in ne prečkam vozišča preden se vozilo dejansko ne ustavi, ker nihče ne bo poskrbel za tvojo varnost, če tega ne storiš sam.
stumfeta
01. 06. 2023 15.52
+1
Ja, jaz enako počnem, dokler ne vidim, da se e ali vidno začel ustavljati ali ustavil. Če je gonil k pr norcih, potem pač počakam, da odžlajfa. Ampak, dejstvo je, da vozniki pogosto ne ustavljajo. Tudi če te vidijo, da stojiš tam dalj časa in čakaš, tudi če je dejansko gneča, pa se morajo ustavit dva metra za prehodom, bodo odpeljali čez prehod.
Sortegilio
01. 06. 2023 11.23
+3
V naseljih, mestih, vaseh zmeraj posebna previdnost zaradi peščev, ... Sem pa celo na avtocesti dvakrat naletel, da je oseba prečkala avtocesto... Zelo zelo nevarno.
Kostolomac
01. 06. 2023 11.10
+13
Nikoli ne razumem ljudi, ki brez previdnosti oziroma pogleda levo desno kar stopijo na cesto, češ saj imam prednost kaj me briga. Ni ravno tako, prednost imaš, nisi pa močnejši od avta. Vseeno držim pesti za peško.
J.A.
01. 06. 2023 12.06
-1
Opažam, da to delajo predvsem ženske. Sploh starejše.
stumfeta
01. 06. 2023 15.55
Janko Ig
01. 06. 2023 11.01
+5
Ne glede kdo ima prednost naj se pešci zavedajo,da bodo vedno bolj nastradali kot avto . Ko bojo tako razmišljali bo manj nesreč....
zajfa
01. 06. 2023 11.05
+3
Pa da ko bodo, da bo 99% voznikov pobegnilo s kraja nesreče, če se bo le dalo.
dartford
01. 06. 2023 10.40
+8
Pešci nikoli ne bi smeli imeti prednosti, pa bi bolj naokol gledali. Tko pa skočijo na cesto, pa če gre avto ali pa ne.
oježeš
01. 06. 2023 11.03
+8
Ravno prejšnji dan sem opazoval človeka, ki je prišel do prehoda za pešce, brez semaforjev. Z eno roko je držal otroka, nato pa ne da bi pogledal levo ali desni, direktno čez cesto. Nekaterim je bolj pomembno gledanje v telefon kot pa lastna varnost, da pa se nesreče dogajajo in se bodo, pa vemo vsi. Zato tudi, če imaš prednost, pazi na sebe, za druge ni rečeno, da bodo pazili na tebe.
stumfeta
01. 06. 2023 11.46
-1
Pa hvala bogu, da imajo prednost. Že tako stojijo pred prehodom za pešce ko lipov boh in čakajo, da jim bo kdo ustavil.
Dragica Cegler
01. 06. 2023 12.19
+1
Ko sem prečkala cesto,so mi vozniki vedno ustavili.Mislim,da je večina voznikov pazljiva na pešce.Je pa treba tudi pogledati levo,desno preden prečkas.
stumfeta
01. 06. 2023 15.53
+0
Ja prav, meni pa niso skorja nikoli ustavili? In, katera od naju je zdaj merodajna? Skoraj vsakič ko gledam kako folk prečka prehod za pešce gledam kako ustavi mogoče 5 ali 6 voznik.
Apostol1
01. 06. 2023 10.14
+0
Če vidim pešca pred prehodom vedno ustavim in počakam da prečka ali pa tudi ne. Sicer nas so v avtošoli še tako učili , da ko pešec z eno nogo stopi na prehod moraš ustaviti, drugače pa vozi dalje. Samo če pride do tega da ga na prehodu povoziš , boš ne glede na to kaj je pešec izvajal , kot šofer vedno kriv in vedno boš imel slabo vest in spomin na tak dogodek , zato raje 5 minut dalj časa vozim , kot pa da se mi kaj takega zgodi , čeprav ni kljub previdnosti izključeno , da se ti ne more to zgoditi.
mastablasta
01. 06. 2023 10.38
+4
ne vemo kaj se zgodilo. nesreča pač. so slabi vozniki in tudi slabi pešci (oči na telefonu, telefon v roki, noge na cesto). tudi sam vedno upočasnim in ustavim, čeprav ni na cesti. ampak včasih se pešca ne vidi pravi čas (recimo če stopi izza kombija ali avtomobila ali žive meje ipd.
stumfeta
01. 06. 2023 11.45
-2
V avtošoli učijo, da če pešec stoji pred prehodom za pešce in gleda proti njemu vozeče avtomobile tega najbrž ne počne zaradi tega, ker mu je fajn avtomobile gledat, ampak bi rad prečkal cesto. In se ustavi. Kakšnega inštruktorja si imel ti, da te je učil, da mora pešec sam sebe izpostaviti nevarnosti in dejansko stopiti pred avto, ki vozi proti njemu, se lahko pa samo križam.
Maxx365
01. 06. 2023 12.34
+3
stumfeta, po zakonu je takole: "Na prehodu za pešce, na katerem promet ni urejen s svetlobnimi prometnimi znaki ali ga ne ureja pooblaščena uradna oseba, morajo vozniki in drugi udeleženci cestnega prometa omogočiti pešcem varno prečkanje vozišča, ki so na prehodu ali stopajo nanj". Za pešca, ki stoji pred prehodom se voznik sam odloči ali bo ustavil ali ne. Sam se običajno odločim, da ustavim, je pa odvisno od situacije. Je pa res, da lahko tudi pešec počaka avto ali dva in nato prečka cesto, ko je prosta.
stumfeta
01. 06. 2023 15.55
+0
Maxx365, ne govorim o zakonu. Govorim o človeškem načinu, kako ti inšptruktorji, ko te učijo vozit, razložijo kako se obnašaš kot dostojno človeško bitje. In ne govorim o avtu ali dveh, govorim o tem, da mora pešec skakati na cestišče, da mu nekdo ustavi in to ni ravno varno za pešce.