Predstavitve

Najmanjši, ampak še zdaleč ne majhen

Ford Tourneo in Transit Courier: slovenska predstavitev

Kar nekaj nas je, ki mislimo, da so bruseljski uradniki in avtomobilski proizvajalci prehitro upokojili manjše in malo večje enoprostorce. Potem je ostalo na trgu nekaj potniških dostavnikov, ki iz različnih razlogov niso mogli zapolniti praznine, trendovski križanci pa so bili povsem neprimerljivi z vidika prostornosti. Pri Fordu so se s Courierjem zato tokrat res potrudili, da bi kupce pritegnili tako z obliko kot tudi z vsebino, za piko na i pa so se odločili za racionalen pristop pri ceni.

Fordovi aduti

Ford Turneo in Transit Courier (3)Glede na pomanjkanje cenovno dostopnih prostornih avtomobilov bi znal Fordov Courier na trgu najti kar nekaj kupcev. Za začetek na zunaj deluje zelo simpatično, škatlasta oblika z velikimi stekli pa napoveduje odlično preglednost in funkcionalno prostornost – torej nekaj, kar kupci zadnja leta (v obdobju kupejevskih strešnih linij) pogrešajo. Ker je najmanjši v Fordovi družini dostavnikov, so njegove zunanje mere kompaktne, kar ga naredi dovolj okretnega tudi za mestne vožnje. Seznam Courierjevih prednosti pa na tem mestu še ni končan, saj se dostavnik Transit izkaže tudi s povečano nosilnostjo (do 845 kg) in vlečno zmogljivostjo (do 1.100 kg), v njegov tovorni prostor pa gresta dve evropaleti.


Courier v številkah – dolžina: 4.337 mm, širina: 1.876 mm, višina: 1.817-1.837 mm, medosna razdalja: 2.692 mm, prostornina prtljažnika: 570-1.188-2.162 l (Tourneo).

Za Transit dodatno – prostornina tovornega prostora: 2,9 , dolžina tovornega prostora do predelne stene: 1.802 mm, širina tovornega prostora: 1.220-1.535 mm, višina tovornega prostora: 1.262 mm, širina odprtine za nalaganje zadaj: 1.235 mm, širina bočne odprtine za nalaganje: 528 mm, kot odpiranja zadnjih vrat: do 180°.


Courier nastaja v obratu Ford Otosan v Craiovi v Romuniji, kjer izdelujejo tudi Pumo, s katero si delita arhitekturo. Že na prvi pogled je jasno, da so oblikovalci navdih za njegovo zunanjo podobo dobili pri športnih terencih, saj ga zaznamujejo odločna pokončna maska, visoke linije pokrova motorja, poudarjena širina in odločna drža. S kratkima previsoma so napovedali optimalno izrabo notranjega prostora in obljubo tudi izpolnili.

Racionalen pristop

Ford Transit Courier (9)Ko govorimo o Transitu Courier, je seveda povsem jasno, da je kot dostavnik podvržen strogi presoji med vloženim in dobljenim. Zato v njem uporabniki pričakujejo čim več prostora za prevoz tovora ter trpežno in dovolj sodobno delovno okolje za voznika, ki ga na poti uporablja tudi kot mini mobilno pisarno. Če bi kljukali zahteve, bi ne več prav mali kurirček izpolnil vse po vrsti.

Ford Turneo Courier (8)Pri Tourneu Courier pa so se razvojniki osredotočili na ljudi, ki želijo izkoristiti vse, kar ponuja življenje. Njihov izdelek daje vedeti, da mora biti avtomobil sicer varen, prilagodljiv in sodoben, a brez nepotrebnih dragih dodatkov, ki bi mu pretirano dvigovali ceno, ter hkrati poln podrobnosti, ki olajšajo vsakodnevne obveznosti in zabavne aktivnosti potnikov. Notranjost je tako udobna, a hkrati racionalna, veliko je odlagalnih površin in predalov, se pa za zadnjimi potniki odpira ogromen prtljažni prostor, ki je za skoraj neverjetnih 44 % večji kot pri predhodniku. Zadnja klop je deljiva v razmerju 40:60, poleg preklopa naslonov pa je možno vsak del tudi zložiti ob prednja sedeža, s čimer se pridobi do 1,4 m prtljažne dolžine. Za lažje vstopanje in izstopanje, tudi na ozkih parkirnih mestih, so serijsko vključena drsna vrata na levi in desni. Poleg številnih mest za vpetje je v prtljažniku na desnem boku nameščen poseben predal, v katerega lahko človek odloži blatne čevlje, pohodne palice ali mokra oblačila – namesto da bi umazali cel prtljažnik, se nečistoča omeji na predal, ki ga je kasneje enostavno očistiti.

Ford Tourneo Courier (1)Pred voznikom je nameščen digitalni zaslon merilnikov dimenzije 8 palcev. Enako velik je tudi sredinski zaslon infozabavnega sistema Sync 4, ki je lično vdelan pod enotno linijo. Pod njim je nekaj gumbov za osnovne funkcije, kar olajša upravljanje (npr. prilagajanje jakosti zvoka in klimatizacije) med vožnjo. Za povezljivost s pametno napravo je vključena brezžična povezava preko aplikacij Apple CarPlay in Android Auto, potniki pa lahko svoje naprave polnijo preko štirih USB vhodov (C in eden A). Tudi v Courierju oddaljen dostop do vozila zagotavljata vgrajen modem in aplikacija Ford Pass Connect. Že v vstopnem paketu je vključenih kar nekaj vozniških pomagal, še več pa jih dodaja opcijski paket oziroma nivo opreme Active.

Klasika zdaj, elektrika v začetku 2025

Ford Tourneo Courier (3)Pri dostavniku Transit Courier sta na voljo tako bencinski litrski motor EcoBoost v izvedbah s 74 kW (6-stopenjski ročni menjalnik) in 92 kW (7-stopenjski samodejni menjalnik) moči kot tudi dizelski 1.5 EcoBlue s 74 kW moči ( 6-stopenjski ročni menjalnik). Pri potniškem Tourneu Courier je edina pogonska opcija 1.0 EcoBoost z 92 kW moči z ročnim ali samodejnim menjalnikom. V začetku naslednjega leta lahko pričakujemo še baterijsko-električno izvedenko E‑Tourneo Courier.

Cene za potniški Tourneo Courier se pričenjajo pri 24.610 evrih za paket opreme Titanium, medtem ko najcenejši dostavnik Transit Courier stane 21.250 evrov (17.418 evrov brez DDV). Dodajam cenik za Tourneo Courier in Transit Courier.

Besedilo in foto: Urška Mihelič Radolović.

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Dolg kot ponedeljek