Novice

Avto prihodnosti: novi Audi RS 6 Avant

Novi Audi RS 6 Avant je sinonim za avto prihodnosti: je lažji in učinkovitejši od predhodnika, hkrati pa se lahko pohvali z boljšimi voznimi zmogljivostmi. Za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje samo 3,9 sekunde, največjo hitrost pa doseže pri 305 km/h. Motor 4.0 TFSI razvije moč 412 kW (560 KM), za 100 km poti pa v povprečju porabi 9,8 l goriva.

Novi Audi RS 6 Avant je vrhunski športnik za vsakodnevne vožnje. Njegov značaj in športno zasnovo so oblikovali v podjetju quattro GmbH, hčerinski družbi v sklopu AUDI AG. Njihovi modeli RS z visokozmogljivimi motorji predstavljajo dinamični vrhunec ponudbe. Kratica RS označuje najmočnejši motor modelske serije, stalni štirikolesni pogon quattro, ekstremno vozno dinamiko, neizstopajočo zunanjo podobo in vsakodnevno uporabnost.

Motor 4.0 TFSI, ki je debitiral pred enim letom, je odličen primer Audijeve strategije zmanjševanja gibne prostornine v kategoriji visokozmogljivih pogonskih agregatov. Motor V8 s 3.993 cm3 in dvema turbopolnilnikoma v novem Audiju RS 6 Avant se lahko prav v vsaki situaciji pohvali s suverenimi voznimi zmogljivostmi. Največjo moč 412 kW (560 KM) doseže v območju od 5.700 do 6.700 1/min, navor 700 Nm pa je na voljo med 1.750 in 5.500 1/min.

K zgodnjemu razvoju vlečne sile pomembno prispevata velika twin scroll turbopolnilnika. Skupaj s hladilnikom polnilnega zraka sta vgrajena v notranjem V-kotu. Sesalna in izpušna stran sta zamenjani – vroča stran je znotraj, kar omogoča kompaktno zasnovo in kratke poti plinov z minimalnimi izgubami pri toku.

Tudi krmiljenje motorja, specifično za izvedbe RS, ter sesalni sistem z odprto dušilno loputo prispevata k spontani odzivnosti tega osemvaljnega motorja. Za 4.0 TFSI je značilen bogat, športen zvok, ki ga po želji še ojačajo preklopne lopute v izpušnem sklopu. Audi opcijsko ponuja tudi športni izpušni sistem.

Novi Audi RS 6 Avant z zmogljivim motorjem V8 biturbo pospeši od 0 do 100 km/h v 3,9 sekunde – to je najboljši dosežek v tem segmentu. Serijsko je največja hitrost elektronsko omejena na 250 km/h. Opcijski Dinamični paket omogoča hitrost 280 km/h, Dinamični paket plus pa kar 305 km/h. Po meritvah evropskega voznega ciklusa porabi vrhunski Avant za 100 km v povprečju 9,8 litra goriva. K tako majhni porabi med drugim prispevata novi, serijski sistem start-stop in inovativni toplotni management. V primerjavi s predhodnikom je poraba manjša za pribl. 40 odstotkov.

Napredna tehnologija za večjo učinkovitost pri novem Audiju RS 6 Avant je izklop valjev (cylinder on demand oz. COD) – ta sistem pri majhnem do srednjem območju obremenitve in števila vrtljajev zapre sesalne in izpušne ventile valjev 2, 3, 5 in 8. Dokler voznik spet ponovno močno ne doda plina, deluje 4.0 TFSI kot štirivaljni motor. Učinkovitost aktivnih valjev se poveča, ker se faze delovanja motorja zamaknejo v smeri večje obremenitve.

Preklop med štiri- in osemvaljnim načinom delovanja se izvede v samo nekaj stotinkah sekunde. Voznik teh preklopov ne zaznava, nanje ga opozarjajo samo prikazi v kombiniranem instrumentu. Tehnologija izklopa valjev zmanjšuje porabo goriva (po merilih ECE) za pribl. pet odstotkov, pri vožnji z zmerno hitrostjo celo za pribl. deset odstotkov. Aktivno vpetje motorja s fazno zamaknjenim nasprotnim nihanjem kompenzira tresljaje, ki nastajajo pri štirivaljnem načinu delovanja.

Motor 4.0 TFSI je kombiniran z osemstopenjskim menjalnikom tiptronic, ki ga odlikujejo izjemno kratki prestavni časi. Menjalnik omogoča avtomatska vozna programa D in S; če želi voznik prestavljati ročno, lahko uporabi obvolanski prestavni ročici ali izbirno ročico s posebnim dizajnom RS. Nižje prestave so zasnovane športno, osma prestava z dolgim prestavnim razmerjem pa prispeva k nižji porabi goriva.

Srce stalnega štirikolesnega pogona quattro s funkcijo porazdeljevanja navora po posameznih kolesih je samozaporni sredinski diferencial z višjo vrednostjo zapore. Temperaturo uravnava oljni hladilnik. Športni diferencial po želji moč brezstopenjsko porazdeljuje med zadnji kolesi, da zagotovi boljšo stabilnost in dinamiko.

Novi RS 6 Avant je prvi model RS, ki je serijsko opremljen s posebej prilagojenim zračnim vzmetenjem. Pri vozilih z RS 6 adaptive air suspension je karoserija znižana za 20 mm. Sistem kombinira zračno vzmetenje z uravnavanjem blaženja in ob tem upošteva stanje cestišča, način vožnje in režim, ki ga je voznik nastavil v sklopu sistema za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select – na ta način voznik lahko v več stopnjah vpliva na delovanje pomembnih komponent.

Poleg sistema RS 6 adaptive air suspension je na voljo tudi trše športno podvozje plus s sistemom Dynamic Ride Control (DRC). To podvozje uporablja jeklene vzmeti in tristopenjsko nastavljive blažilnike, ki so zaradi boljše nagibne stabilnosti diagonalno povezani z oljnimi vodi in centralnim ventilom. Še en opcijski sistem je dinamično krmiljenje z brezstopenjsko prilagodljivo servopodporo in krmilnim razmerjem. Tudi dinamično krmiljenje je lahko zajeto v Audi drive select in je – tako kot serijsko elektromehansko servokrmiljenje – povsem prilagojeno Audiju RS 6 Avant.

Zavorni sistem zagotavlja brezkompromisen zavorni učinek. Za štiri notranje hlajene zavorne kolute je značilna valovita oblika zunanjega roba, ki prispeva k manjši masi. Sprednji zavorni koluti imajo premer 390 mm in so kombinirani s črno lakiranimi šestbatnimi zavornimi sedli. Opcijsko je mogoče naročiti tudi rdeče lakirana zavorna sedla. Kupci se lahko odločijo tudi za keramične zavorne kolute, ojačane s karbonskimi vlakni. Premer teh zavornih kolutov znaša 420 mm, zavorna sedla pa so lakirana v antracitno sivi barvi. Elektronski sistem za nadzor stabilnosti (ESC) vključuje tudi športni način in ga je mogoče v celoti deaktivirati.

Novi Audi RS 6 Avant je serijsko opremljen s poliranimi 20-palčnimi kovanimi platišči s 7-krakim dvojnim dizajnom. Na voljo so tudi tri različna 21-palčna lita platišča – v svetleči srebrni, svetleči črni polirani in titanovi polirani izvedbi.

K celostni dinamiki velik delež prispeva karoserija – pribl. 20 odstotkov je izdelane iz aluminija, številni sestavni deli pa so iz visokotehnoloških jekel. Novi Audi RS 6 Avant je pribl. 100 kg lažji od predhodnika. Boljše razmerje med maso in močjo prispeva k še večji dinamiki in boljši vozni zmogljivosti ob manjši porabi goriva.

Številni oblikovalski detajli, ki so specifični za modele RS, poudarjajo edinstveno podobo visokozmogljivega Avanta. Največ pozornosti vzbudijo aplikacije iz matiranega aluminija na karoseriji, svetleči črni zaščitni mreži na sprednjem delu, odbijačih, blatnikih in razširitvah pragov ter velik usmernik zraka nad zadnjim steklom. Markanten poudarek na zadku ustvarjajo difuzor in veliki ovalni izpušni cevi.

Dva paketa zunanjih elementov – iz matiranega aluminija ali karbona – dajeta vozilu še bolj individualno noto, med drugim z napisom quattro na sredinski odprtini za zajemanje zraka spredaj. Pri paketu zunanjih elementov iz karbona sta sprednji razdelilni element (splitter) in difuzor oblikovana še bolj markantno. Za novi Audi RS 6 Avant je na voljo devet barv lakov, med drugim tudi ekskluzivna daytonsko siva matirana barva. Oprema iz programa Audi exclusive kupcem omogoča najrazličnejše možnosti za individualizacijo.

Športno-elegantna armaturna plošča novega Audija RS 6 Avant je zasnovana povsem po meri voznika. Okrogli instrumenti imajo črne številčnice, bele skale in rdeče kazalce. Ključ, trikraki večfunkcijski volan z ravnim spodnjim delom, osvetljene vstopne letve, merilnik hitrosti in oba zaslona – za multimedijski sistem (MMI) in voznikov informacijski sistem (FSI) – krasijo napisi RS.

Novost v meniju RS v sklopu voznikovega informacijskega sistema je ponudbi je prestavni opozorilnik: z naraščanjem števila vrtljajev se vklapljajo zeleni segmenti; ko se število vrtljajev približa omejevalniku, se segmenti obarvajo rdeče in utripnejo. Specifični informacijski sistem za RS 6 vključuje tudi prikaz izbrane prestave, polnilnega tlaka, temperature olja in digitalni prikaz hitrosti.

Opora za nogo, pedali in tipke na upravljalnem terminalu MMI navigacije plus so zasnovani v aluminijastem videzu. Okrasni okvir pomičnega zaslona je lakiran v klavirskem laku, notranje vratne kljuke pa imajo elegantno dvojno zasnovo – klasična značilnost izvedb RS. Dekorativni elementi so serijsko izdelani iz karbona, na voljo pa je še šest drugih materialov. Črna stropna obloga je del serijske opreme, kupci pa lahko izberejo tudi lunino srebrno oblogo ali oblogo iz črne alkantare.

Športni sedeži RS z izrazitimi stranicami, integriranimi vzglavniki in napisi RS 6 so del serijske opreme; oblečeni so v črne sedežne prevleke iz kombinacije alkantare in usnja, sredinski deli pa so prešiti v karo vzorcu. Alternativno so na voljo tudi sedežne prevleke iz črnega ali lunino srebrnega usnja Valcona, ki je prešito s satastim vzorcem. Kupci se za doplačilo lahko odločijo tudi za komfortne sedeže s pomnilniško funkcijo.

Audi RS 6 Avant ima zadaj serijsko vgrajena dva športna sedeža, opcijsko pa je na voljo tudi tridesežna sklop. Prostornina prtljažnika znaša do 1.680 l.

Serijska oprema novega Audija RS 6 Avant je resnično bogata. Med drugim vključuje ksenonske žaromete plus, zadnje LED-luči, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, osvetljene vstopne letve in posebno izvedbo voznikovega informacijskega sistema. Serijsko so vgrajeni tudi parkirni sistem plus in tempomat, triconska avtomatska klimatska naprava, MMI navigacija plus z MMI touch ter Audi sound system z desetimi zvočniki.

Kot dodatna oprema so na voljo prepoznavno oblikovani LED-žarometi, keramične zavore za sprednja in zadnja kolesa ter športni diferencial na zadnji premi in športno podvozje plus z Dynamic Ride Control (DRC). Kupci lahko opcijsko naročijo tudi Dinamični paket, Dinamični paket plus, Komfortni paket in skoraj za vso ostalo sofisticirano opremo za to modelsko serijo – npr. projekcijski sistem zaslona, vrhunske asistenčne sisteme ter avdiosistem Bang & Olufsen Advanced Sound System s 15 zvočniki in skupno močjo 1.200 W. Avtotelefon s tehnologijo Bluetooth online, ki se odlično dopolnjuje z MMI navigacijo plus, omogoča uporabo Audijevih spletnih storitev.

Vir: Audi

Mnenja uporabnikov

4 komentarjev za "Avto prihodnosti: novi Audi RS 6 Avant"


11 leta 4 meseci nazaj

Haha lepo povedano tommy 😀

toMmy
11 leta 4 meseci nazaj

“Družinski” karavan brutalnega izgleda z zmogljivostmi na nivoju F430-ke… boli me falus, kaj se dogaja s cilindri pri umirjeni vožnji! 😀

J.McLane
11 leta 4 meseci nazaj

Bolj je vprašanje kaj delajo ventili, ker se jih zapre so izgube mnogo manjše, ker drugače če bi pustil delovanje ventilov normalno in v te cilindre nebi vbrizgaval bencina bi ti cilindri prečrpavali zrak kot črpalka – to bi bile šele izgube.

Blinder
11 leta 4 meseci nazaj

ne dela glih kot z 4 cilindri ker bati v počivajočih cilindrih se še vedno premikajo in delajo izgube

 
MINI je postavil svetovni rekord, ki ga je potrdil Guinness World Records™ za najdaljši seznam želja, ki je bil dostavljen Božičku
Škoda Yeti – začetek proizvodnje v Nižnem Novgorodu v Rusiji