Slovenija

Delavci Darsa pogosto izpostavljeni naletom

Ljubljana, 22. 12. 2023 20.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Ema Čepon
Komentarji
28

Delavci Darsa, ki na avtocestah opravljajo vzdrževalna dela, po smrti kolega, ki ga je med delom zbil avtomobil, opozarjajo na čedalje težje pogoje dela na naših avtocestah. Naleti na Darsove vzdrževalce namreč niso redkost, prav tako so pogosto tarča zmerljivk nestrpnih voznikov.

Minuli torek je pri Tepanjah pijani voznik na avtocesti do smrti povozil delavca Darsa, ki je na odstavnem pasu opravljal vzdrževalna dela. Med delom smo pogosto izpostavljeni, naleti na Darsove vzdrževalce niso redkost, pripovedujejo njegovi sodelavci. V večini primerov vozniki med vožnjo uporabljajo telefone ali pa so tako utrujeni, da spregledajo signalizacijo, ki jih opozarja na zaporo ceste. Delavci pa so pogosto tudi tarča zmerljivk nestrpnih voznikov.

Tragična nesreča se je zgodila minuli torek proti večeru na štajerski avtocesti, ko je v Darsovega vzdrževalca, ki je delal na odstavnem pasu, kljub signalizaciji trčil 41-letni pijani voznik. Poškodbe zaposlenega so bile tako hude, da je kljub pomoči reševalcev na kraju umrl.

Da jih je tragična izguba sodelavca hudo pretresla, pripoveduje vzdrževalec Aleš Jelen. Kot pravi, predvsem zato, ker je bil pred 15 leti tudi sam udeležen v hudi prometni nesreči na avtocesti, ki bi ga lahko stala življenja. "S tempomatom in telefonom v roki je priletel v nas. Bili smo trije fantje. Jaz sem jo, bom rekel, najslabše odnesel. Gasilska brigada je prišla, so me rezali ven iz avtomobila. Zbudil sem se v kliničnem centru," pripoveduje.

Mnogi vozniki ne upoštevajo signalizacije.
Mnogi vozniki ne upoštevajo signalizacije. FOTO: Dars

Trenutek neprevidnosti, najpogosteje pa uporaba mobilnega telefona ali huda utrujenost voznikov. Veliko pogosteje, kot bi si morda mislili, pripovedujejo v sindikatu. Na avtocestah nastradajo prav zaposleni. Vodja nadzornega centra Dars in predsednik Sindikata delavcev avtoceste Mitja Stojnšek opozarja: "Je pa teh dogodkov kar precej. Pogosto se zaletijo v naše varnostne sisteme. V te prikolice, naletne vrhove, varovalno ograjo."

"Neupoštevanje signalizacije, neupoštevanje varnostne razdalje. Dnevno se srečujemo s tem," dodaja Jelen.

O tem, kako vozniki ne upoštevajo signalizacije, kažejo tudi posnetki, na katerih Jelen na avtocesti avtomobile zaman preusmerja na levi pas, pa čeprav je jasno postavljena signalizacija, ki opozarja, da na desnem pasu opravljajo meritve. Jelen mora tako zbežati pred tovornjakom, ki se mu za las izogne.

Stojnšek razočarano dodaja: "Žal vozniki tega ne upoštevajo in spravljajo sebe, še posebej pa nas zaposlene, v nevarnost, ker smo pač tam kot nek udeleženec." Da bi preprečili zamaške in popoln prometni kolaps, za enostavnejša dela običajno zapirajo le manjše dele ceste. S tem se izpostavljajo neprevidnim voznikom.

Inštruktor in vodja AMZS Šole vožnje Manuel Pungertnik: "Po vsej verjetnosti ni biti prijetno nekje na vozišču, mimo tebe pa se pripelje avto s 130 km na uro. Že 80 km na uro je dovolj, zato ker okrog njih ni neke kovinske kletke, ni nekih zračnih blazin in ni nekega varovala, ampak so sami."

Zaposleni sicer pravijo, da so že vajeni razmer na avtocestah, prav tako opozarjajo, da so pri voznikih izjemno nepriljubljeni. Nervozni vozniki jim trobijo, kažejo sredince, nanje vpijejo in jih žalijo, pa čeprav so samo ljudje, ki poskušajo opravljati svoje delo.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (28)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

smuuki
25. 12. 2023 11.17
+1
Ti fantje so kar malo v zapostavljenem položaju. Vsi so izobraženi, sposobni vozit kamine in vso mehanizacijo. V zimskem času ko mi spimo oni cele noči gledajo nalet snežink v steklo ob utripajočih lučeh. Prisotni pri vseh nesrečah ne glede na mraz,vročino,dan,noč,praznik. Poleti kosijo travo,pobirajo smeti. Ko vse to opravijo se pojavi vprašanje pa so vsaj primerno nagrajeni? Ali jim nalepimo stereotipno nalepko da so čisto navadni cestarji. Ja tako je to pri nas. Politiki ki so nekateri total nesposobni so vsak večer na tv ekranih vse ostalo finančno podhranjeno in celo zasmehovano. To ni prav. Še kako so pomembni. Samo v razmislek
Bozji
23. 12. 2023 11.27
+1
Povsod po Svetu enako, ne vem kako bi lahko bili ogrozeni ce parkirajo svoj kamioncek na odstavni pas; s signalizacijo in so za njim?!
Popeye
23. 12. 2023 11.31
+1
Ker je potrebno kamionček tja tudi pripeljati. Ker kamionček pri naletu ne zavaruje (ga odbije nenadzorovano).
Ramzess
23. 12. 2023 10.50
-1
Vsi drugi so krivi, samo nepazljivi delavci ne, enako velja za osebke intervencije. Ne moreš brezglavo letati po cesti, ne bo nek voznik kriv če ne gledaš okrog, če ne spremljaš prometa. Preveč krivde pade na voznike, čeprav so določeno napako naredili tudi sami.
Popeye
23. 12. 2023 11.31
+0
Nihče ne leta brezglavo, ti imaš halucinacije.
smuuki
25. 12. 2023 11.23
+1
Samo en dan pojdite z njimi v službo. Ko boste s nekaj deset kilogramsko tablo cel dan brezglavo tekali po vaše boste drugačnega mnenja konec izmene
ummax
23. 12. 2023 09.58
+1
Nihče ne upošteva znakov, ko je delo na cesti. Tudi če je gradbišče, se folk vozi do luknje in vpraša a res ne gre mimo in j...vse po spisku tistim ki so tam.
Teofil
23. 12. 2023 09.53
+2
Kako se označi in zavaruje opravila na avtocest si lahko predstavniki DARS a ogledajo v bližnij Avstriji ali Nemčiji
Popeye
23. 12. 2023 10.23
+1
Kako pa je tam? Če imaš facebook, si malo poglej komentarje na Asfinag. V ZDA na Floridi sem se vozil po AC in je samo s tremi znaki označeno delovišče, kjer je zaprt pas. Tudi če je samo en znak, ima isti pomen kot če je postavljenih deset.
smuuki
25. 12. 2023 11.26
+2
To imate prav. Pri nas je zelo problematični nivo kulture in žal tudi nizkega povprečja iq. Vse kar leze in gre se lahko vtika v vse. Rezultat total anarhija tako v medsebojnih odnosih , na cesti, v komunokaciji. Taka ureditev pušča take rezultate.
Betuul
23. 12. 2023 09.32
+2
Če je cestnem delavcu ; progovnemu delavcu itd! Povzročena smrt;in je imel družino potem je potrebno poplačati iz življenskega zavarovanja in urediti dohodek na družinskega člana ali število članov družine ali ki štejejo kot družinski člani! Če so pa šoloobvezni otroci mora tako podjetje ekstra skrbeti da se izšolajo; če so na stopnjah šolanja ves čas ! Vglavnem doživljenska renta kot pri padlih slo vojakih za slo! Zapret pa vse od ministrstva dol! Ker vsi tam neki pametujejo! Ne vejo pa ne praktično ne teoretično kako se težka dela na cesti ali progi izvajajo! In sramota za slo vlado da delavci umirajo brutalno; nasilno in pod kolesi vlaka; avtomobila ipd! Ena vladna sramota
Betuul
23. 12. 2023 09.37
+2
In za tako povzročene smrti mora viseti žalna zastava za vsakega umrlega delavca posebej torej tri žalne zastave!;Na ministrstvu pristojnega programa in na vladi! Poleg slo zastave; ukrajinske; 3 žalne slo zastava za umrle slo delavce! Vladna sramota
NeXadileC
23. 12. 2023 09.31
-1
Imajo površno in delno zavarovanje delovišč, posebej premičnih, kratkotrajnih. Tisti ki pa urejajo promet se pogosto obnašajo popolnoma neodgovorno in mahajo brez veze, ali jim znak dol visi. Spet Avstrijci vodijo. Na solanje gor.
Popeye
23. 12. 2023 09.37
Ne bluzi! Če ti ni dovolj svetleča tabla, nato dva znaka 80 in nato še dva znaka delo na cesti z lučko, ti ni pomoči!
lana2013
25. 12. 2023 09.54
Jajja pa dostikrat ni tak oznaceno.. to je tezava sprehajajo pa se kot da so doma na dvoriscu.. sem vsak dan na cesti...
Kumul
23. 12. 2023 08.42
+1
Varstvo pri delu je pri nas pod ničlo. Od vplivnežev brez traku pod brado na televiziji (kje so inšpektorji, da opozorijo in pripomorejo h kulturi varstva??) Preko smetnjakarjev, ki divjajo zjutraj po mestu in nepripeti visijo s tovornjaka do gradbišč, naj ne naštevam prekrškov tam. Kje so inšpektorji? Potem se zgodi in kriva je ali gravitacija ali človeški faktor. Oboje zavarovalnica tolerira, ker se ga ne da izločiti iz potencialnih nevarnosti iz Risk assessment dokumenta.
devote
23. 12. 2023 08.40
+2
zal bo tega vedno vec po AC... pol voznikov na telefonih , tablicah , gleda filme... to so avtisti dandanasnjega dne. jih je polno ze v vsakem razredu po solah. taki nikoli ne bi smeli dobiti vozniske.. veliko ljudi je nesposobnih za izpit in to je dejstvo. normalno kriticen in zavedajoc clovek voznik takih stvari ne bi bi nikoli pocel med voznjo. tudi nacin scitenja delavcev, ki delajo je povsem nedomisljen. vozilo, ki to pocne bi moralo biti temu namensko prilagojeno . tezko vsaj 20 ton in s posevno odbojno zascitno rampo.
suleol
23. 12. 2023 08.39
-1
veliko pokliciv je nevarnih, zato pa dobijo dodadke, lahko pa zamenjajo sluzbo
Popeye
23. 12. 2023 09.39
Osnovna plača voznikov na DARSU je malenkost čez minimalno. Toliko o "uspešni firmi in njihovi upravi.
Artechh
23. 12. 2023 08.11
+2
A se čudite? Nimamo nobenih učinkovitih pravnih sistemov za boj proti kret* me ma cesti ne drugje
Betuul
22. 12. 2023 21.53
+4
To da se bodo po cestah in železnicah za bijal v delavce! Takoj preprečit! Nesposobni delovodja; v kolikor zadane delovca smrt! Mora na licu mesta v zapor! Takoj za njem pa vsi kao nadrejeni v zapor!
Betuul
22. 12. 2023 21.59
+4
Se ne spomnim da bi bilo tako tragično na železnici v slo kot sedaj z dvema smrtoma! To je kriva nepopolna organiziranost progovnih delavcev! Z progovnimi delavci je vedno desetar proge ! Prvič slišim da čuvaj? Čuvaji so bili v čuvajnicah ki so bile povezane z postajo in odhodom ali prihodom vlaka! Vglavnem sistematizacija del mest pri progovnem poslovanju! In kar dobra človeška veriga mora sesti v zapor! Vključno z direktorjem slo železnic!
2fast4
22. 12. 2023 21.01
+8
Zaradi smr dlji ve avtoceste izgubil življenje...Onemu v pisarni se tako he be...
bodi
22. 12. 2023 21.03
-3
MojTok
22. 12. 2023 20.58
+11
Opažam, da je čedalje več nestrpnih voznikov. Kaj je razlog za takšno obnašanje na cesti ne vem. Je pa res, da vozniki ne jemljejo resno opozoril, ki so postavljena ob delu na cesti, ker večji del časa dela mirujejo in so postavljene samo pregrade. Ko je postavljena pregrada se bi moralo delat do zaključka del-tudi ponoči.
BroNo1
22. 12. 2023 20.28
+9
Pri nas je hudo nekaj narobe. Pojdite malo ven iz okvirov, dovolj je do Avstrije. Kdaj se kaj dela in ob katerih urah. Pri nas kot da nas zajebavajo in vse predolgo traja. Vprašajte Japonce kako gredo njim popravila cest…..
Artechh
23. 12. 2023 08.14
+1
Kaj ima to z delavci? Vodstvo (ne tajnico) kontaktiri pa se z njo k zmeni, ne pa s tistim ki ima lopato. Večina stvari tako dolgo traja da lahko z aneksi služijo.