Gospodarstvo

Tovornjaki odslej v Luko Koper s terminala pri Serminu

Koper, 10. 01. 2024 12.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Luki Koper so tudi uradno predali namenu novi kamionski terminal pri Serminu z 203 mesti za tovorna vozila. Starega, ki je bližje središču Kopra, so že nehali uporabljati, zaradi česar pričakujejo zmanjšanje prometnih težav. Naložba je vredna približno 13 milijonov evrov, od tega so pet milijonov pokrili z evropskimi sredstvi.

Po besedah predsednice uprave Luke Koper Nevenke Kržan je današnji dan pomemben mejnik v razvoju Luke Koper, saj so zaključili eno pomembnejših naložb. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je medtem ocenila, da je odprtje terminala pomembno za celo državo, saj je logistika ena pomembnejših gospodarskih panog. Koprski župan Aleš Bržan pa je povedal, da je to pomemben korak pri reševanju prometnih težav mesta.

Gradnja parkirnih prostorov, pisarn za špediterje in spremljajočih objektov je trajala približno eno leto. Kržanova je poudarila pomen tega, da so jo končali v roku. Luka se je morala namreč do začetka leta izseliti s starega terminala. Namesto slednjega bo zraslo novo trgovsko središče. Občina je lani podelila 40-letno stavbno pravico družbi Bauhaus Slovenija.

Novi kamionski terminal je sicer v uporabi že od začetka leta. Promet so prerazporedili tako, da skozi glavni vhod v pristanišče vstopa 48 odstotkov tovornjakov, 15 odstotkov jih gre na vhod pri Serminu, 38 odstotkov pa jih uporablja vhod pri Bertokih. Za razbremenitev prometa okrog mestnega jedra bo zelo pomembna tudi nova Serminska vpadnica. Po besedah ministrice Bratuškove se bo gradnja začela letos.

Bratuškova je ob odprtju terminala poudarila tudi, da se nadaljujejo postopki umeščanja v prostor za dodatni tir na trasi novega drugega tira Divača–Koper. Obljubila je, da bo proga v doglednem času dvotirna, čeprav je bilo načrtovano drugače.

KOMENTARJI (10)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Nace Štremljasti
10. 01. 2024 15.54
+1
a imajo avstrijci že zgrajeno dvotirno progo od beljaka do trsta kdo kaj ve
wsharky
10. 01. 2024 14.27
+2
kaj pa zeleni prehod in preboj?
deny-p
10. 01. 2024 14.17
+2
2,3,4 tir vam ne bo pomagal, če še ne mislite širit luke, ker že sedaj prihaja do občasnih zastojev v luki zaradi tovora....
Artechh
10. 01. 2024 14.02
+4
Mene zanima kje gredo na vlak ne kje pridejo v Koper.. Aja.... Če bi bili tok zeleni bi najprej to zahtevali. Tranzit s tovarjaki samo lakoalno mednarodni pa vse na vlake
Mister iks
10. 01. 2024 14.21
+2
Tako je! Pa obvezno vse ladje ki pridejo v luko nič več po morju ampak na vlak. Razen če je ladja v lokalnem prometu!
mackon08
10. 01. 2024 14.34
+1
Srtechh na katere vlake, sploh imaš pojma koliko tovornjakov se pelje po naši avtocesti?
Tomvojo
10. 01. 2024 15.29
+1
Ja, na tiste ki jih vlečejo čufarce na premog, elektrika je predraga, ops, omrežnina.
Banion
10. 01. 2024 13.38
+3
žensko za šefa in se težave hitro rešijo. Koliko uprav prej je načrtovalo ta terminal? Menda vse samo ni bilo pravcatih žepnih spodbud
Blue Dream
10. 01. 2024 14.47
Blue Dream
10. 01. 2024 14.47