Italijanska znamka po štirih letih raziskav elektriki obrnila hrbet: 'manjka ji emocij'

14. 7. 2022
Deli

Butična znamka bo tudi v prihodnje svoje avtomobile opremljala s preverjeno tehniko podjetja Mercedes-Benz.

Večina največjih proizvajalcev osebnih avtomobilov se počasi že pripravlja na prehod k električnim avtomobilom, oziroma ga že prakticirajo. Proizvajalci športnih avtomobilov so na drugi strani, vsaj nekateri izmed njih, še vedno nekoliko zadržani glede tega. A medtem, ko nekateri vsaj razmišljajo o postopnem prehodu, se drugi na elektriko enostavno požvižgajo. Tako je očitno tudi pri butični italijanski znamki Pagani.

Horacio Pagani, ustanovitelj znamke, ki si je svoje ime ustvaril kot inženir pri Lamborghiniju, je tako pred štirimi leti začel s študijo, v sklopu katere je želel ugotoviti, ali bi električni pogon ustrezal avtomobilom njegove znamke. Sedaj je ugotovil, da vsaj zaenkrat elektrika ni rešitev za njegovo znamko, za to pa je navedel več razlogov.

Eden izmed prvih je, da električnim avtomobilom manjka karakterja, duše, ki jo imajo njihovi avtomobili. Na drugi strani so električni avtomobili zaradi teže baterij pretežki, hkrati pa viri elektrike pogosto niso dovolj trajnostni. Vrh tega je število vozil, ki jih izdelajo pri Paganiju tako majhno, da je vpliv njihovih motorjev, ne glede kako veliki in zmogljivi so, na globalni ravni precej zanemarljiv.

Kot je po poročanju britanskega portala Autocar ugotovila raziskovalna ekipa, ki jo je ustanovil Pagani, za električne avtomobil njegove znamke na trgu preprosto ni bilo zanimanja. Ob tem sicer dodaja, da je lastnik avtomobila znamke Tesla, zato dobro ve, kakšne so zmožnosti, ki jih lahko ponujajo električni avtomobili. Vseeno pa jim manjka čustev.

Po mnenju Paganija bi morali biti športni električni avtomobili lahki in imeti le okrog 1.300 kilogramov teže, kar pa je ob več 100 kilogramskih baterijskih sklopih danes nemogoče. Do nadaljnjega bodo zato njihove avtomobile, tako kot doslej, poganjali 12-valjni motorji znamke Mercedes-Benz.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja