TOP Gradbeništvo

Železniška proga Ljubljana–Maribor bi stala štiri milijarde evrov

Na dnevih ZBS so govorili tudi o novih tehnoloških in informacijskih tehnologijah za proizvodnjo betona

Izbor urednika

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Tretji sklop drugega tira bo stal slabe 204 milijone evrov
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Učenci v Ljubljani zgradili Da Vincijev most
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Na Brdu so izvedli srečanje buildingSMART International

Podporniki sporočajo

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Slovenija bo dobila prvi mednarodni center za trajnostno gradnjo
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPodpornik projekta Slovenija bo dobila prvi mednarodni center za trajnostno gradnjo

V živem laboratoriju bodo predstavljene novosti na področju trajnostnega razvoja.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Salonit Anhovo po novem omogoča virtualen ogled cementarne
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPartner projekta Salonit Anhovo po novem omogoča virtualen ogled cementarne

Od zdaj naprej si lahko vsak, ki ga zanima delovanje in izgled cementarne Salonit Anhovo, to ogleda tudi prek spleta

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Izobraževanje strokovnjakov v asfalterski panogi
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPodpornik projekta Izobraževanje strokovnjakov v asfalterski panogi

Predavali so o digitalizaciji, predpisih, trajnosti, hidroizolacijah na premostitvenih objektih in katere obremenitve vplivajo na vozišče.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Sodobni trendi narekujejo pametno upravljanje razsvetljave
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPartner projekta Sodobni trendi narekujejo pametno upravljanje razsvetljave

Z naprednimi rešitvami za upravljanje razsvetljave do manjše porabe energije in večjega udobja v poslovnih prostorih ter na javnih površinah.

    
30.05.2023 05:00
Čas branja: 2 min

Na dnevih ZBS, ki jih je 24. in 25 maja v Lipici pripravilo Združenje za beton Slovenije, je Dejan Murkovič z ministrstva za infrastrukturo v svoji predstavitvi opozoril, da bi po njegovih izračunih gradnja železniške povezave med Ljubljano in Mariborom stala okoli štiri milijarde evrov.

Po njegovem mnenju bi lahko to železniško progo zgradili do leta 2045, največ časa bi potrebovali za umeščenje v prostor, za dosego tega roka bi morali zagotoviti nemoteno financiranje. Od Ljubljane do Maribora, s to progo bi povezali tudi Celje, bi potovali okoli 55 minut.

Optimalna vlaganja med 450 in 470 milijoni evrov na leto

V Sloveniji imamo nekaj več kot 1.200 kilometrov železniških prog. Lani smo za investicije v železniško infrastrukturo namenili 370 milijonov evrov, letos jih bomo 422, prihodnje leto pa 358. Kot je še povedal Dejan Murkovič bi bil optimalni letni obseg investicij v slovensko železniško infrastrukturo od 450 do 470 milijonov evrov. Po njegovih ocenah večjega obsega gradbenih del slovenska gradbena podjetja zaradi kadrovske omejenosti ne bi zmogla.

Med največjimi naložbami, ki jih država še načrtuje, so nadgradnje železniških prog Zidani Most–Dobova, Maribor–Prevalje–avstrijska meja, Celje–Velenje in Jesenice–Sežana. Poudaril je tudi prenovo železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto v Ljubljani. Dela na tem nadvozu s štirimi progami se bodo začela septembra, trajala bodo približno pol leta, po novem bodo čez ta nadvoz speljane štiri proge, potrebne za uvedbo taktnega prometa.

Prihajajo potni listi za gradbene materiale

Na konferenci so večkrat opozorili, da betonarne in cementarne že leta uvajajo tehnološke rešitve in optimizacije pri pridobivanju vhodnih surovin. V proizvodno dodajajo tudi reciklate in lastne odpadke. Ob skrbni izbiri vhodnih surovin in dobrem tehnološkem načrtovanju lahko govorimo tudi o trajnostnem materialu. Tudi z novimi tehnologijami, BIM (Building Information Modeling – informacijsko načrtovanje gradenj), bodo betoni ostali pomemben gradbeni material.

Kakovost, sestava, način proizvodnje gradbenih materialov in logistika, beton pri tem ne bo izjema, bodo na trgu Evropske unije vse bolj pomembni. Tako evropska komisija pripravlja potne liste za gradbene materiale. Na portalu Top gradbeništvo smo o tem že pisali bolj podrobno. Pomembno je, da bodo morali proizvajalci vseh gradbenih izdelkov razmišljati, kakšne materiale vgrajujejo in kako optimizirati njihovo izbiro, dobavne verige ter proizvodnjo, da bo vpliv na okolje čim manjši.

Identiteta ter sledenje vgrajenih materialov

Združenje za beton Slovenije osrednjo vlogo potnih listov prepoznava v uveljavljanju trajnostnih meril, preglednosti in odgovornosti členov vrednostnih verig. Prav tako bodo s tem lahko spodbudili nove trajnostne prakse pri razvoju proizvodov.

Namen digitalnih potnih listov ni le zbir podatkov o sestavi posameznega gradbenega materiala, temveč dajejo izdelku tudi identiteto in sled, s katero bo ostal v oskrbovalni verigi viden skozi cel življenjski cikel. Skupaj z znanimi informacijami o objektu, pri čemer je na primer zelo pomembna tudi lokacija, lahko ocenimo porabo energije, emisije in vrsto ter količino odpadkov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Transport in logistika
Nemške železnice kupujejo vlake na baterije
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Nemške železnice kupujejo vlake na baterije 3

Zgolj 62 odstotkov železniškega omrežja v Nemčiji je elektrificiranega; ker je elektrifikacija draga in zamudna, bodo na neelektrificiranih odsekih zgradili otoke za napajanje vlakov na baterije

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Kako so rušili objekt v Kranju
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Kako so rušili objekt v Kranju

Volvov večnamenski stroj EC750EHR poganja 534-konjski EURO atage V, šestvaljni, 16,1-litrski motor z 2.570 newtonmetri navora.

FINANCE
Transport in logistika
V Ljubljani dobimo nove železniške nadvoze, podhode in postaje; prehod bo med drugim po Ruski ulici pri Unionu
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija V Ljubljani dobimo nove železniške nadvoze, podhode in postaje; prehod bo med drugim po Ruski ulici pri Unionu

Na direkciji za infrastrukturo so dobili dve ponudbi za projektiranje nadgradnje železnice na območju Ljubljane, obe sta krepko nad ocenjeno vrednostjo

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Pri klasifikaciji capljamo za razvitimi
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoTomo Cerovšek Pri klasifikaciji capljamo za razvitimi

V Sloveniji nimamo niti desetine poenotenih gradbenih klasifikacijskih sistemov, ki jih poznajo v razvitih državah.

FINANCE
Kdaj bo zapela prva lopata za tretjo razvojno os jug? Letos prav gotovo še ne
Finance
Jana Petkovšek Štakul Kdaj bo zapela prva lopata za tretjo razvojno os jug? Letos prav gotovo še ne

Dopolnjena vloga za gradbeno dovoljenje za gradnjo odseka tretje razvojne osi jug od avtoceste Novo mesto vzhod do priključka Revoz je še na ministrstvu za okolje in prostor

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Dodana vrednost: kako zašiti največjo rano
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Dodana vrednost: kako zašiti največjo rano

Dodana vrednost na zaposlenega v gradbeni panogi je lani znašala dobrih 36 tisoč evrov in je za okoli 17 tisoč evrov nižja od povprečja slovenskih panog.