Slovenija

Gašperlin in Prebilič enotna: 'Gre za sistematično zlorabo azilantskega statusa'

Ljubljana, 28. 09. 2023 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji
250

Ali bo poostren nadzor na naši južni meji zmanjšal skokovito naraščanje števila nezakonitih migrantov, ki si utirajo pot v Evropo? Bili smo priča takšnim prizorom, dvema skupinama maroških državljanov, ki sta do Slovenije prišli iz Turčije – za pot so plačali tudi tri tisoč evrov – in sicer na območju novomeške in koprske policijske uprave. Tam je največ ilegalnih prehodov meje, letos so jih našteli že več kot 40 tisoč, v enakem obdobju lani pa skoraj trikrat manj.

V oddaji 24UR Zvečer sta o migrantski problematiki spregovorila direktor Uprave uniformirane policije Marko Gašperlin in varnostni strokovnjak Vladimir Prebilič.

"Smo vsekakor del migrantske poti, ki vodi preko Zahodnega Balkana, od Turčije preko Bolgarije, bodisi Grčije, Makedonije, Hrvaške, Slovenije," je uvodoma potrdil Gašperlin. "Po tem, ko policisti migrante prestrežejo, po nedovoljenem prehodu notranje meje, ponavadi migranti izrazijo željo za mednarodno zaščito, to pa pomeni, da jih odpeljemo v azilni dom, kjer se začne voditi azilni postopek."

Bolj oster pa je bil Prebilič. Opozoril je, da se govori o nezakonitih migracijah in da se je vzpostavila sintagma, da je to povsem normalen proces, kar pa še zdaleč ni. "Ni normalen proces, ne bi smel biti in vsi bi morali narediti vse, da ne bi tekel, kot teče ta trenutek," je poudaril. "Prva je Republika Hrvaška, ob vstopu v schengen je namreč pridobila vse pravice in dolžnosti, ena izmed teh pa je, da ščit zunanjo mejo Evropske unije." Kot je dodal, če Hrvaška tega ne bo storila, je jasno, kaj sledi. Države bodo, po njegovem mnenju, zaščitile svoje meje, schengenski prostor pa bo izgubil svoj pomen in smisel.

Povzetek stanja migracij na dan 26. 9. 2023 za obdobje od 1. 1. do vključno 25. 9. 2023.
Povzetek stanja migracij na dan 26. 9. 2023 za obdobje od 1. 1. do vključno 25. 9. 2023. FOTO: Ministrstvo za notranje zadeve

 Minister za notranje zadeve Boštjan Poklukar je sicer opozoril, da bodo izvajali poostrene izravnalne ukrepe. Gašperlin je pojasnil, da imajo države možnosti, pravice in dolžnosti, da vzpostavljajo te izravnalne ukrepe, ki so v bistvu zakonsko pooblastilo, da se pri vseh potnikih, ki prestopajo mejo, lahko preverja identiteto in dokumente, če obstajajo neki indikatorji za to. "S tem, da to ni več sistematično, ampak je ciljno nesistematično, na ta način se preprečuje čezmejna kriminaliteta."

"V kolikor Hrvaška ne bo opravila svoje domače naloge in zavarovala meje, kot se spodobi, potem nam ne preostane drugega, kot da se zaščitimo," je bil jasen Prebilič. Poudaril je, da je naloga države, da mora mejo nadzirati, tukaj pa očitno vsi mehanizmi odpovedujejo. Kot predlog je navedel, da bi se Hrvaška lahko zatekla tudi v sodelovanje s Frontexom, ki bi izdatneje pomagal varovati mejo. "Prišel je čas, ko bo politika morala na to jasno opozoriti in zahtevati, da se izvede to, kar se mora izpeljati."

Sodelovanje s Frontexom bi pozdravil tudi Gašperlin, ki je omenil, da upravičeno pričakujejo večje angažiranje Frontexa, kar pa je v največji meri odvisno od Hrvaške. "Sama ponovna uvedba mejne kontrole, pa se bojim, da ne bo rešila te težave," je dodal. Prebilič je sicer podvomil, da bi Hrvaška povedala, da ne more sama nadzorovati meje, nedovoljene prehode pa je označil za sistematično zlorabo azilantskega statusa, saj je ta namenjen ljudem, ki prihajajo iz držav v stiski, soočamo pa se z vedno večjim številom ekonomskih migrantov. "Strinjam se, da sama zaščita meje ne bo rešila vsega, ampak je signal marsikomu v EU, da nekaj ni v redu."

Bo Slovenija postala migrantski žep?

Tudi Gašperlin je poudaril, da gre v veliki meri za zlorabo azilnih postopkov s strani ekonomskih migrantov, kot glavno težavo pa je izpostavil zakonodajo. "Bojim se, da bo migrantov še več, če se kaj ne spremeni," je opozoril. "Scenarij, po katerem bi Slovenija postala migrantski žep, je praktično neverjeten, vse evropske države namreč zavezuje ista zakonodaja. Vsi ti migranti, ki pri nas zaprosijo za azil, so to storili že na Hrvaškem ali v Grčiji, Turčiji in enako bodo storili v vseh državah na poti do svojega cilja."

Policijski nadzor in migranti na meji s Hrvaško
Policijski nadzor in migranti na meji s Hrvaško FOTO: Aljoša Kravanja

Prebilič je predlagal rešitev za te nezakonite migracije, in sicer mehanizem za določanje ustreznosti prosilcev za azil, še preden stopijo na evropska tla. "Bila je že podana pobuda za humanitarni azil, kjer bi, še preden oseba vstopi v ta prostor, preverjali njeno ustreznost," je pojasnil. Torej ali obstajajo razlogi za azil in ali lahko normalno, legalno vstopi v ta prostor. "Žal tukaj ni bilo preboja, bojim pa se, da če bo prišlo do zaostrovanja situacije, bodo države potegnile nekatere ukrepe, ki so proti zakonu."

Poudaril je, da države, ko teče voda v grlo, lahko vedno storijo nekaj, kar ni v sozvočju z ostalimi državami, tega pa si ne bi želeli. "Celotna Evropska unija namreč počiva na vzajemnosti in medsebojni pomoči."

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (250)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pustolovc
18. 12. 2023 12.34
Izkoriščanje azila, pa to vsi vedo od leta 2015. Politika EU je zblojena in v imenu demokracije sprejema lenuhe iz tujine, kjer ni nobene vojne in nihče od teh ni preganjan. zadnji čas je, da policija zaščiti državo ali pa naj na mejo pusti razne Štajerske varde, da to opravi namesto nje. Še najbolj neumno je, da se ekonomski migranti vkrcajo na čoln, potem pa jih gre reševalna ladja EU rešit. Pa saj oni se s tem namenom vkrcajo. Najbolje, da jim pošljete obvestila, da nudite zastonj ladijski prevoz v EU in zastonj dosmrtno oskrbo, stanovanje in žepnino. Ko bodo imeli dvolj časa, saj jim ne bo treba v službe, lahko še terorizem zganjajo po EU.
main
28. 09. 2023 21.22
+2
Prideš v Kočevje na policijsko postajo in......dobiš brezplačen prevoz do Viča :)
main
28. 09. 2023 21.15
+1
Logično, da izkoriščajo azil....policija in vlada sta tolk glupi, da jim nasedeta.
sektor1
28. 09. 2023 20.20
+5
Ma kakšen nadzor, tole je izpod nadzora !!!!!
Senzor
28. 09. 2023 18.31
+5
Orban se upravičeno zoperstavlja diktatu Bruslja glede vsiljevanja kvot o sprejetju migrantov. Vsaka prisila EU je neupravičena brez pravne podlage. Poklukar je izdajalec, saj je pristal na sestanku v Bruslju, da se lahko tudi v Slovenijo premešča ilegalne prišleke, ki prihajajo iz območij kjer ni vojne. Za take odločitve ne more vlada odločati v imenu vseh prebivalcev na lastno odgovornost. Stroški za nevladnike in migracije plačujemo vsi z visokimi davki. Ukinite financiranje nevladnih organizacij. Te norije ne bomo plačevali na račun nas vseh, za tujce, ki jih nekdo namerno pošilja v EU in njene članice.
Harpuna
28. 09. 2023 18.47
+4
Črnolasa
28. 09. 2023 21.02
+1
anatomija
28. 09. 2023 18.27
+5
Na Hrvaški meji je potrebno narediti strogo mejno kontrolo in meji hermetično zapreti . Vsem je jasno , da do poletne turistične sezone Hrvati ne bodo naredili nič , da se zajezi prehod migrantov . Takrat pa bodo pričeli delati in se trkali po prsih kako uspešni so . Vseeno pa je potrebno na mejnih prehodih strogo kontrolirati vstop in izstop iz Slovenije tudi za ceno dolgih kolon . Najprej je varnost Slovenije , nato pa Hrvaška turistična sezona . Prevečkrat so že pokazali , da se dogovorov držijo samo med sezono , potem pa pozabijo na vse in breme preložijo na sosednje države
Senzor
28. 09. 2023 18.14
+5
Zakaj plačujemo drago članstvo v NATU varnostna situacija članic se pa slabša, tako na kopnem kot na morju??? Tudi EU ne ukrepa proti nezakonitim vdorom v države članice EU.!!! Za azil lahko zaprosi redki posameznik disident, ki ga preganjajo oblasti.
bojer
28. 09. 2023 17.44
+10
Da ima Prebilič še kako prav, ko komentira dogajanje pri hrvatih pove že dejstvo, da je eden od člankov na to temo zaprt za komentiranje. Zakaj, ker bi se vsulo takih in drugačnih komentarje, ki bi "slekli" vlado oziroma ministra za notranje zadeve v zvezi z zaščito nas oziroma naše države.
Uporabnik1884443
28. 09. 2023 17.21
+10
Še zdaj mi ni jasno, kaj pomeni novo izrazoslovje"okrepljen nadzor na na meji"; pomen to, da jih ujamejo in jih vrnejo na Hrvaško ali pa da jih ujamejo in prepeljejo v azilski dom v notranjost. Ker če je to drugo, potem gre za nelegalen prevoz migrantov po tej ruti.
Harpuna
28. 09. 2023 18.48
+2
Uporabnik Točno to drugo delajo in kršijo zavestno zakonodajo in ustavo.
Črnolasa
28. 09. 2023 21.04
+1
realno1
28. 09. 2023 21.41
+1
delajo točno to drugo in TO JE v skladu z evropsko azilno zakonodajo...žal
niktalop
28. 09. 2023 17.15
+5
Ilegalci na sliki so po vrstnem redu od leve proti desni: kirurg, dipl.geolog, mag.farmacije, inženir kemije in dipl. pravnik. Takšnih kadrov si želi Evropa. Vsak govori vsaj tri svetovne jezike.
komarec
28. 09. 2023 16.34
+3
Vsi ti komentatorji se delajo strokovne, kot, da mio navadni smrtniki o teh stvareh nimamo pojma. Veliko filozofiranja a srž problema ne pove nihče. Za kaj prihajajo ti ljudje k nam? Ker si želijo lepšega življenja, želijo si dobro plačano službo. Kdo jih potrebuje kot poceni delovno silo? Kapitalisti, ki bi radi videli, da jim delavci delajo za kos pogače. Torej temu se reče novodobno sužnjelastništvo. Drugi vzrok je stanje v njihovih državah. Kdo je kriv za tako stanje? Kapitalistične države in to je to. Kaj me bria azil in ne vem še kaj. Kapitalisti, rešite ta problem sicer ga bodo prisiljeni rešiti ljudje.
main
28. 09. 2023 21.20
+0
Motiš se....med njimi ni velike želje po delu....zanim jih le lagodno življenje na socialnih prejemkih in brezplačno stanovanje. Prejeti denar pošiljajo v države izvora.....tako 80milijonska Nemčija financira 200milijonsko Nigerijo. Vlade so glupe in tega pač ne vidijo...
Harpuna
28. 09. 2023 15.16
+8
To že vrabci čivkajo,da je zlorabljena azilna politika,ker vse,ki hočejo azil na naši meji in je prepotoval že več držav,kjer je moral zaprositi,bi morali zavračati strogo nazaj,mi Hrvaški,oni Bosni in Srbiji,pa bi videli kako se bi jih vsi hitro začeli reševati in zavračati vstop v svojo državo.Naši pa tega ne izvajajo in ne kaznujejo za nezakonit prehod meje,torej delajo protizakonito.
bazilika555
28. 09. 2023 14.31
+8
Tale Prebilič je en fejst fant...Škoda , da ni predsednik.
MiskoPol
28. 09. 2023 17.30
+3
Bazilika, upam, da bo naslednjo rundo spet kandidiral. Ima moj glas.
bazilika555
28. 09. 2023 19.11
+1
JApajaDAja
28. 09. 2023 14.27
+7
popolnoma logično postopanje hr policije....slo, prevzemite ilegalce in jih popišite...hr noče biti "hot spot" !
St. Gallen
28. 09. 2023 13.22
+7
Svica ima to poslihtano
JApajaDAja
28. 09. 2023 14.29
+3
švica je država...slo je le del ex yu kjer še vedno znotraj nekdanjih rep.velja prosto gibanje !
AlenkinaBratovš?ina
28. 09. 2023 15.10
-1
povej to državljanom bih pri vstopu v hrvaško
Jani.
28. 09. 2023 13.13
+8
Če ne bi vladi tekla voda v grlo s padanjem podpore ne bi naredili nič!
JApajaDAja
28. 09. 2023 14.29
+6
in kaj se je spremenilo? nič, tam so...karavane gredo dalje !
tornadotex
28. 09. 2023 13.09
+10
Bravo Prebilič. In kaj sedaj,vemo da preden se spremeni Evropska zakonodaja lahko še minejo meseci....Ni druge , kot da sami izvajamo ukrepe in to čimbolj natančno,Ograja, pojačanje patrulje, vojska na mejo !!
GospodT
28. 09. 2023 12.38
+19
Isto besedičenje NON STOP. Kje so DEJANJA?! Če ti ljudje, ki so na oblasti ne znajo ustavit migracij, NAJ SE ZAMENJAJO S KOMPETENTNIMI! To je sramota, da država ne mnore obvladovat meje in lahko vsakdo, ki ima 5 min časa, vstopi in zahteva, da ga država hrani in skrbi zanj. Sramota za državo!
mmickica
28. 09. 2023 12.49
+14
Res je. Vcasih je veljalo, da drzava, ki ni sposobna zavarovat svojih mej, ne more biti drzava!
Banion
28. 09. 2023 12.01
+7
vse te ki pridejo iz hrvaške bi moprali obravnavati spoštljivo po sistemu tu imaš obrazec izpolni ga in nesi hrvatom, lahko ga še peljemo na mejo. Prebilič ima prav, gašperlin je pa produkt birokracije po sistemu delaj čim manj in manj ti bodo lahko očitali napake, ne ljubi se mu organizirati policije ter i dodati nekaj oboroženih vojakov edino katerih se migranti bojijo. Kaj bodo rekli drugi ko bo vojska na meji ni važno, naj naredijo kar morajo in mi bomo umaknili vojake
MiskoPol
28. 09. 2023 11.58
+7
Problem ni fizično varovanje meje, ampak zakonodaja. Tudi če bi v bankah uvedli zgolj fizično varovanje in nič zakonskih kazni, bi se še vedno kradlo. Ker pa veš, da te v primeru kraje čaka zapor, pač ne greš krasti. Tako da je to z migranti že prava burleska. Uvajamo mreže, bodeče žice, mejno policijo, manjka samo še VAR kot v nogometu.