Predstavitve

Ko združiš kupeja C in E, nastane šik CLE

Mercedes-Benz CLE Coupé: slovenska predstavitev

Nekaj tiste čarobnosti, ki je krasila kupeje serije W123 ali W124, je uspelo Robertu Lešniku in ekipi vnesti v novi CLE. Gre za povsem nov Mercedesov model, ki zamenjuje že upokojena kupeja razreda C in E, a je – vsaj po dimenzijah – bistveno bližje razredu E kot manjšemu razredu C.

Čeprav bistveno manj uporabni, so kupeji v avtomobilskem svetu vedno veljali za sveti gral. S svojo unikatno zunanjo podobo, linijami in športno držo tudi danes štejejo kot neracionalna izbira, a se jim je nemogoče upreti. CLE je klasičen predstavnik tega razreda, maneken, ki bi znal marsikoga premamiti, da se ob vstopu v prodajni salon raje kot za varno izbiro (beri, športnega terenca) odloči za CLE.

Dimenzijsko bolj E kot C

Avtomobilski proizvajalci so v zadnjih desetletjih na vsak način želeli najti nišo, v kateri bodo uspeli in pri tem prehiteli tekmece.Mercedes-Benz CLE 3 Oznaka CLE je sicer povsem nova in Mercedes z njo združuje dva modela, a se CLE s svojo klasično podobo pravzaprav vrača tja, kjer so pri znamki nekoč že blesteli. 4.850 milimetrov dolg kupe je vsega 15 milimetrov daljši kot predhodni E coupe, po drugi strani pa kar 15 centimetrov daljši kot zdaj že upokojeni C coupe. Kot značilen predstavnik svoje vrste je 15 milimetrov nižji od limuzinskih izvedenk razredov C in E. Prtljažni prostor je seveda drugotnega pomena, a ima kljub temu 420 litrov. Tudi prostornost na obeh sedežih zadaj je v največji meri pogojena s kupejevsko strešno linijo, čeprav je zadaj sedem centimetrov več prostora za kolena v primerjavi s kupejevskim razredom C.

Če ostanem še malo pri dimenzijskih primerjavah: z 2.865 milimetrov dolgim medosjem je korak pred neposredno konkurenco (BMW serija 4 in Audi A5), ki je prej tekmovala predvsem z manjšim C coupejem. Prtljažni prostor je zaradi dodatnih litrov po besedah vodilnih pri Mercedesu sposoben vase sprejeti kar tri torbe za golf. Očitno pomemben podatek za kupce novega CLE.

Digitalno okolje

Če je v dimenzijskem smislu CLE bistveno bolj podoben razredu E, je ravno obratno v potniški kabini, kjer uporabnika pričaka zasnova s pokončno postavljenim 11,9-palčnim zaslonom na dotik. Prvič smo takšno postavitev videli pred leti v novem razredu S. Pred voznikom so že poznani 12,3-palčni prilagodljivi digitalni merilniki, celoten sistem pa deluje z operacijskim sistemom MBUX. Volanski obroč smo prav tako v preteklosti že videli in tudi tokrat nismo najbolj navdušeni nad delovanjem na dotik občutljivih stikal, ki so razvrščena na štirih letvicah.

Za zdaj štirje bencinski in en dizelski motor

Mercedes-Benz CLE 11Motorna paleta je pisana in namenjena res širokemu krogu kupcev. Osnovo predstavljajo bencinski štirivaljniki, na voljo je tudi trilitrski šestvaljnik, kasneje pa se bo motorni paleti pridružil še zeleno obarvani priključni hibrid. CLE 200 poganja dvolitrski štirivaljnik s 150 kilovati, pri CLE 300 se moč motorja poveča na 190 kilovatov, CLE 450 kot najžlahtnejšo izvedenko pa poganja trilitrski vrstni šestvaljnik z 280 kilovati. Dizelski CLE 220 d ima vgrajen dvolitrski štirivaljnik s 145 kilovati.

Prav vsi motorji so na voljo izključno s samodejnim 9-stopenjskim menjalnikom. Tisti, ki želijo pogon na zadnji kolesni par, bodo primorani izbrati vstopni CLE 200 ali dizelski CLE 220 d, pri drugih izvedenkah je štirikolesni pogon serijski. Pomemben član družine je tudi športni AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé, kjer trilitrski vrstni šestvaljnik proizvede 330 kilovatov. Cene se pričnejo pri 63 tisoč evrih, več informacij pa je na spodnji sliki.

Screenshot 2024-01-18 at 12.38.52Besedilo in fotografije: Gašper Pirman. Slika: Mercedes-Benz.

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Šesta izdaja v družinski vlogi
Orjak, ki se ne želi skriti

Več vsebin

Novice

Pred znamko Mercedes-Benz je pestro leto