Slovenija

Test pnevmatik: Na trgu tudi take, ki niso priporočljive

Ljubljana, 01. 10. 2022 20.59 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min
Avtor
Maja Korošec
Komentarji
35

Ni daleč november, ko lahko vozniki po zakonu na svojih vozilih zamenjajo letne z zimskimi gumami. Na AMZS so testirali 33 zimskih pnevmatik in podobno kot v preteklih letih ugotovili, da gum, ki se enako dobro obnesejo v vseh voznih in vremenskih razmerah, v trgovinah ni veliko. Med tistimi, ki so primernejše za manjše avtomobile, sta dve, ki ju ne priporočajo. Za cestne terence so rezultati spodbudnejši, saj nobena pnevmatika ni dobila ocene 'ni priporočljivo'. Inštruktorji varne vožnje so spomnili, da priprava vozila na zimo ni le menjava pnevmatik, temveč naj vozniki pred vozniško najzahtevnejšim delom leta poskrbijo za tehnično brezhibnost vozila.

Zakon o pravilih cestnega prometa predpisuje, da morajo biti motorna in priklopna vozila med 15. novembrom in 15. marcem ter v zimskih razmerah, ki se pojavijo zunaj omenjenega obdobja, opremljena z zimsko opremo. Pri menjavi gum pa naj ne bo vodilo zgolj koledar. Temperature so namreč tiste, ki prinašajo različno zahtevne izzive na cesti. "Pri temperaturah od nič do sedem stopinj Celzija so učinkovitejše zimske pnevmatike, pri okoli sedmih stopinjah Celzija so si okvirno enakovredne, pri višjih temperaturah pa so letne učinkovitejše," je pojasnil inštruktor varne vožnje Brane Legan že pred časom, ko smo pisali o testu letnih pnevmatik.

Test zimskih pnevmatik: Gum, ki se enako dobro obnesejo v vseh voznih in vremenskih razmerah, ni veliko.
Test zimskih pnevmatik: Gum, ki se enako dobro obnesejo v vseh voznih in vremenskih razmerah, ni veliko. FOTO: AMZS

Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) je v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami pred letošnjo zimo testirala 16 zimskih gum v dimenziji 185/65 R15 in 17 v dimenziji 215/60 R16. "Pri obeh letos testiranih dimenzijah, 185/65 R15 v hitrostnem razredu T – gre za pnevmatike, ki jih uporabljajo majhni avtomobili, kakršen je VW polo, ki je bil tudi naš preizkusni avto – in 215/60 R16 v hitrostnem razredu H, ki so namenjene cestnim terencem, kakršna je škoda karoq, smo temeljito preskusili lastnosti na suhi in mokri cesti, snegu in ledu. Izmerili smo glasnost, preverili obrabo oziroma število prevoženih kilometrov in izmerili porabo goriva," je merilna testiranja opisal odgovorni urednik Motorevije Blaž Poženel.

Ob tem je povedal, da so z rezultati testa zadovoljni, zlasti pri 17 pnevmatikah, primernih za cestne terence, saj nobena od preizkušenih pnevmatik ni dobila ocene 'ni priporočljivo': "Slabše so se na testu izkazale pnevmatike za manjše avtomobile, kjer sta med 16 preizkušenimi dve, ki ju v AMZS na podlagi rezultatov testa voznikom ne priporočamo."

Najboljša skupna ocena na testu, ki jo dobijo najbolj uravnotežene pnevmatike oziroma takšne, ki dosežejo čim boljši rezultat pri vseh merilih, pa naj ne bo edini kriterij pri nakupni odločitvi, je svetoval Poženel: "Pnevmatike izberite glede na svoje potrebe in navade. Če se pogosto vozite po zasneženih cestah, se ozrite po pnevmatikah, ki so dobre na snegu, če pa zimo prevozite na očiščenih avtocestah in hitrih cestah, so za vas primernejše pnevmatike z dobrimi lastnostmi na mokrem in suhem."

Pnevmatike dimenzije 185/65 R15 T

Skupni rezultati letošnjega testa so dokaj raznoliki, je ocenil Poženel. Štiri pnevmatike, ki imajo najbolj uravnotežene lastnosti, so dobile skupno oceno 'zelo priporočljivo', pri sedmih, ki so dobile skupno oceno 'priporočljivo', so ugotovili rahle pomanjkljivosti pri vsaj enem od glavnih ocenjevalnih meril. Pri treh pnevmatikah se je izkazalo, da so se slabo odrezale pri najmanj enem od pomembnih ocenjevalnih meril, zato so dobile skupno oceno 'priporočljivo z omejitvami', dve pnevmatiki z začelja tabele pa sta se tako slabo odrezali na mokri cesti, da sta dobili skupno oceno 'ni priporočljivo'.

Test zimskih pnevmatik dimenzije 185/65 R15 T
Test zimskih pnevmatik dimenzije 185/65 R15 T FOTO: AMZS

Pri izbiri ene od petih pnevmatik, ki so zasedle mesto na koncu tabele, na AMZS svetujejo razmislek, saj so se tri od teh petih gum razmeroma slabo odrezale na suhi cesti. "Naši testni vozniki so ugotovili, da pnevmatike ne ponujajo dobrega občutka pri hitrejši vožnji po avtocesti, saj imajo slabo smerno stabilnost in se slabše odzivajo na ukaze z volanom. Te pomanjkljivosti sicer niso kritične, so pa dolge vožnje po avtocestah zaradi tega manj udobne," je omenil Poženel.

Po njegovih besedah je bolj kritično pretirano odzivanje na voznikove ukaze pri izogibanju oviram, pri čemer lahko zanaša zadek avtomobila, če ga vozi neizkušen voznik. "Take lastnosti smo ugotovili pri Dunlopovi pnevmatiki winter response 2, Fuldini pnevmatiki kristall montero 3 in Barumovi pnevmatiki polaris 5," je izpostavil Poženel.

Preostali pnevmatiki z začelja tabele – Imperialova pnevmatika snowdragon HP in pnevmatika wanli SW611 – sta skupno slabo oceno dobili zaradi večjih pomanjkljivosti na mokri cesti. Dokaj slabo se je na mokri cesti odrezala tudi Fuldina guma. "Kako pomembne so te pomanjkljivosti, se lepo vidi iz tabele z razlikami v zavornih poteh na mokrem asfaltu (zaviranje od 80 kilometrov na uro do zaustavitve). Razlika v zavorni poti med najboljšo pnevmatiko pri tem merilu (bridgestone blizzak LM005) in Barumovo pnevmatiko na 13. mestu je skoraj pet metrov, nato pa je skoraj štiri metre razlike že do naslednje Fuldine pnevmatike kristal montero 3," je utemeljil Poženel in dodal, da so se zadnje tri pnevmatike na testu slabo odrezale tudi pri drugih merilih na mokri cesti.

Nova generacija Continentalove pnevmatike wintercontact z oznako 870 najbolj uravnotežene lastnosti od testiranih gum (dimenzija 185/65 R15 T).
Nova generacija Continentalove pnevmatike wintercontact z oznako 870 najbolj uravnotežene lastnosti od testiranih gum (dimenzija 185/65 R15 T). FOTO: AMZS

Najbolj uravnotežena se pri nobenem merilu ni izkazala za najboljšo

Po oceni Poženela ima nova generacija Continentalove pnevmatike wintercontact z oznako 870 najbolj uravnotežene lastnosti, čeprav se pri nobenem merilu ni izkazala za najboljšo.

Na podobno visoki ravni sta tudi pnevmatiki goodyear ultragrip 9+ in semperit speed-grip 5. Tudi Michelinova pnevmatika alpin 6, ki je zasedla četrto mesto, ni daleč za njimi. "Goodyearova pnevmatika se odlikuje z najboljšo oceno na mokrem, Semperitova na snegu, Michelinova pa se je najbolje odrezala pri obrabi," je utemeljil Poženel.

Razlike med pnevmatikami dimenzije 185/65 R15 T:

– najboljša pnevmatika se na suhem asfaltu pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve ustavi po 44 metrih, najslabša pa po 49,5 metra;

– najboljša pnevmatika se na mokrem asfaltu pri zaviranju od 80 km/h do zaustavitve ustavi po 36,2 metra, najslabša pa po 47,7 metra;

– najboljša pnevmatika vzdolžno splava na mokri cesti pri 92 km/h, najslabša pa pri 72,8 km/h;

– najboljša pnevmatika je testno progo na zasneženi cesti odpeljala v 73,1 sekunde, najslabša v 81,3 sekunde;

– z najboljšo pnevmatiko po parametru obrabe lahko prevozimo 46.182 km, z najslabšo 22.692 km;

– poraba goriva je bila z najbolj varčno pnevmatiko 5,7 l/100 km, z najmanj varčno pa 6,1 l/100 km.

Med sedmimi pnevmatikami s skupno oceno 'priporočljivo' so pomanjkljivosti malce bolj izrazite in raznolike, zato je pri izbiri ene od teh pnevmatik dobro upoštevati vozne navade in potrebe, je izpostavil Poženel.

Pnevmatike dimenzije 215/60 R16 H

Testni vozniki so ugotovili, da pri nobeni od preizkušenih pnevmatik te dimenzije ni tako velikih pomanjkljivosti, da bi dobila oceno 'ni priporočljivo'. Štiri pnevmatike so dobile skupno oceno 'zelo priporočljivo', 12 pnevmatik oceno 'priporočljivo' in le ena pnevmatika oceno 'priporočljivo z omejitvami'.

Test zimskih pnevmatik dimenzije 215/60 R16 H
Test zimskih pnevmatik dimenzije 215/60 R16 H FOTO: AMZS

Največje razlike pri vodljivosti na suhi cesti

A razmeroma dobri rezultati ne pomenijo, da med gumami ni razlik, je izpostavil Poženel. Te so najbolj očitne pri vodljivosti na suhi cesti. "Z dobrimi pnevmatikami na kolesih je škoda karoq natančno in lahkotno vodljiv avtomobil z dobro smerno stabilnostjo – pri manevru izogibanja oviri uboga voznikove ukaze z volanom, se hitro odzove in se tudi varno izogne oviri. S slabimi pnevmatikami na kolesih so vozne lastnosti drugačne. Testni vozniki so imeli med preizkušanjem občutek, da je avto zadaj nemiren in da je treba z volanom popravljati začrtano smer oziroma radij v ovinku," je pojasnil.

Dobra vodljivost pnevmatik ni pomembna le na suhi cesti, pač pa tudi na mokrem in na snegu. "Pnevmatika z uravnoteženimi lastnosti se dobro obnese tako pri prečnih kot vzdolžnih obremenitvah in omogoča natančno vodenje tudi pri zmanjšanem oprijemu," je razložil Poženel.

Razlike med pnevmatikami dimenzije 215/60 R16 H:

– najboljša pnevmatika se na suhem asfaltu pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve ustavi po 43 metrih, najslabša pa po 48,6 metra;

– najboljša pnevmatika se na mokrem asfaltu pri zaviranju od 80 km/h do zaustavitve ustavi po 34,7 metra, najslabša po 40,8 metra;

– najboljša pnevmatika vzdolžno splava na mokri cesti pri 86,4 km/h, najslabša pri 76 km/h;

– najboljša pnevmatika je testno progo na zasneženi cesti odpeljala v 75,1 sekunde, najslabša pa v 82,1 sekunde;

– z najboljšo pnevmatiko lahko prevozimo 43.423 km, z najslabšo pa le 23.714 km,

– poraba goriva je bila z najbolj varčno pnevmatiko 6,8 l/100 km, z najmanj varčno pa 7,3 l/100 km.

Še bolj občutne razlike med pnevmatikami so pri obrabi

Kot so ugotovili testni vozniki, lahko največ kilometrov med preizkušenimi pnevmatikami prevozimo s Savinimi eskimo hp2, in sicer 43.423 kilometrov, ki pa se je slabše odrezala na mokri cesti. "Na drugem koncu spektra so pnevmatike coopertires WM -SA2+, s katerimi lahko prevozimo le 23.714 kilometrov, kar je skoraj polovico manj," je izpostavil Poženel.

Test zimskih pnevmatik: Pnevmatika (dimenzije 215/60 R16 H) z uravnoteženimi lastnosti se dobro obnese tako pri prečnih kot vzdolžnih obremenitvah in omogoča natančno vodenje tudi pri zmanjšanem oprijemu.
Test zimskih pnevmatik: Pnevmatika (dimenzije 215/60 R16 H) z uravnoteženimi lastnosti se dobro obnese tako pri prečnih kot vzdolžnih obremenitvah in omogoča natančno vodenje tudi pri zmanjšanem oprijemu. FOTO: AMZS

Na letošnjem testu v tej dimenziji sicer nobena od prvih štirih pnevmatik – continental wintercontact TS870, dunlop winter sport 5, goodyear ultragrip performance+ in michelin alpin 6 – ni pokazala slabosti pri nobenem od glavnih ocenjevalnih meril, zato so si prislužile skupno oceno 'zelo priporočljivo'.

Pri drugi skupini pnevmatik s skupno oceno 'priporočljivo' so na AMZS med testom opazili manjše pomanjkljivosti pri vsaj enem od ocenjevalnih meril. Zato priporočajo, da vozniki pri izbiri gum iz te skupine razmislijo o vozniških navadah. "Treba je izbrati pnevmatiko, ki je najbolj primerna za vozniški vsakdan vsakega kupca," je dejal Poženel.

Pnevmatika coopertires WM-SA2+ je dobila skupno oceno 'priporočljivo z omejitvami'. "Zaradi precejšnjih slabosti na mokri cesti in precejšnje obrabe si ni zaslužila višje ocene," je pojasnil Poženel in dodal, da je pokazala tudi nekaj pomanjkljivosti na mokri cesti in v snegu.

Priprava vozila na zimo ni le menjava pnevmatik

Čeprav so pnevmatike ključni del ustrezne opreme avtomobila, pa vozniki ne smejo pozabiti, da priprava vozila na zimo nikakor ne pomeni le menjave pnevmatik, je za konec spomnil inštruktor varne vožnje Tomaž Farčnik: "Ob prihodu nižjih temperatur je treba letno tekočino za čiščenje vetrobranskega stekla zamenjati z zimsko, preveriti delovanje akumulatorja, poškodbe in obrabo metlic brisalcev. Vsako zaznano poslabšanje delovanja naj bo opomnik za menjavo. S tehnično neustreznim vozilom še tako dober voznik morda ne bo uspel rešiti kritične situacije."

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (35)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zombie_killer
02. 10. 2022 09.17
Kdo se uporablja 185 15col?
Chrome
02. 10. 2022 10.11
+4
Manjši in starejši avtomobili. Zakaj te to zanima?
GANGSTALKING
02. 10. 2022 08.31
+3
dunlop winter response 2 so bile prejšn let najboljše, letos pa čisto zadaj. kako je to možno?
preprostež
02. 10. 2022 08.34
+1
Prejšnje leto so najbrž dobili kakšno donacijo, letos pa ne...
Mio56
02. 10. 2022 08.42
-1
ker je to stara zasnova gume..ceprav lanski testi so bli vsi zelooo cudni...kr kr od nikjer napadje cungalunga gume
daiči
02. 10. 2022 08.22
+4
Te testi so brezveze, povejo samo to kr ze vsi vemo, da so tiste dalec najdrazi gume malenkost boljse od normalno dragih oziroma relativno poceni gum. Pr normalnih ljudeh(ne dirkačih) ni pomembn kera je najbolsa guma, ampak price performance. Se prav ena dost pocen kumho/uniroyal/yokohama/barum guma je sam malce slabsa u dezju prot eni dragi kontinentalki, pa je zato pol cenejsa. Kr majo nj drage kontinentalke pa miselinke, ze po enmu letu vsaka trsa grata.
Mio56
02. 10. 2022 08.19
+1
215/60/16..pa kdo to vozi...to so gume za na smarta...njih pa ni ravno veliko na cestah...da o 185/65/15, ki je guma za cliota...una taprvega skor nebi niti zgubljal besed! In na avtih, kje rimajo take dimenzije gor, je skoda zapravt vec kot 50€ po gumi...to je oddelek za nankang in podobne zadeve!
Homer.Simpson
02. 10. 2022 08.14
+2
Nekoč, najbolša guma za pozimi je bila sava eskimo, vedno sem kupil za svoj avto,ampak, pravim, da nekoč, potem, postala je kot zvečilni čikgumi, zanič, totalno razočaranje, popolnoma, zato, zadnih kakih 10-let, presedlal sem najprej na danlop - zelo povprečno, ampak, cena visoka in, nato,zadnja let na mišelin, malo bolše a ne idealno, pa še bolj dražje, kot danlop, samo učasih so tud ble zime, po meter snega, od novembra do marca, sedaj, pa tapravih zim praktično več ni, mislim, da je bol važno, da ima ta pravprofil, globok, dovolj in menim, več ali manj, usaka zimska guma je zadovoliva, samo na sme biti stara več kot 3 leat pa je OK, jaz imam dimenzije 225-40-18, sedaj mišelin, še kar u redu a daleč, da, bila bi najbolša.
Mio56
02. 10. 2022 08.11
+1
Vsaka guma je super, ce znas vozit....pač poraznih gum v prodaji ni....ce imas vecinoma slab teren, kamenje,.. in isces gumo za terenca kupis obnovljeno malatesta...ce mas na avtu, s katerim v slabem vremenu s evn negre brez skbri lahko kupis savo,nexen,... zivis na obali in v slabem vremenu negres drugam po svetu....uporablji letne oz. celoletne....se vozis prakticno samo po navadnih cestah, ki so ob snezenju slabo sciscene...kup savo eskimo..sam s ezavedaj da jo bos po vsaki sezoni rabu menjat....si vsak nad na AC in delas mesecno po 5000km...no potem pa posegi po visjerangiranih gumah....ampak se vedno: glavno kaksen je voznik...guma sama od sebe nebo zmogla nardit cudeza!
culokafrija
02. 10. 2022 08.10
+1
Test 15' paličnih pnevmatik ,... kdo pa še vozi takšno dimenzijo, bo treba v korak s časom.
daiči
02. 10. 2022 08.16
+1
Vsi razreda, polo, clio, jaris, i20... Ampak sevede kot zimski jekleni komplet, original letne majo valda 16", 17", če maš pa dnar pa kups kr enako dimenzijo k mas letne, pa pol se vulkanizerjem placujes velike denarje 2 krat na let za premontaze, da ti pol se alu feltne shebajo.
daiči
02. 10. 2022 08.24
V resnic je huje v vrsti cakat pr vulkanizerju k placat mu 40eur za premontazo.
Mio56
02. 10. 2022 08.03
+5
AMZS opravil test...ja pa ja de! Prekopirano in prevedeno z nemskega ADACa! Nasi testiranju se blizu niso prsli!
Bpultimate
01. 10. 2022 21.47
+6
Continental cena kot da so zlate, kvaliteta pa poden, od podna kot bi bile izdelane iz smeti.
Mio56
02. 10. 2022 08.13
+1
Na podlagi cesa ti to trdis? lastne izkusnje ob par tisoc km na mesec al pač v gostilni slisal? Ja je dosti vazno kje je narjena...pa vendar je dalec od podna....seveda pa to ni guma (sploh pa ne z ato ceno), da se bos fjaku do bliznje trgovine in beznice in nazaj domov.
Gre gor
02. 10. 2022 08.24
pelji za mano v mokrem, če boš lahko... Ti pokažem, da so ene boljših...
robovic
01. 10. 2022 21.41
+3
dunlop odlična zimska guma
mojcd
01. 10. 2022 21.44
+1
Prvo leto je res potem pa katastrofa. Kot da bi viagro vzela
nekaj brezveze
01. 10. 2022 21.41
+5
Testi na kontroliranem poligonu.V sloveniji pa 3 kilometerska cesta na njej pa najmanj 5 razlicnih plasti asfalta
testosteron
01. 10. 2022 21.37
+7
...plačnik tega testa je pa kdo ?...zato vsi v zvezde kujejo samo določene znamke - ..,če se vozi po pameti so dobre tudi manj znane znamke ,...edino izogibati se je potrebno no-name izdelovalcem ala kitajske čungalunge,...
mojcd
01. 10. 2022 21.36
+4
Drugace pa zadnja leta najboljsi konpromis nudi gripmaxx. Jihnimamo na vseh sluzbenih tako malckih kot suvhih kot kombijih. Cista zmaga za pol cene. Ampak ADAC vidi samo ene in iste gume, zeaven pa doda mekaj no name kitajcev da naredijo razliko
?ebula
01. 10. 2022 21.31
+2
petnikov
01. 10. 2022 21.31
+2
˝Ni daleč november, ko lahko vozniki....˝ Ne lahko, morajo...
Bpultimate
01. 10. 2022 21.28
-1
Sava Made in Poland so primerne le za v kanto za smeti.
mojcd
01. 10. 2022 21.28
+7
Mislite ADAC test a ne…..amzs ze leta ni naredil svojega tests
Spužva
01. 10. 2022 21.22
+5
Upam, da boste zgodaj vstali in trdo delali. Ker novih 600 milijonov za javni sektor se ne bo samo plačalo!!! 🤣
Chrome
01. 10. 2022 21.29
+1
Če ni računa potem tudi ni denarja za JS :-D
Chrome
01. 10. 2022 21.17
+0
Za conti sem slišal, da je zelo solidna pnevmatika, paziti je potrebno le, da je made in germani in ne poland, ker s slednjimi so imeli nekateri uporabniki slabe izkušnje.
Bpultimate
01. 10. 2022 21.59
+1
Chrome
02. 10. 2022 10.10
To je pač tvoje mnenje, katero pri meni ne šteje. Nekaj sem preozkusil, ostalo predebatiral in vem kaj je res.
tip_23_lj
01. 10. 2022 21.16
+1
Kje je pa tle graf za 51.000.00€?