Kako italijanski trgovci snubijo slovenske kupce

Datum:

Ogorčenje nad inflacijskimi cenami prehrambnih izdelkov je enega izmed zadnjih vrhuncev doseglo na nacionalni televiziji. Priljubljene slovenske znamke in izdelki kot na primer Radenska, Laško in Union pivo, Fructalovi sokovi so v zamejski Italiji bistveno cenejši. Obmejne občine to vedo že dolgo, a v obdobju vsesplošnega populizma je tema priromala v Ljubljano. Razlogov za nižje cene določenih prehrambnih izdelkov je več, a poglejmo dva najočitnejša.

Proizvajalci, tudi slovenski, želijo povečati obseg prodaje. Slovenija ima tradicionalno izvozno naravnano gospodarstvo, na velikih (tujih) trgih lahko uspešno nastopa z nižjimi cenami. Ob tem velja upoštevati tudi potrošniške navade kupcev, ki so navajeni domačih blagovnih znamk in se za tuje (slovenske) odločajo zgolj v primeru občutno nižje cene. Drugi razlog za nižje cene v Italiji pa je pogajalska moč trgovcev, ki se za ponudbo slovenskih izdelkov odločajo na podlagi nižjih veleprodajnih cen. Italijanski trgovec seveda pozna cene znanih slovenskih izdelkov v Sloveniji in je pri določenih izdelkih pripravljen sprejeti tudi negativno maržo, ker slovenski kupec zagotovo ne bo izbral zgolj slovenskih izdelkov, temveč bo ob večjem nakupu izbral tudi kopico italijanskih izdelkov, kjer so marže višje in se bo takšen nakup trgovcu obrestoval.

Odredba za spremljanje cen v prehranski verigi
Namera vlade, da bodo cene spremljali pol leta, lahko povzroči kopico negativnih učinkov. To velja še posebej, če se zavedamo, zakaj imamo pri nas nekaj višje cene, zlasti hrane,” meni ekonomist Maks Tajnikar, ki je dejal, da oderuških marž v Sloveniji ni in da so cene hrane in pijače v slovenskih trgovinah ponorele tudi zaradi neučinkovitih energetskih ukrepov v preteklosti in posledično višje inflacije kot jo imamo v Sloveniji v primerjavi z EU. Tudi predsednik Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Tibor Šimonka, je kritičen do poteze vlade in meni, da to sploh ni naloga države. “Naloga države je, da poseže, kadar pride do ekstremnih dogodkov, ki ogrožajo varnost ali pa oskrbo prebivalstva,” je o novi vladni potezi povedal Šimonka.

Bistvo gospodarstva je ustvarjanje dodane vrednosti
Da sta denimo pri “najboljšem sosedu”, ki je bil izpostavljen kot glavni vojni dobičkar v celotni prehranjevalni verigi, Radenska ali Laško pivo dražja kot v trgovini čez mejo, ni razlog zgolj v trgovskih maržah. Konec koncev je v Trstu bistveno cenejša tudi kava istega proizvajalca kot v Kopru ali Ljubljani, cenejše pa so tudi pice ali pa stanovanja, ob tem, da je povprečna plača v Italiji višja kot v Sloveniji. Če se v Sloveniji zmrdujemo nad visokimi cenami, pa smo po drugi strani vedno bolj mikavna “šoping” destinacija  za Hrvate pa tudi že Madžare, ki vse pogosto obiskujejo trgovine v Sloveniji, ker so cene v Sloveniji nižje od tistih pri njih doma.

Andrej Žitnik

Sorodno

Zadnji prispevki

Najslabši rasni zakoni v Južnoafriški republiki so se začeli pod Mandelo

"Drži, težave so se začele že pod Mandelo. Najslabši...

V Frankfurtu tujci povzročili 100 odstotkov vse hudih spolnih napadov in 57,4 odstotkov vseh zločinov

Nova statistika kaznivih dejanj iz nemškega mesta Frankfurt vsebuje...

“Polanci” protestirali: Vlada je denar prerazporedila drugam!

Slovenija je ena izmed držav z najvišjim deležem prometnih...

Trio sester s tradicionalno glasbo postal globalni hit 

Sestre Eleanor, Lily in Powell Balkcom so letos postale...