Spor sega v leto 1999, ko je Indijec Tungnath Chaturvedi na železniški postaji Mathura Cantonment na severu države kupil vozovnici za vlak. Cena ene vozovnice je znašala 35 indijskih rupij (0,43 evra). Chaturvedi je uslužbencu dal 100 rupij (1,22 evra), slednji pa mu je vrnil le 10 rupij (0,12) in ga tako oškodoval za 20 rupij (0,24 centa).
Chaturvedi je zaposlenega na železnici opozoril na napako, a povračila ni prejel, zato se je odločil za tožbo. Sledila so leta in leta obiskovanja sodišč. "Udeležil sem se več kot 100 zaslišanj v zvezi s primerom," je povedal za BBC.
Sodišče, specializirano za obravnavo pritožb potrošnikov, je pretekli teden po 22 letih končno zaključilo primer in razsodilo v korist Chaturvedija. Železnice morajo tako Indijcu vrniti preplačani znesek z 12-odstotnimi letnimi obrestmi. Prav tako morajo plačati globo v višini 15.000 rupij (okoli 182 evrov). T. i. potrošniška sodišča so v Indiji preobremenjena in običajno traja več let, da rešijo tudi povsem preprost primer.
Kot je še pojasnil Chaturvedi, so železnice skušale zadevo zavrniti, češ da bi moral pritožbo nasloviti na Sodišče za odškodninske zahtevke v železniškem prometu in ne na potrošniško sodišče.
Indijec je odškodnino označil za mizerno in dejal, da ne more nadomestiti duševnih stisk, ki mu jih je povzročil primer. Družina ga je sicer večkrat skušala odvrniti od postopka in ga označila za izgubo časa, a je Indijec vztrajal.
"Ni pomemben denar. Šlo je izključno za boj za pravico in boj proti korupciji, zato je bilo vredno," je dejal Chaturvedi. Kot je še dodal, verjame, da bo njegov primer služil kot navdih drugim.
KOMENTARJI (121)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.