Zaradi sobaric pišejo tudi premierju Golobu

“Prizadevali si bomo, da bomo vodstvo odvrnili od prenosa sobaric na zunanjega izvajalca. Razlika v kakovosti storitev naših redno zaposlenih sobaric in delavk pri zunanjem izvajalcu je več kot očitna, tudi gostje so to opazili,” pravi Andrej Grahor, sindikalist v družbi Istrabenz Turizem. Tudi sindikat gostinstva in turizma (GiT) je premierja, več ministrstev in SDH pozval, naj preprečijo prenos sobaric v tej družbi.

Sindikalist v družbi Istrabenz Turizem Andrej Grahor na nedavnem protestu sobaric iz družbe Sava Turizem,  ki so jih 
1. marca prenesli na zunanjega izvajalca.
Sindikalist v družbi Istrabenz Turizem Andrej Grahor na nedavnem protestu sobaric iz družbe Sava Turizem, ki so jih 1. marca prenesli na zunanjega izvajalca.  

PORTOROŽ > Kdor trdi, da tako imenovani outsourcing prinaša dvig kakovosti storitev in še druge prednosti, se moti, je prepričan Andrej Grahor, predsednik sindikata GiT v Istrabenz Turizmu: “Kratkoročno so mogoče kakšni plusi, dolgoročno pa nikakor ne; če upade kakovost storitev, gostje to opazijo.”

Slabša kakovost - slabše ocene gostov

Na rednih sejah sveta delavcev in sindikata so vodstvo Istrabenz Turizma že večkrat opozorili na težave z zunanjimi izvajalci-sobaricami v dveh njihovih hotelih oziroma na razliko v kakovosti storitev, ki je pri “zunanjih” slabša. “To je bilo razvidno tudi iz upada ocen na platformah, kot sta Booking ali Tripadvisor. Gostje so se pritoževali nad kakovostjo storitev. Vemo, kaj vodi nezadovoljstvo gostov, in ni nam vseeno. Največ slabih ocen je bilo leta 2021, pa tudi lani so še bile,” še pravi Grahor.

Andrej Grahor

predsednik sindikata GiT v Istrabenz Turizmu

“To, da so v hotelu, ki je odprt skoraj vse leto, samo zunanji izvajalci, ni prav. Tam je potreba po redno zaposlenih.”

Vodstvo bodo skušali z argumenti prepričati, da “outsourcing” ni prava rešitev, vsaj ne za vse primere. Grahor poudarja, da je potrebna sprememba zakonodaje, saj ta zdaj pušča outsourcingu preveč na široko odprta vrata. Ob tako imenovanih “špicah” v sezoni pomoč zunanjih izvajalcev po njegovem mnenju ni sporna. Tudi v hotelu, ki dela zelo izrazito sezonsko, od tri do šest mesecev na leto, lahko pride na pomoč zunanji izvajalec. “To, da so v hotelu, ki je odprt skoraj vse leto, samo zunanji izvajalci, pa ni prav. Tam je potreba po redno zaposlenih,” poudarja Grahor.

Sindikat: preprečite outsourcing v Istrabenz Turizmu

Zaradi namere o prenosu 50 sobaric iz družbe Istrabenz Turizem na zunanjega izvajalca se je spet oglasil tudi sindikat delavcev gostinstva in turizma. Vlado, poslance DZ in tudi SDH so v pismu pozvali k ukrepanju.

“Že sobarice v Savi Turizmu so vam jasno povedale, da niso smeti, ki bi jih želeli pomesti pod preprogo, in to vam sporočajo tudi sobarice v Istrabenzu Turizmu,” so zapisali v pozivu, ki so ga naslovili na premierja Roberta Goloba, ministre za delo, finance in gospodarstvo ter Slovenski državni holding (SDH) in poslance DZ.

Opozorili so, da medtem ko zunanji izvajalci storitev čiščenja “kujejo visoke dobičke in se bogatijo, predvsem na račun državnih družb, se delavce, zaposlene v teh družbah, izkorišča na vse možne načine, od sramotno nizkih plač, nižjih dodatkov k plači, težkih in človeka nedostojnih pogojev dela, nižjih izplačil regresa za letni dopust in drugo”.

Ti delavci in delavke so vsakodnevno izpostavljeni velikim pritiskom, zaradi česar tudi zbolevajo. In za odpravo tega izkoriščevalskega modela ni dovolj, da je ministrstvo za delo nazaj zaposlilo varnostnike in čistilke ter da sta dva ministra podprla prizadevanja sindikata za odpravo outsourcinga, so dodali.

Sindikat meni, da lahko vlada in SDH preprečita, da bi bile na družbo Aktiva čiščenje prenesene tudi sobarice v družbi Istrabenz Turizem. “Na podlagi številnih dokazov, ki jih lahko pridobite na inšpektoratu za delo, na podlagi številnih pretresenih izpovedi delavk in delavcev, ki so že leta podplačani in v t. i. 'novodobnem suženjstvu', na podlagi poraznega zdravstvenega stanja sobaric lahko samo politika izkorenini škodljive prakse,” so prepričani.

Poudarjajo, da delavci iz turizma še vedno odhajajo v druge poklice in da jih manjka že skoraj 15.000. “Sobarice so delavke, brez katerih se ne morete iti turizma, poklic pa je razvrednoten, ne samo zaradi 'sramotnega' plačila, ampak tudi dejstva, da te delavke danes opravljajo delo dveh poklicev, čistilke in sobarice,” so še zapisali.


Najbolj brano