Gospodarstvo

Prenova postaje na Jesenicah: od 81 prek 126 do najmanj 170 milijonov evrov

Ljubljana, 26. 02. 2024 08.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Prenova železniške postaje na Jesenicah, kamor se zadnjih 70 let ni vlagalo, se vse bolj draži. Tik pred parlamentarnimi volitvami aprila 2022 je bila ocenjena vrednost 81 milijonov evrov, konec lanskega leta že 126, zdaj pa kaže, da pod 170 milijonov evrov ne bo šlo. Toliko je namreč vredna najnižja ponudba.

Železniška postaja Jesenice
Železniška postaja Jesenice FOTO: Bobo

Na razpis za nadgradnjo železniške postaje Jesenice so prispele tri ponudbe. Kot je po petkovem odpiranju ponudb objavljeno na portalu javnih naročil, je najnižja ponudba podjetja Riko, ki znaša 170 milijonov evrov, hrvaška Kufner Grupa je ponudila izvedbo del za 175,7 milijona evrov, VOC Celje pa za 179 milijonov evrov.

Kot danes poroča portal Necenzurirano, se v zadnjem času največji državni infrastrukturni projekti v Sloveniji močno dražijo. Nadgradnja železniške postaje Jesenice, ki je ena večjih v državi in je bila nazadnje prenovljena pred 70 leti, pri tem še posebej izstopa.

Tik pred objavo razpisa za izbiro izvajalca del, ki ga je Direkcija RS za infrastrukturo objavila konec lanskega leta, se je uradna vrednost projekta skupaj z davkom na dodano vrednost z 81 milijonov evrov zvišala na 126 milijonov evrov. Na spletni strani "Krajšamo razdalje", kjer je projekt predstavljen, pa lahko preberemo, da njegovo vrednost ocenjujejo na 129,9 milijona evrov. 

Kot navaja portal Necenzurirano, so v gradbenih krogih imeli številne pomisleke o upravičenosti investicije v takšnem obsegu. Sedaj pa je izkazalo, da bo investicija še bistveno dražja. Najugodnejša oddana ponudba je namreč več kot še enkrat višja od prvotne ocenjene vrednosti projekta.

Projekt, ki so ga začeli snovati leta 2020, poleg obnove postajnih stavb med drugim vključuje še nadgradnjo tirov, gradnjo in obnovo peronov, gradnjo nove peronske infrastrukture in rekonstrukcijo dveh obstoječih peronov, podaljšanje podhoda, s čimer bi povezali severni in južni del Jesenic, obnovo obstoječega podvoza ter nadgradnjo železniške povezave Jesenice–Hrušica in gradnjo dveh novih železniških postajališč primestnega značaja, s čimer bi izboljšali medkrajevno povezavo. 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (81)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

El pi5tolero
26. 02. 2024 19.16
+7
Menda ene 1000 ljudi dnevno uporablja železniško postajo Jesenice. Za 170.000.000€ bi vsakemu lahko kupili Cliota. Vsakih 10 let. Naslednjih 100 let. Bog pomagi! To drazvo je treba pozgat do tal, pa pol se enkrat! Lol
Trapon
26. 02. 2024 18.04
+3
Ko bo vlak iz KP štartal proti JESENICAM na obnovljeno postajo bo ta že stara toliko časa vozi vlak. Butalci na kubik
albertkex
26. 02. 2024 17.50
+7
Pa za koliko milijard € bo zapufala narod ta šivilja na svoji politični poti? Že sedaj ima za sabo najmanj kakšnih 10+ mrd € (z bankami in njenimi dosedanjimi projekti). To da se na takšne 100 miljinske projekte prijavljajo samo trije Riko (Ribnica- Škrabec), Celjski VOC in en Hrvatek je meni malo za lase privlečeno. Kdo pa po drugih državah gradi perone ( Nemčiji Italiji, Španiji,....) pri nas v Sloveniji ti politki, ki nimajo neke dolge delovne dobe v gospodarstvu in se šlepajo čez življenje na breme države ( javnega sektorja kot funkcijonarji ali uradniki). Torej če vsi ti članki prav navajajo številke bomo Slovenceljni za 27 km zlatih tirov in dva perona (Ljubljana iz 109 mil€ že na na 200+ milj€, Jesenice iz 81 mil€ že na 126 milj €). Torej bomo nameniili za železnico toliko, kot drugi za vesoljski program. Prosim vas lepo. Vlak ne bo vozil po zraku, ampak še vedno po tirih, kot za časa Marije Terezije. Kako dolge se vozimo z vlakom iz MS do KP?Ne more par tračnic, armiran beton in cigli za 3 projekte priti na koncu na/čez 2 mrd€
Grma53
26. 02. 2024 17.30
+5
Tako se dela, levičarji. Tudi podkupnine nekaj stanejo.
saso saso 2
26. 02. 2024 17.00
+4
Vse skupaj ena velika sramota. Ljudje, ki so stradali v poplavah NIČ, očiščene rečne struge NIČ, zdravstvo NIČ. NIČ OD NIČ, PORABLJENO OGROMNO DENARJA
4556
26. 02. 2024 16.28
+7
Cene rastejo kot kvadratura stavbe na Litijski.
marker1
26. 02. 2024 15.59
+6
Ko imaš hitre in točne vlake brez zamud, potem obnavljaš postaje. Pri nas pa imamo zelo počasne vlake zaradi slabih prog in posledično zamude. Najprej obnovite proge, ne pa postaj, kjer še župani pristavijo svoje lončke. Koliko mu bo padlo v Ljubljani? Alenka?
smuuki
26. 02. 2024 15.34
+8
Opozicija bi morala nemudoma zagotoviti prisotnost svojega človeka pri podpisovanju gradbenega dnevnika. Prešteti vsak kubik betona po tržni ceni,vsako furo kamiona po polni ceni, ves vgrajen material po polni ceni, pa se bojim, da bi bil na koncu problem prikazati to vrednost. Pri vseh gradbenih delih vključiti v nadzor opozicijo pa bi bili zneski pošteni. Velja za desne in leve vlade brez izjeme
smuuki
26. 02. 2024 15.37
+3
Pošteno nadzorovati izvedena dela in voditi vzporedno evidenco. Vsako neskladnost raziskati. Kar naenkrat bi se mnogo več gradilo, kar naenkrat bi pozabili besedo aneks
Mekenzi
26. 02. 2024 15.01
+10
Projekt vreden 70 milijinov eu, 100milijonov pa v žepe, Bratovsek SD člani in drugi. 😭😭😭
Senzor
26. 02. 2024 14.48
+4
Kaj rabimo obnavljati želežniški postaje, saj je vlakov a infrastruktura zastarela. Prehitevate prioritete. Tovorni promet bi moral potekati čimprej preko železnice. Hitre ceste pri nas so polne tujih tovornjakov. Z avtomobili se zaradi zanemarjene prometne politike, premikamo po polžje.
Dark Knight
26. 02. 2024 14.12
+10
Dve besedi: Alenka Bratušek
400 000
26. 02. 2024 14.09
+12
Mafija. Burj kalifa v Dubaju najvišja stolpnica je stala 1.3 milijarde. Toliko bodo v Lj dali za železniško postajo. Noro kako kradejo.
TVmindcontrol
26. 02. 2024 18.54
-2
Od takrat so bile ze dve recesije, tri krize in Slovenija je komaj uvela evro
kala 09
26. 02. 2024 14.08
+2
A ne no,,tako to pri nas teče
2mt8
26. 02. 2024 13.54
+10
Komunisti nikjer na svetu v nič ne vlagajo, zato je vse nerazvito od Kube, Severne Koreje, Venezuele do Slovenije. Ampak ko je pa Slovenija 45 let vplačevala v Beograjski proračun enormne vsote denarja je bilo pa ok.
zoran pušenjak
26. 02. 2024 13.48
+10
Mafijska posla
je še kdo pošten
26. 02. 2024 13.34
+10
niso dobili 2 mio od stavbe na litijski bodo sedaj pa 20 od tega projekta.. bravo... tako se dela pri nas....
sandi101
26. 02. 2024 13.33
+9
Kaj je tu čudnega? Zmeniš se z dvema izvajalcema, da dvigneta ponudbo v nebo, ti pa si spet najcenejši. Onim, ki itak nimajo interesa niti možnosti graditi, daš vsakemu par milijonov, tebi pa ostane posel, za katerega dobiš enkrat več, kot pri prvi ponudbi. Stara praksa v Sloveniji, dobro jutro.
123soba
26. 02. 2024 13.30
+9
Kaj ko bi kdaj kakšne z doba poklical, da bi mal zavihal rokave, namesto da gledajo tv....
123soba
26. 02. 2024 13.29
+11
Jasn, je treba bratuškov hišo zravn narest...
zibertmi
26. 02. 2024 13.22
+1
kdo je že ivestitor,državno podjetje slovenske železnice,ki ga upravlja stranka sds.korupcija je v slovenijnajvišje v svetu
Ici
26. 02. 2024 13.28
+7
Napaka. Škrabec je Milanov prijatelj in ustanovni član Foruma 21.
RADIKALEN
27. 02. 2024 19.34
+2
Če bi pri teh projektih sodelovala prejšnja vlada z Vrtovcem ministrom za infrastrukturo, ministrom za gospodarstvo Pocivalškom , skratka desnico z SDS bi bilo 2x cenejše, ker se taki projekti gradijo mednarodno in bi bila vključena tudi Madžarska pa tudi Avstrija, če že ne Italija!