Črna kronika

Do 21. junija 31 odstotkov nesreč kolesarjev več kot lani

Ljubljana, 12. 07. 2022 16.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Policisti so v sklopu poostrenega nadzora nad enoslednimi vozili v Ljubljani v zgolj štirih urah zaznali 29 kršitev kolesarjev in sedem kršitev voznikov e-skirojev. Največkrat je šlo za napačno stran in smer vožnje ter vožnjo po napačnih površinah. Posledično policisti beležijo tudi vse več nesreč, do 21. junija so zabeležili 31 odstotkov več prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi kolesarji in za več kot trikrat več prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi vozniki lahkih motornih vozil.

"Pozornost smo posvetili praktično vsem uporabnikom tako imenovanih enoslednih vozil; kolesarjem, mopedistom, uporabnikom lahkih motornih koles (e-skirojev)," pravijo na PU Ljubljana, kjer želijo najšibkejše udeležence vzpodbuditi k odgovornejšemu in varnejšemu ravnanju (upoštevanje prometnih pravil, uporaba prometnih površin, uporaba zaščitne opreme ... ). 

Na območju PU Ljubljana je Policija zaznala večje število kršitev, povezanih z vozniki enoslednih ter lahkih motornih vozil. V primerjavi s prvim polletjem lanskega leta so v letu 2022 zaznali za 10 odstotkov več kršitev cestno prometnih predpisov pri kolesarjih. Kar za 50 odstotkov več kršitev kot leto poprej je bilo zaznanih tudi kršitev pri uporabnikih lahkih motornih vozil (uporabnikih e-skiroja in voznikih kolesa s pomožnim električnim motorjem).

Nepravilna vožnja kolesa v Ljubljani
Nepravilna vožnja kolesa v Ljubljani FOTO: PU Ljubljana

Najpogostejše kršitve so nepravilna stran in smer vožnje, neprilagojena hitrost vožnje in vožnja čez rdečo luč. "Zelo zaskrbljujoč pa je tudi podatek o uporabi določenih naprav ali opreme (mobitel....) med vožnjo," so poudarili, saj so letos zaznali že 223 tovrstnih kršitev pri kolesarjih in 17 pri uporabnikih lahkih motornih vozil.

Do 21. junija obravnavali 31 odstotkov nesreč kolesarjev več kot lani

Kot pravijo, vse to vpliva tudi na povečanje števila obravnavanih nesreč. Do 21. junija so obravnavali skupno 175 (31 odstotkov več kot lani) prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi kolesarji, in 30 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi vozniki lahkih motornih vozil. Število slednjih je poraslo za več kot trikrat. Huje je bilo poškodovanih 18 kolesarjev in pet udeležencev na lahkih motornih vozilih. Kar 119 kolesarjev in 19 uporabnikov lahkih motornih vozil se je lažje poškodovalo.

Na območju PU Ljubljana v letošnjem letu beležimo dve prometni nesreči, v kateri sta udeleženca na enoslednih vozilih (kolesarja) umrla. 

Število kolesarjev je največje v samem centru Ljubljane. Sploh v toplejših mesecih se veliko ljudi odloči za prevoz v službo, šolo oz. po drugih opravkih v mestu, s kolesom. Tako morajo biti še posebno previdni, saj je dejstvo, da so pogosto udeleženi v prometnih nesrečah, sploh s hujšimi posledicami. "Poudarjamo, da je varnost v največji meri odvisna od ravnanja udeležencev v prometu in lahko tako za svojo varnost kot varnost drugih storijo največ sami," pravijo na PU Ljubljana. Ključno se jim, tako za kolesarje kot druge udeležence v prometu, zdi upoštevanje prometnih pravil. 

Vožnja skiroja v Ljubljani
Vožnja skiroja v Ljubljani FOTO: Shutterstock

Posebej bi na to radi opozorili uporabnike lahkih prevoznih sredstev, ki jih je na ulicah čedalje več, saj so hitri in priročni za premagovanje krajših razdalj. "Vendar pa je vožnja z njimi lahko nevarna, saj se pri večji hitrosti težko pravočasno ustavijo, so bolj nestabilni, zaradi majhnih koles obstaja večja verjetnost padcev na neravnih površinah," pravijo policisti. 

"Prav tako lahko hitro predstavljajo nevarnost za druge udeležence v prometu, ker jih ti zaradi njihove hitrosti, tihe vožnje in ozke silhuete težje zaznajo, dodatno nevarnost pa predstavlja, če vozniki e-skirojev ne upoštevajo predpisov," so še opozorili na Policiji. 

Med pogoji za udeležbo lahkih motornih vozil, kot je e-skiro, v cestnem prometu, so najpomembnejši naslednji:

- Obvezna  čelada. Vozniki e-skiroja morajo imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado. Ne glede na to, da je uporaba zaščitne čelade obvezna do 18. leta, priporočamo uporabo vsem voznikom e-skirojev, saj so posledice padcev (poškodbe obraza in glave) brez nje praviloma težje.

- Vozijo naj po kolesarskih površinah. Uporabniki lahkih motornih vozil morajo voziti po kolesarskih pasovih, kolesarskih stezah ali kolesarskih poteh. Kjer teh prometnih površin ni ali niso prevozne, smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 km/h.

- Vožnja v območjih za pešce. Vozniki e-skirojev smejo voziti tudi v območju za pešce, vendar le tako, da ne ogrožajo pešcev, in sicer morajo način in hitrost svojega gibanja prilagoditi razmeram v prometu, njihova hitrost pa ne sme preseči največje hitrosti, s kakšno se lahko gibljejo pešci.

- Ponoči le z lučmi. Lahko motorno vozilo mora biti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti ustrezno označeno z lučmi in odsevniki. Na sprednji strani morajo  imeti žaromet za osvetljevanje ceste, ki oddaja belo svetlobo, na zadnji strani pa pozicijsko svetilko, ki oddaja rdečo svetlobo, in rdeč odsevnik. Na obeh straneh pa mora imeti rumene ali oranžne bočne odsevnike.

- Prevoz drugih oseb ni dovoljen. Na e-skiroju je prepovedano prevažati druge osebe. Prevoz je izjemoma dovoljen, če je proizvajalec to predvidel (peti  odstavek 97/a člena Zakona o pravilih cestnega prometa). Osebe lahko prevaža le polnoletna oseba (osmi odstavek 93. člena Zakona o pravilih cestnega prometa).

-  Prepoved vožnje za otroke do 12. leta starosti. Lahka motorna vozila smejo po določilih Zakona o voznikih voziti otroci od dopolnjenega 12. do 14. leta starosti, če imajo pri sebi kolesarsko izkaznico, in osebe, ki so starejše od 14 let.

- Dovoljena samo vozila, ki lahko peljejo do 25 km/h. Uporaba lahkih motornih vozil, pri katerih konstrukcijsko določena hitrost presega 25 km/h  ali so širša od 80 cm, lahkih motornih vozil brez krmila in miniaturnih motornih vozil, v cestnem prometu ni dovoljena.

- Nevarna uporaba mobilnih telefonov med vožnjo. Med vožnjo se mora voznik e-skiroja vzdržati vseh ravnanj, ki bi zmanjševala njegovo slušno ali vidno zaznavanje v cestnem prometu.

- Na  e-skiroju moramo biti na druge udeležence še bolj pozorni. E-skiroji so zaradi električnega pogona zelo tiha vozila, zato jih pešci običajno slišijo šele takrat, ko so že skoraj v njihovi neposredni bližini. Zato morajo biti vozniki e-skirojev med vožnjo toliko bolj pozorni na ravnanje in gibanje drugih udeležencev v cestnem prometu, predvsem najranljivejših, tj. pešcev.

- Pozor pred tatvinami! Da bi preprečili tatvine teh ne ravno poceni prevoznih  sredstev, lastnike e-skirojev opozarjamo na samozaščitno ravnanje, kot je  parkiranje na za to namenjenih mestih, zaklepanje ipd.

Enako velja tudi za kolesarje, ki morajo pri kolesarjenju dobro poskrbeti za svojo varnost, saj so poleg pešcev najbolj ogrožena in izpostavljena skupina prometnih udeležencev. Vozniki koles so velikokrat tudi povzročitelji nesreč. Kolesarji so tudi žrtve drugih udeležencev v cestnem prometu, največkrat prehitrih voznikov in tistih, ki vozijo pod vplivom alkohola. Pogosto pa njihovo vožnjo ovirajo nepravilno parkirana vozila.

"Zato, kolesarji, vozite previdno in skrbite za lastno varnost," opozarjajo policisti. 

Kolesarji naj upoštevajo naslednja pravila in nasvete:

- Bodite pozorni na prometno signalizacijo (prometne znake) in jih upoštevajte!

- Na mestih, kjer promet ureja semafor, morate upoštevati svetlobne znake.

- Ne vozite pod vplivom alkohola!
- Pred spremembo smeri vožnje večkrat poglejte, kaj se dogaja za vami, ter pravočasno in odločno nakažite svoj namen.

- Upoštevajte pravila prednosti, ki veljajo za kolesarje v križiščih, še posebej tam, kjer so označene kolesarske steze.

- Vozite po kolesarski stezi in kolesarskem pasu ali poti. Vedno uporabljajte le površino, ki je namenjena kolesarjem (označena s prometnimi znaki in talnimi označbami). Po takšnih površinah morate voziti po desni kolesarski stezi glede na dovoljeno smer vožnje, na dvosmerni kolesarski stezi pa po desni strani steze. 

- Če ni kolesarske steze ali pasu, vozite ob desnem robu vozišča v smeri vožnje, in sicer čim bližje robu vozišča.

- Ponoči in ob zmanjšani vidljivosti morate imeti na sprednjem delu kolesa prižgano belo luč za osvetljevanje ceste, na zadnji strani kolesa pa rdečo pozicijsko luč. Tu mora biti nameščen še rdeč odsevnik, na obeh straneh pedalov morate imeti rumene ali oranžne odsevnike, na kolesih pa rumene ali oranžne bočne odsevnike.

- Če vozite v skupini kolesarjev, vozite drug za drugim.

- Kolesarji, ki imajo licenco Kolesarske zveze Slovenije, lahko vozijo v skupini, ki jo morajo sestavljati najmanj štirje kolesarji.

- Promet skrbno opazujte, predvidevajte ravnanje drugih udeležencev.

- Še posebej pozorni bodite na vozila, ki vas dohitevajo in prehitevajo.

- V križiščih bodite še posebej previdni, z roko odločno nakažite smer in  se prepričajte, ali so vas opazili. Če je situacija nejasna, raje sestopite s kolesa in pojdite čez križišče peš.

- Da vas bodo drugi udeleženci v cestnem prometu, pešci in vozniki, hitreje opazili, uporabljajte zvonec.

- Ponoči poskrbite, da boste še bolj vidni (obvezne so luči, odsevniki, priporočljiva svetla oblačila).

- Prtljago vozite v za to namenjeni košarici ali pritrjeno na prtljažniku. Roke imejte proste za vodenje krmila in nakazovanje smeri.

- Nikoli ne smete: krmila kolesa izpuščati iz rok, dvigniti nog s pedal, voditi, vleči ali potiskati drugih vozil, pustiti se vleči ali potiskati, prevažati predmetov, ki bi vas ovirala pri vožnji, voziti drugih oseb, razen če je z zakonom določeno drugače.

- Če je treba, za svojo varnost raje ustavite in pustite vozilo/a mimo.

- Vaše kolo naj bo redno vzdrževano in tehnično brezhibno.

- V obvezno opremo kolesa sodijo zvonec, luč za osvetljevanje ceste, zadnja rdeča luč, zadnji rdeči odsevniki, rumeni odsevniki v pedalih, brezhibna zadnja in prednja zavora, bočni odsevniki.

- Priporočljivo je na kolesu imeti: distančnik z odsevom, ščitnik verige, blatnike, ustrezen sedež, ogledalo.

- Čelada: Voznik in potnik na kolesu morata imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado. Čelado pa priporočamo tudi odraslim kolesarjem.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (8)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Apostol1
14. 07. 2022 13.30
+0
Ravno včeraj sem povil po ovinkasti cesti za 4-mi kolesarji in občasno sta bila dva po dva vštric , zadržal sem se , da nisem trobil in če z nekaj časa so se umaknili , verjetno jim je šlo na živce , da jim vozim za ritjo, kakorkoli , boljša je vedno strpnost kot pa nestrpnost , čeprav ti vse skupaj včasih kar krepko dviguje pokrovko.
tmenababa
13. 07. 2022 14.45
+0
JA, lani je bilo verjetno res manj nesreč, saj smo bili zaprti v hiše in stanovanja ane????
202021
12. 07. 2022 19.02
+2
zato ker je gorivo predrago...
Delavec_Slo
12. 07. 2022 17.24
+6
Zakaj pa, zato ker si kolesarji mislijo da so taglavni na cesti, ko se vozijo!
BubblyPanda
12. 07. 2022 17.23
-5
Veliko nas je šlo na kolo zaradi PCT pogoja in mask na avtobusih.
Grozaje
12. 07. 2022 17.11
+4
Lani se je kolesarilo samo okrog parlamenta. Zato je bilo manj nesreč.
Suna darms
12. 07. 2022 17.06
+2
hja, lani so vozili bolj pocasi. ... ko treba hitreje, pa nesrece. pac. past svobode.