Avto.info

Naslednji nivo

TEST IN OCENA: Citroën C5 aircross hybrid 225 ë-EAT8 shine pack

Nedavna osvežitev je C5 aircrossu poleg lepotnih popravkov še za malenkost dvignila raven že tako izjemnega udobja. Priključni hibrid ima kombinacijo bencinskega in elektromotorja s skupno močjo 165 kW (224 KM). Prostornost in odlična prilagodljivost sta na kožo pisani družinski rabi, tudi na dolge proge.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 16. februar 2023

Že pred nedavno prenovo smo ob vsakem snidenju s citroënom C5 aircross zapisali, da je med družinskimi križanci brez dvoma najbolj predan udobju. Temu se pri osvežitvi, seveda, niso odrekli, ampak so vse skupaj nadgradili z nekaj sodobnejše elegance in drugimi blagimi popravki.

Že na prvi pogled so bili oblikovni prijemi zelo uspešni, predvsem na sprednjem delu, ki z nekoliko ostrejšimi linijami po našem mnenju močno vpliva na celoten vtis avtomobila in ga naredi nekoliko kompaktnejšega, brez dvoma v dobrem smislu. V primeru testnega avtomobila z najvišjim nivojem opreme, ki vključuje 19-palčna platišča in atraktivne dodatke po karoseriji, je videz še elegantneje dodelan.

Priključnohibridni pogon je prej prestiž kot praktična ekološka nadgradnja, ki je ekonomsko smiseln le za zelo specifičnega uporabnika.


Zunanjost lepo napoveduje, kaj lahko pričakujemo v notranjosti, saj se zgodba z majhnimi, a pomembnimi spremembami nadaljuje. Brez izboljšanega osrednjega zaslona dandanes ne gre več in če smo iskreni, ga je C5 aircross tudi potreboval. Nov 25,4-centimetrski zaslon nekoliko štrli z vrha armature oziroma moderno »lebdi«, bolj pomembno pa je, da je kakovost slike boljša in delovanje hitrejše ter bolj gladko. Lagali bi, če bi trdili, da je najbolj dovršen izdelek na trgu, a se da z njim lepo živeti, česar za prejšnje verzije ne bi mogli trditi. Med drugim delo z njim olajšajo priročne bližnjice pod odprtinami zračnikov na sredinski konzoli. Še bolj k udobju prispeva nova generacija sedežev advanced comfort, na drugi strani družinsko uporabnost zagotavljajo trije popolnoma samostojni sedeži v drugi vrsti. Mulci imajo torej pošteno razdeljen prostor, vključno s prtljago, katere količina je odvisna od položaja ali položajev prej omenjenih sedežev. V C5 aircross gre sicer med 580 in 720 litri prtljage, a ne v tega. Ta sprejme najmanj 460 in največ 600 litrov, saj gre za priključnohibridno različico, katere baterija zahteva tistih 120 izgubljenih litrov.

224 »konjev« skupne moči zmore model z vrha ponudbe, sicer sta na voljo le še bencinski in dizelski motor s 130 »konji«.


Kaj pa daje model z oznako hybrid v zameno? Za začetek zelo zmogljiv pogonski sklop s skupno močjo 165 kW (224 KM). Bencinski motor s prostornino 1,6 litra zmore 133 kW (181 KM), elektromotor 81 kW (110 KM), njuno delovanje pa usklajuje 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki moč prenaša k sprednjemu paru koles. Bistvo priključnega hibrida je, seveda, možnost popolnoma električne vožnje pri hitrosti do 135 km/h. Pri Citroënu trdijo, da naj bi 13,2-kWh baterijski sklop zadoščal za kar 55 kilometrov vožnje, a nam v praksi kaj več od 35 do 40 ni uspelo. Tudi brez polnjenja avtomobil deluje kot klasičen hibrid in takrat poraba goriva znaša nekje med sedem in devet litrov. V tem oziru je jasno, da je ta avtomobil, tako kot praktično vsak priključni hibrid, smiselna izbira le za tiste, ki imajo možnost rednega polnjenja baterij (največja moč 7,4 kW). Če ne sodite mednje, je »dvojni pogon« prestiž, ki še nadgradi tisto, kar že tako odlično obvlada. Z možnostjo neslišne vožnje in zmogljivostmi namreč zagotavlja še višjo raven udobja, ki jo že tako ponuja odlično vzmetenje s hidrodinamičnimi omejevalniki. Učinek lebdeče preproge je pri Citroënu stalnica že dolga desetletja, v zadnjem obdobju pa najde tudi kompromis, da dinamična vožnja ni pretirano zibajoča. K temu pri priključnem hibridu prav gotovo pripomore več vodilna zadnja prema, ki je običajne izvedbe nimajo.

Če smo pri testu modela pred prenovo zapisali, da cenovno nakupa priključnega hibrida ne moremo opravičiti, so se z razmerami na trgu in ugodnostmi, ki jih ponuja Citroën, stvari nekoliko spremenile. Avtomobil, ki smo ga testirali, sodi v sam vrh ponudbe in po ceniku stane več kot 55 tisočakov, a s popusti in v primeru financiranja postane kar enajst tisočakov cenejši. To pa je že vredno razmisleka.
 

Citroën C5 aircross hybrid 225 ë-EAT8 shine pack
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 133 kW (181 KM) pri 6.000/min, 300 Nm pri 3.000/min; Motor (električni): sinhronski, 81 kW (110 KM), 320 Nm; Sistemska moč: 165 kW (224 KM); Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.500 x 1.859 x 1.688 mm; Medos. razdalja: 2.730 mm; Pnevmatike: 205/55 R19; Masa/nosilnost: 1.845/455 kg; Prtljažnik: 460–600/1.510 l.
  Največja hitrost:  225 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,7 s; Poraba goriva (EU): 1,4 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 31 g/km.
  Cena:  osnovni model (C5 aircross PureTech 130 feel): 31.750 €, testno vozilo: 55.300 €; C Automobil Import, d. o. o., Ljubljana.
vrhunsko udobje, trije sedeži v drugi vrsti, zmogljivost pogona cena brez popustov, pogojna smiselnost pogona brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.