M. P. | 6. 5. 2022, 14:14

Kriza je resna: gospodarstvo krvavi, to je zadnji obliž na rano

M.P.

Ob enormnih podražitvah goriv so svojo zaskrbljenost nad posledicami podražitev in neurejenosti cen goriv izrazili tudi pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS). Skrbi jih veliko stvari, kaj najbolj?

Na novinarski konferenci so sodelovali predsednik OZS Branko Meh, predsednik sekcije za promet pri OZS Peter Pišek in predsednik sekcije za cestni prevoz blaga pri GZS Milan Slokar.

V ospredje so postavili številne neugodne posledice, ki bi jih lahko povzročile rekordne cene bencina za prevoznike in tudi za same potrošnike. Tako na odhajajočo vlado kot tudi na novo vlado so naslovili poziv, da naj se čim prej uredi slovenski naftni trg.

Od vlade zahtevajo jasne odgovore. Od leve proti desni: Milan Slokar, Branko Meh, Peter Pišek

Od vlade zahtevajo jasne odgovore. Od leve proti desni: Milan Slokar, Branko Meh, Peter Pišek

M.P.

"Upam, da bo Golob držal besedo"

"S podražitvami goriv se dvignejo cene vsega drugega blaga," je uvodoma dejal predsednik OZS Branko Meh.

Ob tem je povedal, da kolikor bo padla kupna moč potrošnikov, toliko bodo imela škode tudi podjetja, saj je to dvoje povezano.

"Cene se ne dvigujejo več za en, dva odstotka, ampak za 10, 15 odstotkov," je povedal. Zato je izrazil upanje in pričakovanje, da bo prihajajoča vlada našla rešitev. Dodal je, da je predsednik Gibanja Svoboda Robert Golob v enem od soočenj dejal, da bo fiksiral ceno energentov in upa, da se bo svojih predvolilnih obljub tudi držal.

Da podjetja ne bodo imela več dovolj dela in bodo morala odpuščati, je tudi ena od stvari, ki bi se lahko zgodile, je dejal Meh. "Verjamem, da bo vlada pomagala in nam tega ne bo treba narediti,” je dodal. Goloba je tudi pozval, naj se čim prej sestane z Obrtno-podjetniško zbornico.

Bo Golob držal besedo?

Pišek: Prevozniki nimamo nobenih rezerv več 

Da je deregulacija cen goriva vse presenetila, je povedal Peter Pišek, predstavnik slovenskih prevoznikov, združenih v Sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije. "Nihče ni pričakoval takšne odločitve, glede na to, da je situacija še slabša, kot je bila. To je nedopustno z vidika potrošniške košarice. To vpliva na ceno vseh življenjskih potrebščin,” je opozoril Pišek. 

Peter Pišek, predsednik Sekcije za promet pri OZS.

"Gospodarstvo krvavi, položili smo zadnji obliž na rano in dodatnega obliža ni več," je še opozoril PIšek in dodal, da pričakujejo regulacijo goriv za cestni promet, dokler se cene ne umirijo. Zato je tudi on pozval novo vlado k sestanku z njimi, da bodo skupaj našli rešitve za reševanje vseh perečih vprašanj.

“To ni le energetska kriza, ampak politično-energetska kriza. Zahtevamo takojšnjo regulacijo cen goriv, ali pa naj vlada določi posebno ceno po vzoru kmetijstva za cestni transport, dokler se cene ne umirijo,” je pozval Pišek in dodal, da prevozniki nimajo več notranjih rezerv.

Pišek je dodal, da gospodarstvo krvavi in da je na rano položil zadnji obliž. Oba z Mehom sta o napovedanem embargu EU na rusko nafto opozorila, da mora imeti Evropa pripravljen načrt, kako bo nadomestila razliko. “Zagotoviti morajo zadostno količino goriva za celotno Evropo,” je dodal Pišek.

Preveč negotovosti, nihče ne ve, kaj bo sledilo

Da nenadni skoki cen niso dobri za gospodarstvo, je poudaril Milan Slokar. Tudi pri sekciji za cestni prevoz blaga pri GZS želijo, da bi država posegla na trg in uredila razmere.

"Nova vlada naj fiksira cene ali pa naj pomaga s subvencijo prodajalcem goriv, kot so to storili v Franciji," so dejali predstavniki OZS.

Pritisk na poslovanje prevozniških podjetij ustvarja medtem tudi pomanjkanje kadra, tako šoferjev kot drugih profilov, na kar je opozoril Slokar. Po njegovih besedah 90 odstotkov zaposlenih tako dobijo v tujini, pri čemer pa kot veliko težavo izpostavlja nenormalno dolge in zapletene postopke zaposlovanja tujcev. Od nove vlade pričakuje njihovo skrajšanje.

Zaradi pomanjkanja kadrov in inflacije se krepi tudi pritisk na stroške dela, je dodal Pišek.