Namesto OMV prihaja MOL, z njim pa še Shell

Po dveh letih od podpisa pogodbe je madžarski Mol naposled bliže prevzemu koprske družbe OMV Slovenija. Evropska komisija mu je prižgala zeleno luč, a mora del bencinskih servisov po Sloveniji prodati skupini Shell. V OMV Slovenija sprememb za zdaj ne bo, po nakupu pa bodo o morebitnih statusnih spremembah odločali novi lastniki.

V OMV Slovenija, v katerem je 70 zaposlenih, bo pristal v 
madžarskih rokah.  Foto: Tomaž Primožic/FPA
V OMV Slovenija, v katerem je 70 zaposlenih, bo pristal v madžarskih rokah.  Foto: Tomaž Primožic/FPA

KOPER > Madžarski Mol, ki je že nekaj več kot sedemodstotni lastnik družbe OMV Slovenija, je pogodbo o nakupu 92,25-odstotnega deleža v tej družbi podpisal že junija 2021. Prevzem je (bil) vreden 301 milijon evrov. Madžari, ki imajo pri nas 53 bencinskih servisov, so s tem poslom svoji mreži nameravali dodati še dvakrat več bencinskih servisov.

Od 39 bencinskih servisov v Sloveniji se bodo morali posloviti

A ni šlo povsem gladko. Posel je Evropska komisija v preverbo prejela 13. maja lani, mesec dni pozneje pa uvedla poglobljeno preiskavo. Na površje so priplavali pomisleki, da bi ta posel oslabil konkurenco na maloprodajnem trgu bencina in dizelskega goriva fizičnim osebam v Sloveniji. Zato so Madžari ponudili, da skupini Shell odprodajo 39 bencinskih črpalk v Sloveniji, ki trenutno delujejo v okviru mreže bencinskih črpalk družb Mol in OMV Slovenija. To pomeni, da bi Madžari na koncu imeli 132 bencinskih servisov v Sloveniji. Samo za primerjavo: Petrol, ki je največji ponudnik, jih ima 318.

118

bencinskih servisov ima OMV Slovenija pri nas

Te zaveze v celoti odpravljajo pomisleke glede konkurence, ki jih je ugotovila komisija. Ta je tako Molu - ob polnem izpolnjevanju in spoštovanju zavez - dala soglasje za prevzem OMV Slovenija.

In kaj z madžarskim prevzemom čaka koprsko družbo in njene zaposlene? “Mol kupuje delež v družbi OMV Slovenija. Družba OMV Slovenija bo po nakupu deleža še vedno obstajala v enakem obsegu, kot bo le-ta na dan nakupa deleža. Statusne spremembe družbe bodo izvedene po nakupu - kako in v kakšni obliki, pa bo odločitev družbenikov,” so odgovorili.

OMV Slovenija

“Statusne spremembe družbe bodo izvedene po nakupu - kako in v kakšni obliki, pa bo odločitev družbenikov.”

V OMV Slovenija je 70 zaposlenih, imajo pa 118 bencinskih servisov. Eden od njih je tudi na območju koprskega pristanišča. Kakšna usoda ga čaka, nam v OMV niso odgovorili.

Po besedah izvršne podpredsednice komisije Margrethe Vestager, ki je pristojna za politiko varstva konkurence, je treba zagotoviti, da bo trg motornih goriv ostal odprt in konkurenčen, zlasti v luči sedanje energetske krize. “Na podlagi ukrepov, ki jih je ponudila družba Mol, bodo imeli potrošniki in potrošnice v Sloveniji še naprej dostop do goriva po konkurenčnih cenah,” je zapisala v sporočilu za javnost.

Mol in OMV Slovenija sta tretji oziroma drugi največji maloprodajni dobavitelj goriva v Sloveniji, takoj za Petrolom. Skupina Shell, velika svetovna skupina energetskih in petrokemičnih družb, pa trenutno v Sloveniji upravlja mrežo devetih črpalk, od katerih jih je osem namenjenih tovornjakom.

Mol: Delavci bodo ohranili zaposlitev

Prodajo 39 bencinskih servisov v okviru napovedanega prevzema so Madžari napovedali marca letos. Tedaj so tudi zagotovili, da bodo storitve na servisih za kupce ostale nespremenjene in da bodo delavci ohranili zaposlitev.

Prepričani so, da bo prevzem OMV okrepil konkurenčnost na slovenskem trgu, saj bodo lahko v večji meri izkoriščali celotne proizvodne, logistične in predelovalne zmogljivosti skupine Mol v širši regiji srednje Evrope.


Najbolj brano