Tujina

Hrvati zbirajo denar za splav nosečnice v Sloveniji

Zagreb, 07. 05. 2022 21.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na Hrvaškem razburja primer visoko noseče ženske, ki je zaradi malignega tumorja v otrokovi glavi želela narediti splav. V več bolnišnicah so jo zavrnili, če ji oblasti naposled ne bodo dovolile opraviti splava v domovini, pa kot eno od možnosti vidi poseg v Sloveniji.

Hrvaška nevladna organizacija PaRiter je pozvala hrvaške državljane, naj skupaj zberejo vsoto za medicinski poseg nosečnice v Sloveniji, ki ji ga je "hrvaški zdravstveni sistem odrekel, čeprav ji je takšen poseg zakonsko zagotovljen", piše Index.hr. Visoko noseča ženska bi morala namreč po tem, ko so jo na Hrvaškem zavrnili, splav opraviti v Sloveniji, strošek nujne medicinske oskrbe pa v Sloveniji znaša 5.000 evrov, so izračunali v organizaciji. Kot piše 24sata, je v zadnjih treh letih 564 hrvaških pacientk na prekinitev nosečnosti odšlo v slovensko bolnišnico v Brežicah, da bi opravile poseg, ki  jim sicer uradno pripada v njihovi državi, zanj pa so odštele najmanj 400 evrov.  

Nosečnica v bolnišnici
Nosečnica v bolnišnici FOTO: Shutterstock

Spomnimo, da Hrvaško pretresa primer 39-letne ženske, ki je v 24. tednu nosečnosti zaradi malignega tumorja v otrokovi glavi želela narediti splav. Zavrnili so jo vsi zdravniki, na katere se je obrnila, češ da je na Hrvaškem splav po desetem tednu nosečnosti protizakonit, kar ni res. Svetovali so ji, naj se odpravi v Slovenijo. Splav je na Hrvaškem vse težje dostopen. Nosečnica je diagnozo čakala vse od 19. aprila, ko jo je dobila, pa se je odločila za splav. 

Zdravniki, na katere se je obrnila, so ji dejali, da ta po desetem tednu ni mogoč, čeprav zakon v določenih primerih predvideva tudi izjeme. To je v sredo po razkritju njenega primera potrdil tudi hrvaški minister za zdravstvo Vili Beroš. "Vsaki ženski na Hrvaškem mora biti omogočena prekinitev nosečnosti tudi po izteku desetih tednov, če za to postajajo medicinski razlogi," je sporočil in opozoril zdravstvene ustanove, da morajo točno in v ustreznem času obvestiti paciente o njihovih pravicah in možnostih. 39-letna nosečnica se je odločila, da bo splav, če ga ne bo mogla opraviti na Hrvaškem, opravila v Sloveniji. Po njenih besedah je v Sloveniji odnos diametralno nasproten od tistega na Hrvaškem. "Tam so mi dali podrobna navodila, polni so spoštovanja, človeški so, njihov odnos je neopisljivo drugačen in nobenih težav ni," je pojasnila.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (109)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Gorje
08. 05. 2022 21.14
+2
So ji v SLO moral povedat, da je ogroženo tudi njeno zdravje, ker je tumor v otrokovi glavici hitro napredujoč. A so njihovi dohtarji v srednjem veku.
Amasakul
08. 05. 2022 15.50
-5
kva pa tile hrvateki vse zbirajo ...
baab
08. 05. 2022 14.58
+12
Moje telo. Moja izbira.
real....
08. 05. 2022 15.40
-8
se strinjam ampak,ko/ce se v vasem telesu utelesi novo telo,dusa,zivljenje je to zivljenje treba spostovati...to je resnica kateri se ne morete izogniti?!
Luka Mesec vsaki mesec
19. 05. 2022 18.10
potemtakem lahko vzame svoje telo in svoje življenje ven iz moje maternice in se izven nje znajde tako kot se ve in zna
real sociedad
08. 05. 2022 14.25
+13
evo vidite kam vas vodi katoliška cerkev in njeni hlapci!
BundyCrocodile
08. 05. 2022 14.14
+13
Pljuvate po hrvatih a nosečnico podpira cela hrvaška. Če jim življenje narekuje sistem in politika ne pomeni, da je za to kriv narod. Samo spomnite se malo, kaj vse so govorili o nas zadnji 2 leti in kako čudovito nas je v svetu predstavljal Janez. Če bi se vsi obnašali kot vi bi nas že zdavnaj izključili iz Evrope in sveta. Namesto, da pljuvate po sosedu rajši pristavite kakšen evro. Konec koncev gre za človeka in ni važno od kod prihaja. Malo manj te negativne energije ne bi nikomur škodilo ampak od ssovske Janšistične sekte kaj drugega niti ni za pričakovati. Še dobro, da je bil na čelu samo 1 leto, ker 4 leta vladavine te stranke uniči državo za vse večne čase. Sami sebi sovražniki.
tutp
08. 05. 2022 13.59
+11
Grozljivo. In nedopustno.
Poštenjak-
08. 05. 2022 13.52
+18
Vsaka mati mora imeti pravico odločiti ali bo rodila ali pa ne in pika!
janez Kovač 1
08. 05. 2022 14.11
-17
Če sexa naj se zaščiti,izuzeti so zdravstveni problemi!
Fujito1
08. 05. 2022 14.21
+5
Kaj pa če poči kondom? Kaj pa, če nimaš strehe nad glavo, denarja in službe? Veš pri ljudeh je problem, ker imajo 2 scenarija vedno v glavi, če je sex brez zaščite obdrži, če so zdravstveni problemi potem pa razumem. Ne razmišljajo širše. Za vsak problem treba malo širše razmišljat. Vsak kot treba dobro pregledat.
štrekeljc
08. 05. 2022 14.39
+11
Kovaček, v tem primeru gre za zdravstveni problem!
stumfeta
08. 05. 2022 14.56
+7
Če seksa, potem naj za zaščito poskrbi tut moški, sej ne bo brez njega uspela zanosit. Razen tega že miljontič- nobena kontracepcija ni 100 °%.
VelikoVedro
08. 05. 2022 15.06
+4
@janez: če hočeš otroka moraš sexat brez zaščite, al kako tole?
lakala28
09. 05. 2022 16.03
-1
Ja, ampak izključno tako, kot zgoraj piše: do 10. tedna popolnoma svobodno odloča, po tem obdobju pa le še iz medicinskih razlogov. Popolnoma humano, sicer bomo delali legalno detomore, kot v nekaterih državah v Ameriki, kjer pravkar bijejo vojno zaradi tega.
baab
08. 05. 2022 13.45
+15
Moje telo. Moja izbira. Pa kaj je problem s temi splavi? V ZDA protesti. Poljska bili protesti. Vsaka ženska odloča o svojem telesu. V čem je problem?
real....
08. 05. 2022 13.53
+7
icu...tako je tvoje telo,tvoja izbira...moje telo,moja izbira...se strinjam...sam sem proti splavu ampak vsak sam zase ve in ima izbiro,pravtako pa prevzeme odgovornost za svoje dejanje oziroma dejanja!?
janez Kovač 1
08. 05. 2022 14.12
-12
VelikoVedro
08. 05. 2022 15.28
-1
@janez: a vi mislite, da otroke prinese štorklja? Al kako bi do otroka z zaščito?
Mato35
10. 05. 2022 20.48
baab
08. 05. 2022 13.36
+26
Življenje zna res biti kruto. Kaj vernikom ni jasno??? MALIGN TUMOR NA MOŽGANIH. To je garantirana smrt v hudih mukah po tem, ko bo od začetka do konca bil bolnici, na testih, preiskavah, itd. Rodil se ne bo v življenje, rodil se bo v pekel. Splav je pogosto odrešitev tako za starša kot za zarodek, in ti nazadnjaki morajo to v 21. stoletju počasi dojeti.
akmtl
08. 05. 2022 12.20
-29
Telo je tvoje, otrocek je pa DRUGO BITJE. Resitev je normalni porod in potem gres lahko po svoje.... Zdravila na podrocju onkologije delajo tudi cudeze... Prav tako si VSAKO zivo bitje, tudi bolano, zeli ziveti.Ta zelja daje moc za vsak dan posebej, dokle je mozno. Nekateri odrasli si sicer v fazi umiranja zelijo cimprej umreti.... Tudi to se zgodi s pomocjo njihove energije..... Ta energija zelo skrajsuje njihovo trpljenje... Sami vam povejo, da si zelijo umreti... Saj umrejo. In predvsem BISTVENO PREJ, kot nekdo v popolnoma enaki situaciji(ista diagnoza, isto stanje). Kdor zeli, s pomocjo te zelje umre. Vecinoma ne ze naslednji dan. Ker so nekaj besede. Samo besede"zelim umreti"niso dovolj, ce si clovek tega ne zeli popolnoma. Ce si ne zeli dovolj, bo zivel v agoniji se tedne, ce si pa zeli, lahko umre naslednji dan.... Videla sem v praksi... Tale nosecnica naj rodi, ce bo z otrokom res tako brez vsakega upanja KLJUB aparaturam, zdravilom, ima se vedno moznost kot stars reci, da naj otrocka odklopijo....Vendar ga ne odklopijo, ce stars to zeli.Nqjprej mora priti do zdravniske ugotovitve, da RES nI upanja. Zdravnik je DO KONCA na strani otroka.Sele takrat, ko ni vec resitev, vprqsa starse za mnenje glede odklopa...
picolin
08. 05. 2022 12.49
+15
ti nimas za zensko vseh koles v glavi res ne .pa po moje si cistilka ali pomocnica ki nosi zdravila visjim sestram na enkologiji
Nellika25
08. 05. 2022 12.57
+21
Otrok bi bil brez polovice mozgan, umrl bi v vsakem primeru...podaljsevala bi se samo agonije mame. Ampak valda dajmo to narediti, ker je tako rekel gospod doktor ZUPNIK. Slabo mi je kakšni omejenci hodijo po tem svetu
rdeča petokraka
08. 05. 2022 12.59
+10
V čem pa je razlika "želim odklopiti" ali "želim splaviti"?
picolin
08. 05. 2022 13.00
+8
tudi meni je slabo ko gledam v okolici solane pacijente od ljudi .ampak zal je veliko solanih ljudi zaostalo v casu .sedaj ali je to vera ,ali pa ne znajo razmisljati z svojo glavo .
rdeča petokraka
08. 05. 2022 13.03
+9
"Telo je tvoje, otrocek je pa DRUGO BITJE." Ali se ne hrani s krvjo matere? Edino mati lahko in sme odločati o sebi in svojem otroku !!!
rdeča petokraka
08. 05. 2022 12.06
+20
Rak se širi tudi po krvi. Ali se za življenje matere v tem primeru nihče ne boji?
murinar
08. 05. 2022 10.49
+17
Čudni ,zelo čudni so tile hrvati , bolj verni še bolj pokvarjeni !
picolin
08. 05. 2022 10.56
+13
VelikoVedro
08. 05. 2022 10.44
+40
Ne vidim logike v razmišljanju nekaterih komentatorjev. Otrok ima maligni tumor, v drugi novici na to temo je jasno napisano, da je *izjemno malo verjetno* da bo otrok po rojstvu preživel, če pa slučajno bo, se ne bo mogel normalno razvijat. Torej, otrok nima normalne prihodnosti. Mama še manj. Travmatizirana je od diagnoze naprej, sedaj v stresu, pa je - če ne prekine nosečnosti - to šele začetek. Lahko pa čimprej opravijo splav. Mama jo odnese z najmanj psihološkimi in fiziološkimi posledicami. Lahko se dovolj sestavi nazaj, da ima v prihodnosti normalnega otroka in oba živita polno življenje. Kje je torej logika? Sem proti splavu po 10. tednu, ko pa pride takšno izjemno zdravstveno stanje kot je to, pa res ne razumem logike za zavračanjem splava. Bi pa z veseljem slišal od nasprotnikov splava v tem primeru, kako se bo po njihovem mnenju stvar iztekla, tako za otroka in za mamo, ter kako je to bolje od splava.
Ramzess
08. 05. 2022 12.06
+9
Noben od zdravnikov ne želi prevzeti odgovornosti, nič novega, že videno pri drugih primerih.
akmtl
08. 05. 2022 12.23
-5
Na sliki se vidi mamo. To NIKAKOR ni zacetek nosecnosti. Prav tako je nekaj splav, ki je dovoljen do dolocenega tedna. Nato NI VEC SPLAV, AMPAK PREZGODNJI POROD. Sem iz stroke..
Quatflow
08. 05. 2022 12.23
-5
Vsakemu naj bo dana ponovna priloznost in upanje umre zadnje. Ocitno to ne velja za vse!
stumfeta
08. 05. 2022 15.00
+1
Ja veš da si iz stroke. Zato tut uporabljaš strokovna imena kot so zarodek in plod, namesto otročiček in bluziš o nekih energijah, ki so v zdravstvu izredno pomembne.
VelikoVedro
08. 05. 2022 15.13
To da ni začetek nosečnosti verjetno razbere tudi večina ljudi, ki niso iz stroke in imajo IQ nad temperaturo Soče pozimi. Sicer pa škoda, je bila tole dobra priložnost za malo bolj informativen strokoven odgovor (brez capsov). V vsakem primeru, govora je o umetni prekinitvi nosečnosti, se pa priporočam za ustrezno terminologijo.
lakala28
09. 05. 2022 16.07
kakšni psihiči so med nami. Tej ubogi mmi bi poleg vseh težav na glavo nakopali še hudega invalida, ko bi bilo po en i strani samo vprašanje časa, kdaj bo umrl, po drugi strani pa imetio ob sebi bitje brez prihodnosti. A bi ga kdo od teh zagovornikov prepovedi splava mogoče vzel k sebi domov? To pa ne, a ne? Res ste eni zblojeni in ne vidite naprej od nosu.
Wolf031
08. 05. 2022 10.33
-21
Tukaj se meni zdi nekaj precej čudno ... kako bi pa vzgajala otroka, če nima denarja?
picolin
08. 05. 2022 10.37
+27
cuden si ti z tako izjavo . pa daj ti v tem trenutku 5000 e za en poseg ce jih imas
Darko32
08. 05. 2022 10.46
+19
Wolf031 Prijatu če ne veš o čem pišeš je bolje da si tiho, ker delaš samo sramoto sebi. Vprašaj ljudi, kateri imajo prizadete otroke in tudi na tem portalu so oromno pisali o tem in celo zbirali donacije za zdravljenje.
picolin
08. 05. 2022 10.55
+20
naj gre malo v kamnik kjer se nahaja rehabilitacijski center za take otroke in odrasle pa bo zacel drugac razmisljati. jaz sem bil enkrat v tem centru . kaj sem vse vidu na lastne oci v tem centru kako so bogi otroci sem dobil ob pogledu nanje solze na oci. pa naj bolj me je zabolelo ko mi rece ena punca ki je bila kompletna nepremicna da zakaj imam solze na oceh in mi srce ni dalo da ji dam odgovor . ze sam poglet na vse te ljudi v zavodu je zelo bolec
akmtl
08. 05. 2022 12.32
-6
Poznam dekle:30 let. Pri 5 letih so ji odkrili tumor v hrbtenici, ni se ga dalo celega odstraniti, postala je tetrqplegik. Lahko samo lezi, niti prstov ne more premakniti. Dokoncala gimnazijo, sla studirat v Lj, nedtem zivela v Studentu. Dostudirala, prezivlja se kot prevajalka. Zivi SAMA. Ima partnerja!!!!!!Zjutraj jo pridejo uredit iz asistence, dajo jo na vozicek, nakupijo ji stvari kar rabi. Bila je nasa pacientka na interni, povedala mi je svojo zgodbo. Pomislila sem na sodelavce istih let, ki zivijo pri mamicah... Ps:ja, deklica vas je vprasala, takaj imate solze v oceh. Oni se namrec NE SMILIJO SAMI SEBI, SO S R E C N I, da sploh zivijo. To bi jo lahko vprasal....in bi POTRDILA
Quatflow
08. 05. 2022 12.51
-3
Ja, pogosto nas tezave in bolezni naredijo bolj hvalezne za malenkosti v zivljenju in poniznost je nekaj lepega.
picolin
08. 05. 2022 12.53
+6
tudi jaz delam v bolnici .kje in kqj ni vazno . vidim marsikaj .vidim umrle na posteljah kaj pol sledi itak ves . pa tudi marsikaj slisim od osebja in bolnikov .tako da mi ne rabis razlagat .
stumfeta
08. 05. 2022 15.04
+1
aktml, pa dobro, pa kaj je narobe? Ti k si tko iz stroke, a ti je jasna razlika med MALIGNIM TUMORJEM NA MOŽGANIH, pa tumorjemna hrbtenici? A se ti mogoče zdi, da so zdravniki, ki so se do sedaj ukvarjali s tem primerom, morda uspeli ugotoviti točno kje se ta tumor nahaja, če so uspeli napovedati, da otrok najbrž ne bo preživel? Ti k si iz stroke, a je mogoče logično, da je tumor na hrbtenici, ki ne ubije mogoče mal drgač kokr maligni tumor na možganih pri še nerojenem bitju? M? Ti k si iz stroke.
lakala28
09. 05. 2022 16.10
Ja, tista punca po moje naravnost poka od sreče. Ne bluzite. Pač zna biti zadovoljna s tistim kar ima, in to je VSE. In vidva ji to še privoščita? Omejenca!
Ramzess
08. 05. 2022 10.28
+24
Medicinski razlogi obstajajo, torej zakaj ne opravijo potem splava. Hočejo da rodi, da bo dete potem predmet medicinskih preiskav in raziskav, evtanazije itak ne bodo dovolili, sreča bo v takem primeru, če bo dete prej umrlo, preden bo nekdo na na njen, na račun dragega zdravljenja služil lepe vsotice.
picolin
08. 05. 2022 10.41
+9
zdravstveni lobi je kot naftni .oboji bi bogateli na racun postenih ljudi
VelikoVedro
08. 05. 2022 11.03
-1
Kolikor je vredno - pri splavu lahko mama da plod za medicinske raziskave.
Ramzess
08. 05. 2022 10.25
-13
Se naslov nanaša na Slovenko ali ... ne pisat dvoumno.
picolin
08. 05. 2022 10.39
+12
preberi clanek da izves ,ce gre za slovensko zensko ali ne .
Marjan Podlogar 1
08. 05. 2022 12.00
Če spremljate HTV ste malo bolj na tekočem.
Ramzess
08. 05. 2022 12.42
+1
Jaz vse to vem, vem že od prej za kaj gre, ampak pisanje ni na nivoju, to je pa moteče.
picolin
08. 05. 2022 10.18
+23
tukaj v tem primeru sploh nebi smelo bit vprasanje da se nardi splav . vprasanje bi lahko bilo takrat ce bi hotela nardit splav zdrava zenska z zdavim otrokom v sebi . med tema dvema pojmoma je pa zelo velika razlika . to naj bo jasno vsem tistim ki zivite v srednjem veku in ste proti splavu
petka5
08. 05. 2022 10.27
+19
tako je, pa tukaj je nevarnost se tudi za mamo, in s tega vidika lahko recemo, da so z zavrnitvijo na hrvaskem ravnali malomarno do zdravja nosečnice.
picolin
08. 05. 2022 10.40
+5
na sploh malomarno glede na to da ljudje placujejo zdravstvo kot pri nas
VelikoVedro
08. 05. 2022 10.06
+19
Spektakularna načelnost hard "pro life" zagovornikov - me zanima kako bi se odzvali če bi sami bili v tej situaciji (neposredno itak težko, ker so kot kaže to večinoma moški).
picolin
08. 05. 2022 10.10
+23
to vecina moski ki nimajo pojma kako sploh nosecnost poteka in pa taki ki prevec hodijo v cerkev .nimam nc proti ce je clovek veren ,vsak se zase odloca ,ampak ni treba zatirati zensk ki so odrozene tako kot tale primer
spectator935
08. 05. 2022 09.56
+23
Verski fanatiki vse bolj prevzemajo oblast... Zalostno
picolin
08. 05. 2022 10.04
+21
zakaj mislis da je cedalje manj mladih ob nedeljah v cerkvi? zato ,ker mladih ne morejo vec duhovniki ter starsi mladih prisiljevati da vrjamejo v cerkev in vero ,glede na to kaj se vse v krscanstvu dogaja . vcasih kot otroci smo morali pod prisilo iti v nedeljo k masi in to seveda ni bilo prav .pa tudi mladi imajo danes internet in so smo o vsem seznanjeni . prevec je bilo zadnje case posiljenih otrok starih manj kot 12 let z strani duhovnikov . kako se lahko pol mladi vrjamejo v tako vero ? to je zal nemogoce . pa tudi veliko dokazov je zunaj kaj so vse poceli usluzbenci krscanske vere z ljudmi ..jaz verujem samo v vero in da nekaj je nad nami . ne verujem pa v osluzbence katoliske cerkve .
spectator935
08. 05. 2022 10.24
-6
Ugotavljam zame bolj zaskrbljujoče dejstvo. Vse več mladih vidim prihaja iz cerkve...
Ramzess
08. 05. 2022 10.29
+7
Mladi so že spregledali v sistem, se prebujajo. Medtem ko starejše generacije še vedno globlje programirane in slepo sledijo.
picolin
08. 05. 2022 10.44
+4
picolin
08. 05. 2022 09.45
+7
eni se malo zamislite kaj pisete . se posebej oseba kot je vladimir . eni res zivite samo za ta trenutek in ne pomislite kaj bo cez 2 uri naprej