Najmanjši Jeep bo najprej električar

Na salonu v Parizu, ki se je odvijal sredi prejšnjega meseca, je veliko zanimanja obiskovalcev požel nov član družine Jeep. Gre za najmanjšega predstavnika, ki v prvi fazi na voljo zgolj s pogonom na baterije.

Avenger je prvi električni avto te ameriško-italijanske avtomobilske znamke. Foto: JEEP
Avenger je prvi električni avto te ameriško-italijanske avtomobilske znamke. Foto: JEEP

Premik v električne vode je namenjen predvsem evropskemu trgu, tako s hibridnimi štirikolesnimi pogoni 4xe kot zdaj tudi v celoti na elektriko. Kar niti ni presenetljivo, kot del koncerna Stellantis ima zdaj na voljo vso tehnologijo in je tako bližnji sorodnik mokke-e in Peugeota e-2008, a tudi drugačen.

Sprednja kolesa poganja elektromotor s 115 kW in 260 Nm navora in je enak kot v Peugeotu e-208 in DS 3 e-tense. Baterija ima kapaciteto 54 kWh, kar naj bi po WLTP zadoščalo za 400 kilometrov dosega, v urbanih središčih pa do 550 km. Z 11-kilovatnim polnjenjem se baterija napolni v 5,5 ure, s hitrim enosmernim polnjenjem z močjo do 100 kW pa od 20 do 80 % v 24 minutah. Spet same znane številke, nenazadnje je tudi avenger postavljen na platformo (E-)CMP, ki omogoča tudi običajne, ne samo električne motorje. To ne bo nič čudnega, saj je bil zakamuflirani avenger ujet v fazi testiranj tudi z izpušno cevjo. Glede na družino, je bil v avtu lahko le 1,2-litrski turbo trivaljni bencinski motor.

Mestni terenec

Avenger je kot rečeno kompaktni SUV. V dolžino meri 4,08 metra, kar je 22 centimetrov manj od Peugeota e-2008 in 7 centimetrov manj od Opla mokka-e. V primerjavi z renegadeom pa je krajši za 16 centimetrov. Skupna dolžina je krajša zaradi kratkih previsov, medtem ko je najbrž medosna razdalja podobna ostalim Stellantisovim sorodnikom.

Avto je obut v 18-palčna kolesa in ima 20-centimetrski odmik od tal, kratki previsi pa omogočajo tudi velike pristopne kote, 20 stopinj spredaj in celo 32 stopinj zadaj. Čeprav avta verjetno ne bomo pogosto videvali izven asfalta, so nastavki, če se želi voznik iti bolj resno terensko vožnjo, tu, sploh imata odbijača zaščitni plošči, zaščito pa ima tudi dno.

Če je na prvi pogled avenger popolnoma prepoznaven kot Jeep, pa je notranjost drugačna. Jeep je tu vzel drugačen oblikovni pristop kot pri ostalih modelih. Odprtine za zračenje so na primer razpotegnjene po celotni širini armaturne plošče, res pa je, da le vizualno. Na sredini sedi 10,25-palčni zaslon z uconnect multimedijskim sistemom, ki preživi tudi Android Auto in Apple Carplay zrcaljenje mobilnika. Merilniki so prav tako standardno digitalni, za volanom je 7-palčni zaslon.

Študija s štirikolesnim pogonom

Na srečo ni vse digitalno, saj je nižje od zaslona cela serija gumbov, odlagalnih mest je za 34 litrov prostornine, za doplačilo dodajo še brezžično polnjenje telefona. Prtljažnik meri 380 litrov, kar je več kot pri e-2008 in mokki-e. Čeprav gre za malčka, je izdatna tudi elektronska pomoč. Tu je Selec-Terrain sistem, ki spreminja režim vožnje glede na teren, dodali so sistem za pomoč pri strmem spustu, dodatno ima avto aktivni tempomat in tudi sistem za skoraj samodejno vožnjo v koloni, obenem pa ne gre niti brez 360-stopinjske kamere, parkirnih senzorjev in ogrevanja sedežev z masažno funkcijo ter panoramsko streho.

Pravi Jeep pa ne bil Jeep, če nima vgrajenega štirikolesnega pogona. Zato so ob bok serijski različici pri Jeepu postavili še študijo z oznako 4x4. Čeprav tehničnih podatkov o pogonu ne razkrivajo, so pri Jeepu povedali le, da ima ta vgrajeno dodatno električno pogonsko enoto na zadnji osi (spredaj tudi električni motor), da je podvozje od tal oddaljeno 20 centimetrov, poleg tega pa so mu mojstri uredili še bolj pristen terenski videz (terenske gume, plastične kolesne obrobe, aluminijasta zaščita motorja in dela podvozja). Študijski avtomobil lahko razumemo kot nekakšno preverjanje odziva javnosti, ki bi služilo za kasnejše odločanje, ali tega pripravijo za serijsko proizvodnjo.


Najbolj brano