Slovenija

'Boljše ne bo, verjemite, naredimo vse, da ne bo še slabše'

Velenje, 08. 11. 2022 12.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Direktor ZD Velenje apelira na vse paciente, naj bodo spoštljivi do svojih osebnih zdravnikov, saj lahko že en posameznik zruši zdravnika, ki za seboj pusti 1500 pacientov, kar pa postopoma ruši zdravstveni sistem. Kot je pojasnil, se moramo zavedati, da prazne čakalnice pomenijo organizacijo, delo in varnost, vodja splošne medicine pa je opozorila na paciente, ki pridejo oboroženi z informacijami z interneta in nato mora zdravnik utemeljevati, zakaj se je odločil, kot se je. "In to te izčrpava," pravi in pojasnjuje, da se ob preobremenjenosti žal dogajajo tudi napake.

Potem ko smo včeraj poročali o pomanjkanju zdravnikov oziroma njihovem odhodu iz ljubljanskega ZD Fužine, so danes svoje delo predstavili zdravstveni delavci v ZD Velenje. 

Kot je pojasnila vodja splošne medicine Janja Fišter, so zdravniki v njihovi ustanovi močno preobremenjeni. Podala je primer, ko je bilo čez poletje odsotnih več zdravnikov, tako so tisti, ki so delali v nadomestnih ambulantah, na dan imeli tudi po 180 obravnav. V povprečni ambulanti ima zdravnik namreč okoli 80 obravnav dnevno, ob odsotnosti pa se število obravnav močno poveča. "Dolgotrajno delo s takšno frekvenco izčrpa človeka," je pojasnila in dodala, da je poleg tega treba vključiti še nočna in dežurstva med vikendi, zdravniki pa pokrivajo tudi delo v domu starejših občanov. Poleg vsega naštetega imajo zdravniki še administrativne obremenitve, upoštevati pa je treba tudi odnose s strani pacientov, "ki prihajajo s fiksnimi idejami, kaj želijo in kaj pričakujejo, saj so nekaj prebrali na internetu". Tako pogosto prihaja do nekih neskladij konfliktov, ko mora zdravnik utemeljevati, zakaj se je odločil, kot se je in "to te izčrpava". 

Ker se starostna struktura prebivalcev spreminja in je vse več starejših ljudi, so tudi obravnave pogostejše in daljše, je pojasnila in dodala, da so primarni zdravniki prva bojna linija in tako se vse nezadovoljstvo z nedostopnostjo zdravstvenega sistema stresa nanje. "Zavedati se moramo, da res delamo, da smo preobremenjeni in da morda vsega ne zmoremo takoj. In žal se ob preobremenjenosti delajo tudi napake in tega nihče od nas ne zanika, ampak je to tudi posledica vseh teh velikih frekvenc in preobremenjenosti," je dodala.

Janko Šteharnik
Janko Šteharnik FOTO: 24ur.com

Direktor ZD Velenje Janko Šteharnik ob tem apelira na vse prebivalce, naj se do svojega osebnega zdravnika, če ga imajo, obnašajo kot do prijatelja. "To je oseba, ki vam je najbližje, ji zaupate osebne probleme, ki vas zdravi in vam želi pomagati. Posamezniki pa se do njih obnašajo, kot da so zadnji ne vem kaj na tem svetu. In posameznik lahko zruši zdravnika, ki bo za sabo pustil 1500 pacientov."  

Zelo močne se mu zdijo besede ene od zdravnic v Ljubljani, ki jih je povedala na enem od zdravstvenih dogodkov. "Boljše ne bo, verjemite, naredimo vsaj vse, da ne bo slabše. Ne zavedate se resnosti situacije. Razmerje odhajajočih zdravnikov in prihajajočih je negativno." Šteharnik zato še enkrat opozarja vse, naj razumejo, da zdravniki delajo, da prazne čakalnice pomenijo organizacijo, delo in varnost. "Zaradi varnosti tistih, ki prihajajo, si želimo prazne čakalnice," je poudaril in dodal, da je izbrani osebni zdravnik edini zdravnik, naslednja stopnja je dežurna ambulanta in nato številka 112. "Ne hodite k zdravnikom, ki niso vaši izbrani osebni zdravniki, ker boste uničili sistem. Vsi do zadnjega ta trenutek vpisujejo več pacientov, kot je standard in kot bi tudi sami želeli. In če ti pacienti še dodatno tavajo po ambulantah in pričakujejo pomoč, lahko to prav tako povzroči, da se bo posamezni zdravnik zrušil in da bomo ostali brez njih. Skrb zase ne pomeni tekanje po zdravstvenem domu in čakanje, katera vrata ambulante se bodo odprla prva, ampak optimalen način komunikacije in razumevanje, da smo res v kritični situaciji. Zdravniki, ki imajo svoje paciente, se bodo trudili, da bodo zanje poskrbeli, če bo v njihovi moči, bodo poskrbeli tudi za paciente odsotnih zdravnikov."

Pozval je, naj bodo pacienti do zdravnikov drugačni, saj jim bodo pomagali tisti trenutek, ko bo možno. Predstavil je tudi zdravniške definicije, ki so urgentno, nujno in ostalo. Urgentno pomeni, da boste v 24 urah umrli, nujno, da vam npr. malta pade v oko in lahko v štirih urah oslepite, ostalo pa je ostalo. "Ne morete biti vedno prvi," je dodal. Ob tem je izpostavil napade na zdravnike, ki zaradi takih stvari tudi odhajajo. Slovenija je po njegovem mnenju zelo različna. Kot pravi, sam prihaja s Koroške, kjer je odnos pacientov do zdravnikov bistveno drugačen in morda je tudi to razlog, pravi, da zdravniki zapuščajo mestne občine in odhajajo v manjše kraje, ker so tam ljudje drugačni. 

Zaradi vse večje agresije pacientov do zdravnikov je Šteharnik zdravstvenemu ministru na prvem sestanku tudi predlagal, da omogoči zdravnikom, da izpišejo pacienta. "Predstavljajte si, da pacient ne upošteva vaših priporočil, da se ne odziva, da ne jemlje zdravila, da pljuva po vas, vi ga morate pa zdraviti. Gre za zelo neprijetno situacijo in evidenten razlog, da zdravnik enkrat reče, dovolj mi je. Upajmo, da ne reče dovolj mi je tega poklica," je še povedal.

Številni pacienti se razburjajo tudi zaradi nedostopnosti osebnega zdravnika, kar poskuša ministrstvo za zdravje rešiti z dodatnimi sredstvi, ki jih namenja zaposlovanju zdravstvenih administratorjev, ki naj bi skrbeli za pomoč pri telefonskem naročanju. Več o tem, kako si je to zamislilo ministrstvo in kako so k omenjeni zadevi pristopili zdravstveni domovi, pa bomo pisali v prihodnjih dneh.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (88)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

periot22
08. 11. 2022 21.28
-2
Vi bi samo veliko plačo za ne delo a ne!
periot22
08. 11. 2022 21.25
-3
Prazne čakalnice pomenijo da ne delajo nič!
Bigjoco Hribar
08. 11. 2022 17.39
+4
Super napoved: boljše ne bo!
evilgirl
08. 11. 2022 17.20
+3
Jaz sem imela pregled pri dermatologu (zadnjem v javnem zdravstvu), kjer sem mu povedala za probleme na obrazu in na lasišču pri čelu, je rekel da imam napotnico samo za obraz, me pogledal 2m od daleč za 15sekund brez maske in se odločil kaj imam - seveda narobe. Par sto eur kasneje pri privatniku, kjer me je poslala preko osebne zdravnice še na pregled k endokrinologinji (da nisem rabila še tega Ekstra plačevat) ter zdravilu, ki ga pri nas ne dobiš pač pa le v Italiji, je bila v 10. dneh zadeva rešena, prej pa 15 let trpela mentalno, pa 4 dermatologe dala čez. Problem je bil pa napačna diagnoza. J* se vsi, ki sedite zavaljeni za mizami vsak dan in ne delate nič drugega kot jamrate, kako so vam pacienti nadležni za trikrat previsoke plače in nič truda. Druge izkušnje : mati 6 dni zaporedoma z 39+ vročine, prvi dan test, po negativnem rezultatu: "čestitke nimate covida in uživajte čez vikend." - citiran odgovor po mailu. 7. dan so ji končno pustili v zd na pregled. 3. Prvi pregled pri kirurgu za odstranitev tumorja po čakanju 2 leti na vrsto "zaradi covida". Komentar kirurga ob predložitvi slike ultra zvoka - jaz to ne znam gledat, vi se pozanimajte točno kaj imate, da bom jaz vedel kaj moram rezat. (na sliki uz se jasno vidi kaj je, kje je itn. 4. Operacija sive mrene: pacient naročen v sanatoriju, pride na vrsto, že na mizi, ko se kirurg odloči da je preveč rizično in izda zelo hitro napotnico za očesno kliniko lj, napotnica z vsemi izvidi se pusti pri vratarju, ker zdravniki ne sprejemajo nič. Naslednji dan klic : "mi nimamo vaše napotnice mi nismo nič dobili" po letanju sem ter tja (par dni) najdejo napotnico seveda že pretekla in neveljavna, vzamejo od osebnega zdravnika napotnico, ki je bila izdana za sanatorij in pošljejo odločitev da je to za redno. Še sanja se vam ne doktorčki, koliko smo pacienti potrpežljivi z vami.
zimerman
08. 11. 2022 17.11
+1
"Boljše ne bo, verjemite, naredimo vsaj vse, da ne bo slabše. Ne zavedate se resnosti situacije. Razmerje odhajajočih zdravnikov in prihajajočih je negativno." Državljani ki izgubljajo svoje sorodnike zaradi navadne malomarnosti, se očitno ne zavedajo resnosti. Draga zdravnica, državljani se že zelo zelo dolgo zavedamo prav vsega kar nam ponujate ali bolje rečeno ne ponujate. Zavedamo se tudi da je zdravstvena storitev popolnoma optimizirana za zaslužek, namesto za optimalno delovanje. To je jasno vsakomur z malo šolo. Vi tudi zelo dobro veste kdo je odgovoren za sistem v katerem tako težko delate. In namesto da bi sedaj imeli " tisto spodaj", raje udrihate po državljanih, kateri nimajo nič drugega s trenutnim stanjem kot to, da denar dajejo v sistem v katerem vi ne morete delovati. Torej bo treba upravljalce zdravstvenega sistema vprašati in njim malo zagroziti mar ne? Aja točno za to lahko pa službo izgubite, če boste preveč glasni. Vendar ne boste pa službe izgubili če boste kot skupnost vseh zdravnikov konkretno zahtevali izboljšave v delovanju. Ampak sedaj nastopi problem. Ne boste mogli zbrati niti 20% zdravnikov, ki bi bili vašega mnenja in dejansko zahtevali izboljšave za paciente. Torej gospa zdravnica, vidite to korupcijo vaših kolegov, tu je vaš pravi problem.
Mukec
08. 11. 2022 16.50
+3
Dohtarji vidijo zgolj še denar, delati pa so se odvadili med korono... Zanje niti cifre nismo več, samo še nebodigatreba
zimerman
08. 11. 2022 16.41
+4
"Zaradi vse večje agresije pacientov do zdravnikov je Šteharnik zdravstvenemu ministru na prvem sestanku tudi predlagal, da omogoči zdravnikom, da izpišejo pacienta." Smešno vse skupaj. Najprej to ni tipična agresija. To je agresija iz obupa bolnikov ki MORAJO plačevati storitev in potem za neko zelo resno stanje dobivajo aspirin. Ko ta jasno ne pomaga in pridejo nazaj obupani so pa bolniki problematični. Sistem v katerem lepo vsi delujete že vrsto let, ste ustvarjali ali vzdrževali in ste prav vsi sokrivi da sodelujete in še naprej vzdržujete nevzdržen sistem. Da se ne boste nekaj sprenevedali. Prav vsi ste odgovorni, od prvega ki ima besedo, do tistih, kateri skrbijo za finančno plat za nabavo, pa do najvišjega ministra. Niso ljudje krivi da sedaj komaj dihate. Ko vam je dobro šlo, pa ste videli korupcijo ste lepo vstran gledali. Sedaj ko so prišli težki časi in ste si popolnoma sami krivi za položaj v katerega ste se popolnoma sami spravili, boste pa obupanim bolnikom, kateri postajajo agresivni ravno zaradi vaše neodzivnosti še bolj kratili že plačane storitve, namesto da bi v svojih vrstah opravili selekcijo. Torej vi bi že samo izpisovali paciente, ker so že skoraj upravičeno postali agresivni. Potem se lahko upravičeno vprašamo, kaj bi takšni , ki imajo takšne ideje delali šele, če bi sami umirali, ker ne dobijo storitve, katero so celo plačali. Vi absolutno niste več normalni.
petka5
08. 11. 2022 16.15
+6
Draga vodja splošne medicine, zdravnik ima po zakonu POJASNILNO DOLZNOST DO PACIENTA... to ni nobeno zagovarjanje... pojasnilna dolznost je ena izmed temeljnih vasih dolznosti, to je pavientu na razumljiv način razloziti in pojasniti odločitve... vse vam je problem, se tisto kar ste v temelju po zakonu dolzni
petka5
08. 11. 2022 16.12
+5
pa se bom svoj primer napisala ene take zobozdravnice, bila narocena prinesem slike ortopan in zobne krone, na slednjih se je jasno videlo, da ena plomba stara ne tesni zoba (se jaz vidim luknjo, da je stara plomba v delu odpadla, pa nisem zobarca) in po uradni dolznosti bi mi morala to plombo zamenjati. Zenska je na moj narocen termin lagala, da imam z zobmi vse ok in da ona ni sposobna nareciti plombe, ker prosim ona je pod stresom, ker jaz njej v strahu za sboje zdravje postavljam nemohoce zahteve in sem nesramna, saj ona je delala solo in ona bo dolocala... na moj narocen termin, torej mi odpove naroceno zdravljenje in da ona mene sploh ne bo vec zdravila, da nimam vec pravice po njeno v ambulanto, ceprav je bila moja izbrana zdravnica. ko sem iskala pomoc pri varuhinji pac. pravic se je ta zlizala s predstavniki zdja in namesto, da bi meni pomagala, je drzala z njimi, sli so se neke birokratske prve obravnave, kjer meni se vedno nihce zoba ni popravil, ceprav sem tudi v joku prosila. Ne, ostala sem za namecek celo brez zdravnika, ker se je zobarca odlocla, da ona mene ne bo zdravila, ko sem rekla naj to pove na zavod za zdr. zav. , da mi jo vsaj izbrisejo ven kot izbrano zdravnico pa tudi tega ni hotela narediti, tako da sem bila kot pacientka v bistvu v pat poziciji, zavarovanje placano, zdravnik izbran, ta me noce zdraviti in laze, da imam vse ok, do drugega ne morem, ker ta niti noce preklicati izbire, jaz je pred potekom enega leta nisem mogla. Ko smo imeli namesto plombiranja neko sestankovanje z varuhinjo so pisarili neke zapisnike, jaz sem se vedno ostala brez popravljenega zoba, vsi vkljucno z zobarco in varuhinjo so se mi rezali in posmehovali, da kaj kompliciram zaradi enega zoba, jaz pa sem samo par dni za tem sem dobila hudo vnetje trovejvega živca PRAV ZARADI TEGA NEPOPRAVLJENEGA ZOBA... pri dezurnem ostala se brez zivca... za zob ljudje, ki je bil po zdravnicino se en teden nazaj popolnoma zdrav, jaz pa tista problematicna. bolecine take po celi glavi, da jih ne pomnim, bezgavko zateceno na tej strani , da, sem bila cela zabuhla. Toliko o tem SPOSTOVANI DIREKTOR ZDJA Velenje kaksne oaciente ni vi izpisovali. ZAKAJ LJUDJE SE BORIMO VCASIH TUDI Z ZDRAVNIKI, KER ČUTIMO KDAJ BO NEKAJ RESNO NAROBE Z NASIM ZDRAVJEM, PA NAS ZDRAVNIKI PRAVOCASNO NE UPOŠTEVAJO... vi takim zdravnikom ploskate in hočete dovoljenje , da nas lahko se uradno ignorirajo, RES KRASNO, KO PRIDE PA DO POSLEDIC IN SE IZKAŽE, DA SMO IMELI PRAV... PA NIHCE OD TEH ZDRAVNIKOV IN TUDI ZDJA NE ODGOVARJA, CEPRAV SO NAM KRSILI VSE PRAVICE IN TUDI POVZROCILI ZDRAVSTVENO SKODO. TAKO KOT SO JO MENI... PRAV SEM IMELA JAZ, A NIKOGAR TO NI BRIGALO, RAJE SO ME NADUTO IGNORIRALI, NIKOLI SE MI ZA POVZROCENO SKODO NIHCE NI OPRAVICIL IN ZA NEOPRAVICENO ODZEGNITEV POTREBNEGA ZDRAVLJENJA TUDI NE. Direktor zdja pacienti se v hudi stiski postavimo za svoje zdravje v strahu zanj, ker citimo da bodo posledice, ker smo neupraviceno ignorirani s strani osebja in to je tudi se kako nesramno do nas, ki smo v podrejeni poziciji ... nimo mi tisti, ki delamo probleme. dokler zdravite iz javnega dnarja ste dolzni zdraviti vse. Ce vam je pa to problem pa izvolite si odpret privat ordinacije in tam zdravite samo vase izbrance. Kam smo prosli, da ste tako hladni, da, ste sposobni clo eku mrtvohladno odreci pomoc, ceprav ste po uradni dolznosti dolzni pomagat. Vi ste vsi za na disciplinsko komisijo s takim misljenjem.
Uroš Krajnc 1
08. 11. 2022 16.11
+2
Samo če žal napaka stane življenje človeka pol pa lahko nekdo naredi življensko napako pa vzame življenje ZDRAVNIKU, ki je PAČ naredil napako...
DasaizDalasa
08. 11. 2022 16.08
+9
Verjamem da so zdravniki preobremenjeni, vendar se mi neumno zdi da imam vse plačano pa še dodatno, potem moram pa na MR čakati 1,5 leta. Potem naj pa zavarovalnica neha kasirat če ne more zagotoviti storitve.
bu?e24 1
08. 11. 2022 16.05
+5
Ko bi jih use na numberg bo bolje pol
biggie33
08. 11. 2022 16.04
+5
Ni covida oz. gripe, vseeno pa se je že začelo jamranje zdravnikov.. važno, da bodo imeli višje plače..
zurc
08. 11. 2022 15.57
+11
si bom probal uredit pasje zdravstveno zavarovanje ,prideš takoj na vrsto ,obravnavajo te kot kralja pa še za vsak obisk dobiš piškot če si pa preveč bolan ,ne boš trpel,avtanazija brez problemov ,ni treba v švico
mastrion
08. 11. 2022 15.55
+10
Delajo še samo tisto, kar je res nujno oz že skoraj urgentno. To pa že od covida dalje. Daleč smo prišli, ni kaj.
Bolfenk2
08. 11. 2022 15.54
+6
Sedaj je spet Svoboda in dobaviteljska mafija je prva v zdravstvu. Pacienti smo zadnji.
biser2011
08. 11. 2022 15.53
+10
Samo vprašajte se , kaj bi se pisalo tu gor, če bi dovolili, da pacienti pišejo svoje zgodbe ????
petka5
08. 11. 2022 15.48
+9
to je samo hinavski nacin da se bodo znebili pacientov... tega direktorja vprasam zakaj je tak dohtar postal sploh zdravnik,, saj on je dolzan pomagati vsem pacientom, ne samo tistemu, ki si ga bo on izbral zdraviti... pa je sla spet njihova zaprisega v maloro. mogoce je pa zadnji cas da ljudje nehamo placevati zdr. zavarovanje... takaj bi ga ce, bi si ti beli bogovi vse pravice vzeli , cda nas ne zdravijo
Dovolj je
08. 11. 2022 15.48
+9
Tukaj bom dodala samo to, da spoštovanje mora biti obojestransko, da je dialog, sodelovanje, obravnava korektna.... spoštovanje je osnova, ki ga dandanes vsem primanjkuje, tudi zdravnikom
biser2011
08. 11. 2022 15.43
+11
Kdo je pred volitvami največ obljub dal, da se bo zdravstvo uredilo in zmanjšale čakalne vrste...Ljudje umirajo zaradi malomarnosti, krivdo valijo na COVID. Zdaj se k osebnemu zdravniku niti po telefonu ne moreš naročit... Primer, kličem...ja imamo takšno gužvo , čez 14 dni ... grem v lekarno - recepta ni, jasno potem v ordinacijo - čakalnica prazna!!!!Isto v bolnicah, nobene gužve...... Tako deluje zdaj sistem, od kar so jim ukinili COVID DODATEK, in povišali plače !!! Narod lahko pa dobesedno "crkuje".