Zmagovalci Naj živilci 2022 so: podjetje Kodila v kategoriji mikro in malih podjetij ter Pomurske mlekarne v kategoriji srednjih in velikih podjetij, medtem ko je Narayan prejemnik posebnega priznanja po izboru strokovne komisije.
V prvi fazi prevzema vprašalnika se je na razpis Najboljše živilsko podjetje 2022, v nadaljevanju okrajšano Naj živilci 2022, prijavilo 21 podjetij, zajeten vprašalnik v celoti pa je na koncu izpolnilo 12 podjetij z različnih koncev Slovenije. Člani komisije v sestavi Peter Wostner, Darja Majkovič, Jana Kolenc Muženič in Srečko Korber so na podlagi zajetnih izpolnjenih vprašalnikov in novinarske zgodbe o podjetjih, o zmagovalcih odločali na podlagi naslednjih vsebinskih sklopov: ekonomski kazalniki podjetja, razvojna in prodajna strategija, tekoče naložbe in načrti vlaganj v obdobju do leta 2024, trajnostni razvoj z vidika okolja, družbe in ekonomije.
Nagrade je zmagovalcem podelil direktor Časnika Finance Peter Frankl v okviru vrha živilskih podjetij – dogodka GZS – Zbornice živilskih in kmetijskih podjetij, ki je bila tudi pokrovitelj letos prvič organiziranega razpisa za najboljše v živilski panogi.
Podjetju Narayan posebno priznanje za globalno poslovno strategijo
Sonja Petkovšek, izvršna direktorica podjetja Narayan z Jesenic na Dolenjskem, je ob prevzemu priznanja med drugim dejala: »Proizvajamo biološko hrano, smo največji pridelovalec kokosovega olja v Evropi, prisegamo na inovativna živila ter trajnostjo poslovanje in se veselimo svojega razvoja v prihodnje. Že danes smo navzoči v vseh velikih svetovnih verigah, širimo se na tuje trge, pravkar je za nami prodor na francoski in nizozemski trg. Jeseni pripravljamo že dva nova inovativna izdelka, naša usmeritev ostaja proizvodnja za trgovske znamke po vsem svetu.«
Komisija se je odločila za dodelitev posebnega priznanja v Sloveniji morda manj znanemu podjetju Narayan prav zato, ker je kot edino lokalno podjetje prodrlo na globalni trg kot partner velikim trgovskim verigam. Prav tako so izbrali drugačen pristop: neposredno sodelovanje z dobavitelji surovin brez posrednikov. Predvsem pa so pokazali, da s svojo miselno naravnanostjo lahko tudi v dokaj tradicionalni živilski industriji razmišljajo zunaj okvirov in s svojimi izdelki ter prodornostjo nagovarjajo nove ciljne skupine.
Kodila je najboljša v kategoriji mikro in malih podjetij
Tadej Janžič, vodja prodaje v podjetju Kodila, je v imenu lastnika in direktorja, ki je, kot je dejal, z družino na zasluženem dopustu, prevzel kipec in ob imenitnem priznanju, kot se je izrazil, odgovoril tudi na vprašanje Petra Frankla o tem, kako je sploh delati z Janezom Kodilo? »Če bi bil on danes tukaj, bi dejal drugače, in sicer, da je za vse zaslužna ekipa. Jaz pa bi vendarle rekel, da gre prav direktorju največja zasluga za ekipo v našem podjetju, kjer nas je več kot 80 zaposlenih. Prijetno je delati v kolektivu, kjer direktor v vsakem posamezniku prepozna, kaj potrebuje, mi vsi skupaj pa poskušamo podjetju takšen odnos povrniti s tem, da smo preprosto učinkoviti in delamo prav.«
Komisija je podjetje nagradila med drugim tudi zaradi usmeritve »deluj lokalno in razmišljaj globalno«, izkazane stabilnosti poslovanja v daljšem obdobju in z jasno opredeljeno vizijo za vnaprej. S premijskimi izdelki pod lastno blagovno znamko prodajajo na trge v začrtanem radiju 200 kilometrov, pri izbiri dobaviteljev in poslovnih partnerjev spoštujejo tudi tradicijo in soustvarjajo turistično zgodbo Pomurja, je komisija še poudarila v obrazložitvi nagrade.
Pomurske mlekarne so zmagale v kategoriji srednjih in velikih podjetij
Po mnenju komisije so Pomurske mlekarne z veliko rastjo prodaje, pokrivanjem globalnih trgov in z uvajanjem novih, inovativnih izdelkov dokaz, da je možen preskok iz preživetvenega poslovnega modela tekme s cenami k izdelkom z višjo dodano vrednostjo. Pri tem se v podjetju sistematično lotevajo tudi izvajanja vseh treh trajnostnih vidikov poslovanja ter prenove komunikacije s kupci.
Ob prevzemu nagrade je pomočnik direktorja Jure Bojnec skromno priznal: »Najprej zahvala za nagrado, ki nas je presenetila. Zavedamo se, da tukaj ne gre za primerjavo z našo konkurenco, ampak verjetno za naš trud, za to, da smo pokazali jasno usmeritev, da smo ena redkih pozitivnih zgodb pri nas. Lastnik Anthony Tomažin je namreč pred štirimi leti vnesel v naše podjetje svež veter, nas povezal in nam dal samozavest. Je primer pozitivne zgodbe, ko je človek pred leti odšel v tujino, kjer je trdo delal in zdaj vlaga svoj kapital v Slovenijo. Ta njegova pozitivna energija je povezala vse deležnike v podjetju, ne le zaposlene.«
V Agrobiznisu se zahvaljujemo vsem članom komisije in seveda vsem pogumnim in prodornim sodelujočim podjetjem, saj so prav vsi vložili veliko truda za sodelovanje na razpisu. Zahvaljujemo se tudi partnerju projekta Najboljše živilsko podjetje 2022, to je GZS – Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij.
Vabljeni, da se nam v boju za kipca Naj živilci pridružite že januarja v izboru za leto 2023.