Moskisvet.com
Ta mustang je simbol razreda GT.

Davidovi ekstremi

Vozniški užitek, kot ga daje le klasični V8

David Stropnik
04. 11. 2022 05.00
1

Nobene dileme ni: Ford Mustang V8 5.0 je hud, ikoničen, glasen, hiter, zabaven in vpadljiv. Kot bi rekel Douglas Adams: ne opazijo ga le tisti, ki se pokriti čez glavo v mrtvaškem vozu peljejo mimo. To je avto, o katerem sanjariš. In tudi, ko ga že voziš, sanjariš še naprej. Za volanom je takoj jasno, da zmogljivosti izpolnijo to, kar obljublja mišičast videz. So seveda zmogljivejši avtomobili, vozniško bolj dovršeni, hitrejši ... A malo je avtov, ki se lahko kosajo s skoraj šestimi desetletji legendarne karizme. In malo je športnih avtov, ki jim v nosu rohni klasični V8! In ko rečemo rohni, mislimo rohniiiiiii!

Moškisvet.com e-novice

Si že prijavljen na vse naše e-novice?
Pia Šumer, neustrašna in verjetno najdrznejša Slovenka
Preberi še
Pia Šumer, neustrašna in verjetno najdrznejša Slovenka

Ko zbudiš 450-glavo hordo konjičev, bolje rečeno mustangov, se zbudijo tudi vsi hormoni in čustva v tebi. Skupaj s pogonskim agregatom zadrhti tudi koža na vratu. To ni zvok, to je simfonija osemvaljnih orgel, to je sinonim vožnje po odprti cesti, kjer je ta avto najbolj doma. Petlitrski motor zadovolji vse potrebe. Seveda to ni avto, ki bi skočil z mesta, ko turbina poprime na 2000 vrtljajih. Ne, to je avto, ki turbine za super zmogljivosti ne potrebuje. To je avto, ki stopnjuje vzburjenje pospeševanja skupaj z zvokom in merilcem vrtljajev ter nato to počne navidez brez konca.

Ko zbudiš 450-glavo hordo konjičev, bolje rečeno mustangov, se zbudijo tudi vsi hormoni in čustva v tebi.
Ko zbudiš 450-glavo hordo konjičev, bolje rečeno mustangov, se zbudijo tudi vsi hormoni in čustva v tebi. FOTO: David Stropnik
Preko 200 km/h čez Rebernice
Preberi še
Preko 200 km/h čez Rebernice

Evropski športniki so ostrejši, a načeloma nimajo težkih atmosferskih V8 agregatov. Moč, pridobljena s turbinami, na manjših agregatih seveda pomeni boljši handling v zavojih, a ... Podobno so seveda bistveno zmogljivejši električarji, ki do stotice ne pospešijo v dobrih štirih, ampak presunljivih dveh sekundah. Tudi v mikrovalovni pečici se hamburger speče hitreje in na manjši plošči elegantneje, a lahko prisežem, da ima tisti na velikem, težkem, potratnem žaru boljši okus. Da, to je avto, ki je kljub užitku, ki ga daje, verjetno obsojen na izumrtje. Danes so marketinško zaželena tišja prevozna sredstva, ki fosilna goriva uporabljajo v izven avta transformirani obliki.

To je avto, ki je kljub užitku, ki ga daje, verjetno obsojen na izumrtje.
To je avto, ki je kljub užitku, ki ga daje, verjetno obsojen na izumrtje. FOTO: David Stropnik
Kako zabavnih in nevarnih je 125 kubikov?
Preberi še
Kako zabavnih in nevarnih je 125 kubikov?

Priznajmo, avto je potraten! Ampak vsa ta moč in zvok potrebujeta energijo. In za užitek je vedno potrebno nekaj žrtvovati. To je avto, ki prinaša nasmeh na obraz! In to ne le vozniku, ampak tudi mimoidočim. Avto, ki ima veliko gadgetov (vključno z bizarno ljubkim merilcem vakuuma v motorju in všečno spremenljivo digitalno armaturko), a se voznik večino časa igra predvsem z nastavitvami športnosti motorne elektronike in zvoka izpušnih cevi. Ima tudi radio, a kdor ga v tem avtu posluša, bi ga bilo potrebno, tako kot tiste, ki sprašujejo po porabi goriva, prisiliti, da vozi le še mustanga z 2,3-litrskim eco-boost motorčkom.

Avto je potrate, ampak vsa ta moč in zvok potrebujeta energijo.
Avto je potrate, ampak vsa ta moč in zvok potrebujeta energijo. FOTO: David Stropnik
Motocikel, ki je glavni frajer na cesti
Preberi še
Motocikel, ki je glavni frajer na cesti

Ta mustang V8 pa je simbol razreda GT. Športen, a do meje, ko sta moč in hitrost še uporabno smiselni, uporaben z velikim prtljažnim prostorom in prostorom za štiri potnike ter dovolj udoben, da se ne ustrašimo nobene razdalje. Pa seveda vpadljivo lep. Skoraj pozerski, a kljub temu za volanom brez potrebe po dokazovanju, ker preprosto le uživaš z občutkom, da si king of the road. Vse, kar si v njem želiš, je vožnja skozi idilično pokrajino brez konca in morda spotoma zaviti na kako dirkališče, da z vajeti spustiš vso hordo pod motornim pokrovom. Ampak ... Včasih si pa vendar zaželiš, da bi namesto za volanom stal ob cesti in poslušal, kako v galopu mimo švigne 450-glava čreda mustangov.

Ta mustang je simbol razreda GT.
Ta mustang je simbol razreda GT. FOTO: David Stropnik
Toni Vodišek, kajtarski fenomen
Preberi še
Toni Vodišek, kajtarski fenomen

KOMENTARJI (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2024, Moskisvet.com, Vse pravice pridržane Verzija: 342