Slovenija

Bratuškova in Fraport pozdravljata idejo o novem letalskem prevozniku, Boštjančič zaskrbljen

Ljubljana, 06. 06. 2023 19.28 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Tadej Grešovnik
Komentarji
14

Nova državna letalska družba ne bi obremenila tekočega državnega proračuna, gre za kapitalsko naložbo, je odvrnil ekonomist Jože P. Damijan na očitke finančnega ministra, da državna blagajna ni vreča brez dna. Idejo o ustanovitvi novega državnega letalskega prevoznika pozdravljajo tudi vodilni v Fraportu, ob tem pa kategorično zavračajo očitke ministrice, da si ne prizadevajo dovolj za krepitev prometa na brniškem letališču.

dnevi je ministrica Alenka Bratušek dejala, da država od Fraporta pričakuje, da bi si prizadevali za skupen cilj – to je krepitev prometa. V isti sapi pa je še malce zbodla vodstvo, češ da se zdi, da cilji nemških lastnikov niso enaki. 

"Slišala sem za to opazko. Prav rada bi se pogovorila z osebo, ki je to omenila, in jo malo podučila. Moram reči, da tudi mi prispevamo k razvoju. Morda to ni vsesplošno znano, ampak tudi mi imamo takoimenovani spodbujevalni program," se je na očitke odzvala direktorica Fraport Slovenija, Babbet Stapel.

Letališče Jožeta Pučnika
Letališče Jožeta Pučnika FOTO: Shutterstock

Razložila je, da družbe, ki ponudijo novo destinacijo, dobijo denimo zajeten popust. A dejstvo je, da se tako prevozniki kot tudi potniki na letališče družbe vračajo počasneje, kot bi si želeli. Pa lahko res vse to rešimo z nekaj desetimi milijoni in ustanovitvijo nove državne letalske družbe?

"Če upoštevamo, da gre za model javno-zasebnega partnerstva, to pomeni, da bi polovico tega vložka dala država. Se pravi med 15 in pa tam nekje 37 milijonov evrov," je pojasnil ekonomist in avtor študije Jože P. Damijan.

Za ministrico Bratuškovo je to vsota, ki si jo država lahko privošči, za finančnega ministra, ki je kot prvi javno podvomil, pa le nov izdatek. V tem primeru za projekt, za družbo, ki bi vsaj prvih nekaj let poslovala v rdečih številkah.

"Vedno znova sem presenečen, na internih sestankih pa kritičen do izjav mojih kolegov ministrov, ki vehementno razlagajo, kako so raznorazni projekti, v tem primeru tudi letalska družba, brez težav, kako javne finance lahko brez problema to pokrijejo. To seveda ne drži," je dejal minister za finance, Klemen Boštjančič.

Avtor študije, s katero želi Bratuškova prepričati vlado, pa je mnenja, da v konkretnem primeru novega letalskega prevoznika, gre za to, da se projekt ne financira iz tekočega proračuna, ampak bi se financiral predvsem iz b-bilance proračuna. To pomeni iz kapitalskih naložb države.  

Po njegovih besedah gre zgolj za preoblikovanje državnega premoženja. Z nekaj 10-milijonskim vložkom naj bi – glede na izsledke študije – družba nemoteno poslovala desetletje, a ob predpostavki, da bi potniki za vozovnice v povprečju plačevali okoli 150 evrov.  

Klemen Boštjančič
Klemen Boštjančič FOTO: Bobo

Minister Boštjančič pa je prepričan, da analiza pravzaprav predstavlja morda nekih 15 odstotkov potrebnih podatkov o tem, v katero smer sploh iti. Avtor študije Damijan se sicer strinja s tem, da gre za prvo študijo, se pravi študijo izvedljivosti, ki jo je vlada naročila z namenom, ali je sploh smiselno iti v ta projekt.  

Javno razpravo o morebitni ustanovitvi nove družbe pa sicer pozdravljajo v Fraportu. "Rada bi poudarila, da je za nas pomembno, da bi ta družba povečala povezljivost. Obenem pa bi morala biti tudi trajnostno vodena. To sta za nas ključni točki, ki morata biti zagotovljeni," je razložila Staplova.

Seveda, kot je dodala, ne bi želeli ponovitve scenarija, ki smo mu bili priča ob neslavnem propadu Adrie. In četudi je finančni minister za zdaj zadržan, pa naj bi Bratuškova v zagon projekta uspela prepričati premierja Roberta Goloba.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (14)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zmerni pesimist
26. 10. 2023 11.05
In ko bo zguba daj država jok
smuuki
07. 06. 2023 11.01
+5
Lepo po vrsti. Mi še danes uporabljamo želežniško progo istih dimenzij ko jo je zgradila Avstrogrska. Za kolikokrat so se povečale potrebe nihče ne razmišlja. Potniški promet se umika tovornemu. Vse to se pozna na cestah. Najosnovnejših preiskušenih tras ne uspemo širiti prilagoditi potrebam kaj šele kaki rezervi pa bi se šli letalskega prevoznika. Kot prvo, če bi res upoštevali stroko bi to ministrstvo vodil človek te stroke, ki vsaj realno pozna te razmere in pozna rešitve. Z vsem spoštovanjem do šivilj to res ni njihovo področje.
ActiveR
06. 06. 2023 21.46
+3
Levaki dobro poslušajte "prste proč!". Ne vi nam o nekih bolnih idejah, take ideje ima Janković ... recimo Stožice. Nimate ne denarja, ne ljudi, ne destinacij ... tako da pozabite, prej, toliko bolje!
kr--en
06. 06. 2023 21.45
+3
Eni se že veselijo. Obeta se nov bankomat.
zmerni pesimist
06. 06. 2023 20.59
+7
Od Lukovice do Ljubljane vse stoji na avtocesti oni ni pa letalsko družbo ustanavljali
St. Gallen
06. 06. 2023 20.50
+6
lahko ustavite slovenci Bratuskovo, prosim..
zmerni pesimist
06. 06. 2023 20.46
+6
Lahko je z tujim po koprivah otepat
Uporabnik-1452934
06. 06. 2023 20.40
+6
A lahko prej ceste zrihtate,da ne bomo službe opravljali na cesti...kr lj 2 uri 11min...sramota...manj kot ura ne gre... že 25 let... razen naših vrlih politikov,ki vozijo po reševalnem pasu - sramota....kr-lj, petek, binkošti 🤮...sicer pa kadra nimate, da bi vodil letališče...nalijte si čistega vina
zdravapamet1
06. 06. 2023 20.30
+2
Darko32
06. 06. 2023 20.18
+6
Pa kateri bizges se gre to ekonomijo, da prej vse uniči in sedaj hoče spet se igrati ekonomijo, katero vemo vsi, da bo propadla.
mackon08
06. 06. 2023 19.41
+10
Pa to ne moreš verjeti, banda hoče ustanoviti firmo, ki bi delala samo izgube. Lopovi , lopovi.