V ZD IZOLA IZGOREVAJO, NA BOLNIŠKI VEČ REŠEVALCEV: Vpitje, zmerjanje, kriljenje z rokami so postali stalnica

Izola

Da je zdravnika praktično nemogoče dobiti na telefon, je v Sloveniji že skorajda pregovor, pritožbe nad neodzivnostjo zdravstvenih ustanov pa so se v času epidemije covid-19 še znatno povečale. Čeprav zaradi protikoronskih ukrepov pogosto prazni hodniki in čakalnice v zdravstvenih domovih nakazujejo na nedelo zdravstvenega osebja, je dejanska slika povsem drugačna. Zdravstveni delavci so preobremenjeni, povrh vsega pa se soočajo še s slabo voljo in celo grožnjami pacientov. Po pisanju portala Svet24 se v Zdravstvenem domu Ljubljana odpovedi zdravnikov in medicinskih sester kar vrstijo, zato nas je zanimalo, kakšno je stanje po obalnih zdravstvenih domovih. Odgovore smo prejeli le iz Izole.

Tudi Zdravstveni dom (ZD) Izola ni izjema. Ne po obremenjenosti osebja ne po nerazumevajočih obiskovalcih ustanove. "V času, odkar smo soočeni s pandemijo in covidom, smo z obstoječo ekipo sprejeli številne nove obveznosti in obravnave, ki jih v preteklosti ni bilo. Zaradi preobremenjenosti in dodatnih zahtev pri obravnavah pacientov se na nekaterih programih žal pojavljajo tudi daljše zamude pri naročanju," so priznali v Izoli.

Njihovi telefoni dnevno pregorevajo, klici pa ne prihajajo le z območja izolske občine, ampak veliko širše. Predvsem v času poletne sezone so bili kot turistična občina s turistično ambulanto in službo nujne medicinske pomoči še bolj izpostavljeni klicem in raznoraznim povpraševanjem. "Večinoma gre za klice, v katerih povprašujejo po uporabnih informacijah, po nasvetih, možnostih in drugem. Zgodi se tudi, da je kakšen klic prav poseben in nas nasmeji ali drugače spravi v dobro voljo," pravijo v ZD Izola, a dodajajo, da imajo tudi veliko telefonskih pogovorov, ki preidejo mejo dopustnega. "Ljudje izražajo svoje nezadovoljstvo nad sistemom, nad zakonodajo, birokracijo in še čim. Žal je to v občini, kot je naša, kjer se število pacientov poleti opazno poveča, skoraj del vsakdana. Pri tem znajo uporabiti žaljivke, dvigniti glas, zmerjati in drugače poseči v mejo nedopustnega." Predrzni, nespodobni in celo neresnični zapisi pa se pojavljajo tudi na družbenih omrežjih.

Ne le prek telefona, zdravstvene delavce napadajo tudi v živo

Zdravstvene delavce, ki so že izredno obremenjeni z delom, obremenjujejo še verbalni napadi pacientov"Poleg telefonskih se številni zgodijo na vstopni točki testiranja in na triažni točki, kjer se uporabniki najprej srečajo z (včasih tudi) neprijetnimi novostmi. Ob tem velikokrat stresejo svojo jezo nad tam zaposlenega, s katerim so v neposrednem stiku in nanj prenesejo slabo voljo," pojasnjujejo v izolskem ZD, kjer so doživeli že vpitje, zmerjanje, kriljenje z rokami in drugo gestikuliranje, pa tudi vdor v prostore

Do hujšega incidenta oziroma hujših posledic še ni prišlo. "K sreči, saj nimamo varnostnika," pravijo. Zaposleni imajo sicer napotke, da poskrbijo za svojo varnost in po potrebi kličejo varnostno službo, direktor Evgenij Komljanec pa je izdal tudi posebno navodilo:

"V zadnjem času v Zdravstvenem domu Izola opažamo izreden porast neprimernega vedenja in nestrpnosti, ki se odraža tudi s predrznimi spletnimi objavami in verbalnim nasiljem, ki sta uperjena na zaposlene, predvsem s strani uporabnikov zdravstvenih storitev. Izkušnje nam povejo, da izpadi nestrpnosti, neprimernega vedenja, celo nasilja ne prinašajo ničesar dobrega. Ravno nasprotno, saj povzročajo slabo voljo in zastoje v že tako preobremenjenem delovnem procesu. Prepričani smo, da si vsi skupaj želimo, da delo poteka hitro in tekoče, brez slabe volje in napak, zato vas prav lepo prosimo, da vedno pristopate mirno, se ne prerekate in ne posegate po katerikoli obliki nasilja, tudi če vas izzivajo. Vsi le izvajamo zaupane nam naloge, v okviru pooblastil, znanja in nenazadnje predpisov, ki nam narekujejo kako, predvsem pa, kaj smemo in česa ne. Če imate občutek, da se vam godi krivica, če začutite, da vas nekdo provocira ali se znaša nad vami, se mu prijazno opravičite, mu povejte, da ne morete nadaljevati pogovora, saj bi s tem presegli svoja pooblastila. Če je potrebno, povejte še, da lahko svoje težave zaupa direktorju, tako da pokliče v tajništvo (ali napiše elektronsko sporočilo), kjer bodo poskrbeli za odgovor oziroma pogovor z direktorjem."

Ker težave pogosto presežejo meje sprejemljivega za posameznika, se zaposleni v tem primeru obrnejo po nasvet, pomoč in podporo na vodstvo ali ostale sodelavce, na voljo pa so jim tudi strokovnjaki, kot na primer psihologi. Ali je kdo tovrstno pomoč že koristil, ne znajo povedati, saj "gre nenazadnje za osebne zadeve".

Odpovedi še ni, bolniških pa kar nekaj 

Preobremenjenost je v ZD Izola velika, kaže pa se na skorajda vsakem koraku. "Ni daleč obdobje, ko zaposleni niso smeli na dopust, za katerega tudi sicer težko najdemo ustrezen termin, saj moramo z enako ekipo kot pred pandemijo zagotoviti še testiranja, cepljenje in vse postopke, ki so sicer potrebni, a močno otežujejo in upočasnjujejo procese v zdravstvu." Kljub temu preobremenjenost še ni sprožila vala odpovedi kot v ljubljanskem ZD. "Je pa kar nekaj odsotnosti zaradi izgorelosti med zaposlenimi, zlasti v Reševalni službi slovenske Istre," pojasnjujejo v Izoli.

V izolskem ZD trenutno sicer iščejo le pediatra in zdravstvene tehnike - reševalce.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
alfa |  09 .10. 2021 ob  07: 04
preobremenjeni z preštevanjem kovid šoldkov
pajade |  09 .10. 2021 ob  06: 38
Vprašajmo Pokljukarja in kompanijo, kaj je bilo storjenega v tej smeri.... NIČ. POPOLNOMA NIČ. Samo cepiva, cepljenje, testiranje,... to je biznis za golazen, od osebja nimajo nič.
vseved |  08 .10. 2021 ob  18: 18
15
Preobremnjeni s čim?
alfa |  08 .10. 2021 ob  16: 44
" bočkani"
td |  08 .10. 2021 ob  16: 31
Zagotovo jih je premalo in preslabo plačani, ampak potem se z bolniškimi bistveno poveča obremenjenost ostalih in hiška iz kart se prej ali slej do konca zruši.