Arjan Pregl:
Arjan Pregl: "Pri slikah z usti in zobmi se mi je zdela taka rabelaisovska človeška komedija. Smeh se mi zdi zanimiv. V živalskem svetu pa pogosto velja, da čim pokažeš zobe, je to grožnja. Pri očeh pa je bilo nekaj v smislu 'samo še gledamo lahko'. Čeprav moram reči, da jih ne razumem tako dobesedno, vse so se najprej zgodile skozi risbo, podobo in sem šele po tem začel racionalizirati." Foto: GalerijaGallery

V GalerijaGallery bodo nocoj odprli razstavo Arjana Pregla z naslovom Podobe, ki prihajajo. Umetnik se predstavlja z novim ciklom slik, ki so začele nastajati lansko jesen.

Igra pomenov
Naslov razstave nakazuje, da je razstava mišljena kot uvod v obširnejšo razstavo, ki se bo zgodila prihodnje leto v večjem razstavišču, hkrati pa se naslov navezuje tudi na množice podob in mentalnih predstav, ki dnevno prihajajo do nas, še toliko bolj v zadnjih mesecih, so naslov postavitve pojasnili v galeriji.

V slikah se, kot piše v opisu razstave, na igriv način prepletajo izrazito eksplicitni prizori nasilja, seksualnosti, družbenih vrenj, krvi in solzivca na eni strani, s poudarki na formi, barvi in slikarski obdelavi površine na drugi strani.

Kot zanimivost v galeriji navajajo, da ena od slik nosi naslov Postfaktična abstrakcija, kar je neposredna asociacija na postslikarsko abstrakcijo, na slikarsko gibanje, ki je kakršno koli navezavo na družbeno realnost potisnilo iz slike.

Diagnoza sodobne Slovenije s ščepcem ironije
Arjan Pregl sodi v generacijo slovenskih slikarjev, rojenih v prvi polovici 70. letih, ki so po zaključenem študiju na ljubljanski akademiji za likovno umetnost začeli delovati v poznih 90. letih. Pri ustvarjanju posega na več področij – poleg slikarstva, grafike in ilustracije tudi na področje literature.

V svojih umetniških delih se odziva na vsakodnevna socialnopolitična dogajanja doma in po svetu, pri tem pa uporablja najrazličnejše tehnike in poskuša prikazati svoje mnenje o situaciji na humoren in ironičen način.

Foto: GalerijaGallery
Foto: GalerijaGallery