Naslonjač Derriere je nekoliko nižji in odet v pepelnato rožnato barvo. Inspiracija zanj so bile ženske obline. Foto: Bohinc Studio
Naslonjač Derriere je nekoliko nižji in odet v pepelnato rožnato barvo. Inspiracija zanj so bile ženske obline. Foto: Bohinc Studio

Če je bila inspiracija lanskoletne kolekcije Popoldanski čaj osamljenost, ki jo je prinesla epidemija, ter slavljenje človeškega dotika in bližine (pa tudi sladkih pregreh), je Lara Bohinc svojo novo kolekcijo zapeljala v smer slavljenja ženskega telesa.

Pretirani volumni in proporci so tisto, kar je preučevala.

Poigravanje s kompozicijo bujnih oblin ženskega telesa, pa naj jih je standardizirala ali prototipizirala, če želite, Kim Kardashian na družbenih omrežjih ali pa tista prvinska mesenost kot sekundarni spolni znak ultimativne privlačnosti, ki jo človeštvo slavi vse od Willendorfske Venere, če ne že prej.

Monumentalni kosi iz nove kolekcije Peaches, ki dajejo pridih starega hollywoodskega blišča, so s svojo elegantnostjo ter izborom barv in tekstila pritegnili veliko pozornosti tako obiskovalcev kot svetovnih medijev, ki so si v zapuščenih objektih vojašnice Alcova v Milanu ogledali dela svetovnih industrijskih oblikovalcev.

Problematizacijo družbene vloge ženske je že leta 1969 osvetlil italijanski arhitekt Gaetano Pesce s črtastim naslonjalom v obliki ženskega telesa in privezanim otomanom kot prispodobo zaporniške krogle, kot prispodobo njene ujetosti.

Puf Peachy in naslanjač Big Girl. Foto: Bohinc Studio
Puf Peachy in naslanjač Big Girl. Foto: Bohinc Studio

Naslonjač UP5 ali Big Mama je bil neke vrste sinonim za ultimativno skrbno italijansko mamo, ki vse dni kuha za štedilnikom in skrbi za gospodinjstvo, in ki je hkrati varen pristan ljubečega objema za vsakega otroka (ki je kdaj pa kdaj dobil tudi kakšno klofuto). A bila je samo to in nič več.

Danes ikonični kos industrijskega oblikovanja opozarja na to enostransko dojemanje žensk, na njeno neperspektivnost in ne nazadnje na neenakopraven položaj žensk "v moškem svetu". V svetu, kjer je bila ženska videna, doživeta in izživeta le skozi svojo fizično podobo.

"Objekt ne sme biti namen sam po sebi," je bilo stališče Pesceja, "ni dovolj le to, da oblikujete nekaj mehkega, v kar se bodo ljudje usedli". Lepa oblika mora imeti tudi idejo, je bilo njegovo sporočilo, ki mora z javnostjo komunicirati subtilno, a tako na ideološki kot na čustveno ravni.

In zdi se, da je ravno to storila Lara Bohinc – ustoličila je žensko telo, ki je lahko zatirano, lahko je pretirano, lahko pa samo – je.

Samo spomnimo na vplivnice, glasbenice in svetovne zvezdnice, ki gradijo svojo kariero na podlagi trivializacije lastnega telesa, telesa, ki je s pretiranimi umetno oblikovanimi oblinami lahko tudi iznakaženo – a še vedno je telo ženske. Telo ženske (v moškem svetu) za ženske, ki želijo biti emancipirane (in morda ravno s tem kažejo na to, da niso).

In četudi to ni bil namen Lare Bohinc, je tema dovolj žgoča in pomembna, da je ta britanska oblikovalka v Milanu požela veliko pozornosti medijev. Med drugim jo je novinarka Wall Street Journala vprašala, ali bi si upala oblikovati kaj podobnega, če bi bila moški?

Kolekcijo Peaches tako tvorijo manjši naslanjač Derrière (ali zadnjica, kar v francoščini zagotovo zveni bolj šik), odet v pastelno rožnato barvo.

Lara Bohinc je hotela poudariti dele ženskega telesa, ki so nekoliko bohotnejši. Foto: Bohinc Studio
Lara Bohinc je hotela poudariti dele ženskega telesa, ki so nekoliko bohotnejši. Foto: Bohinc Studio

"Rožnata kot barva kože, barva telesa," nam je v Milanu pojasnila oblikovalka. In pa velikega naslanjača Big Girl (Veliko dekle) z jekleno in leseno konstrukcijo, odet v peno in volneni rdeči tekstil.

"Rdeča je moja najljubša barva," nadaljuje Lara, "in zdela se mi je primerna za ta naslanjač, saj govorimo o oblinah in seksapilu ženskega telesa". Kolekcija ima tudi manjši puf Peachy, "ker je oblikovanje zelo igrivo in seksi, sem hotela, da tudi imena sama po sebi odražajo ta vidik oblikovanja," še pove.

Celotna kolekcija je tokrat proizvedena v Združenem kraljestvu in ne na Portugalskem, kot njena prejšnja, s čimer je hotela oblikovalka osvetliti tudi pomen zmanjšanja ogljičnega odtisa.

Porcelanasta vaza Baby Chicken. Foto: Bohinc Studio
Porcelanasta vaza Baby Chicken. Foto: Bohinc Studio

Tokratno – nekateri so jo poimenovali kot izjemno igrivo kolekcijo – pa je Lara Bohinc dopolnila tudi z linijo porcelanastih vaz "v barvi sladoleda", kot se pošali sama.

Vaza Baby chicken (piščanček) in Bubu (v anglosaksonskem svetu pomanjševalnica za dragi, moj ljubi), katere inspiracijo je iskala v semenih rastlin, so odete v barve pepelnato jagodno, vijoličasto, pistacijo in vanilijo. Z njimi zagotovo nadaljuje svojo strast do geometrije in umetelnosti, kot smo je bili vajeni že pri njenih kolekcijah nakita in modnih dodatkov.

In seveda, kaj je Lara odgovorila Wall Street Journalu? "Imam srečo, da sem ženska."