Novice

Rabljen električni avto bolje drži ceno? Trg kaže drugačno sliko.

Cena rabljenih električnih vozil je nižja v primerjavi z modeli z motorjem na notranje zgorevanje. Razlog tiči v nakupnih subvencijah, vse hitrejšem tehničnem napredku in visoki ceni zamenjave baterijskega paketa.

Strokovnjaki so soglasni, da je za nižjo nakupno ceno rabljenega električnega avtomobila krivih kar nekaj različnih dejavnikov. V prvi vrsti so tukaj bogate subvencije, ki znižujejo ceno novega električnega avtomobila, cena rabljenih mora biti zato primerno nižja. Kupci električnih vozil so v večini primerov tehnološko zelo dobro izobraženi, zato se zavedajo, kako hitro napreduje tehnologija in ne želijo kupiti avtomobila, ki ima vgrajeno starejšo avtomobilsko tehnologijo. Na koncu kupce rabljenih električnih vozil skrbijo še visoke cene zamenjave baterijskega sklopa, saj je lahko vrednost menjave višja od vrednosti samega avtomobila. Ravno zaradi teh skrbi bi se lahko upočasnil prehod na električna vozila, kar bi obenem prineslo tudi upad dobička avtomobilskih podjetij.

Učinek padanja preostanka vrednosti bi lahko imel velik vpliv na industrijo

“To je verjetno največji gospodarski učinek, ki bo prizadel industrijo,” je dejal Fintan Knight, soustanovitelj in izvršni direktorPeugeot_e-208_2024-01 zagonskega podjetja Automotive Equity Management. Knight, nekdanji visoki uradnik v Audiju, Rolls-Royceu in BMW-ju, je opozoril na študije, ki kažejo, da preostanki vrednosti, izraženi kot amortizacija, predstavljajo več kot polovico stroškov mobilnosti (preostanek pa so tekoči stroški, zavarovanje in energija).

Proizvajalci avtomobilov lahko ponudijo privlačne najemne pogoje, če je vrednost avtomobila po izteku odplačilne dobe visoka. To je še posebej pomembno pri električnih vozilih, katerih izdelava in prodaja sta dražji. Kupce, ki jih odvračajo visoke maloprodajne cene – in jih je strah pred izdatki v višini več deset tisoč evrov za menjavo baterije – je mogoče prepričati v prehod na električna vozila z nizkimi mesečnimi najemi in nizkimi tekočimi stroški.


Kako so izmerili razliko?

Analitična podjetja uporabljajo različne načine, kako pridejo do preostanka vrednosti, a je trend pri vseh precej očiten.

Pri raziskovalnem podjetju Autobiz so ugotovili, da se preostanek vrednosti pri električnih vozilih v zahodni Evropi hitro znižuje. Še posebej je to očitno v Veliki Britaniji, kjer so leta 2023 dve leti stari oziroma novejši električni avtomobili izgubljali vrednost 1,9-krat hitreje v primerjavi s preostali pogoni. Leta 2022 je bila izguba vrednosti v primeru električnih avtomobilov 0,7-krat višja.

Pri DAT so ugotovili, da je preostanek vrednosti pri tri leta starem električnem avtomobilu v januarju 2021 pričel zaostajati za preostankom vrednosti bencinsko gnanih avtomobilov. Julija 2023 so električna vozila po treh letih obdržala 60 odstotkov svoje vrednosti, medtem, ko je bila pri bencinsko gnanih modelih ta številka na kar 70 odstotkih in pri dizelskih na 67 odstotkih.

2024-vw-id3-1Maja letos so pri Glass’s, ki je del podjetja Autovista, pripravili poročilo o preostanku vrednosti električnih vozil v Veliki Britaniji. V njem so zapisali, da so cene rabljenih električnih vozil pričele upadati septembra 2022. Na drugi strani se je preostanek vrednosti pri preostalih pogonih, med njimi tudi pri priključnih hibridih, pričel dvigovati. V osmih mesecih, do letošnjega maja, se je preostanek vrednosti pri tri leta starih električnih avtomobilih znižal za 14 odstotkov. Ko se je preostanek vrednosti električnih vozil znižal na 47 odstotkov, je bil kar 25 odstotnih točk pod preostankom vrednosti rabljenih vozil s hibridnimi pogoni, ki med vsemi najbolje držijo preostanek vrednosti.

Prodajalci rabljenih vozil obenem potrebujejo več časa za prodajajo električnega vozila. V povprečju je električni avto na zalogi 53 dni, bencinsko gnan pa 36 dni, zaradi česar so prodajalci še bolj pazljivi pri odkupu.

Na Švedskem, kjer imajo električni avtomobili kar 33-odstotni tržni delež med novoprodanimi avtomobili, je preostanek vrednosti na podobnem nivoju kot v drugih evropskih državah. Električni avtomobili so v primerjavi s februarjem 2020 izgubili 10 odstotkov preostanka vrednosti, medtem ko so ostali pogoni pridobili na preostanku vrednosti. Preostanek vrednosti rabljenih bencinsko gnanih avtomobilov se je v enakem obdobju povečal in je po podatkih Autoviste za 23 odstotnih točk višji kot pri električnih avtomobilih.


Nižji preostanek vrednosti dviguje mesečni obrok

“Višja kot je vrednost po izteku lizinga, privlačnejše cene najema je mogoče ponuditi in več vozil je mogoče prodati,” je povedal Martin Weiss, vodja ocenjevanja pri DAT, ponudniku avtomobilskih podatkov s sedežem v Nemčiji.

Peugeot v Franciji omogoča najem e-208 že od 130 evrov na mesec (s spodbudami), ker je vrednost avtomobila pri nadaljnji prodaji visoka, je povedala izvršna direktorica Linda Jackson.

“To pozicioniranje, ki vključuje visokoimg_4968 raven tehnologije in vrednosti blagovne znamke, nam daje visok preostanek vrednosti po izteku plačilnega obdobja,” je Jacksonova pojasnila ob predstavitvi novega e-3008 in dodala, da so se v Peugeotu deset let trudili za preboj v “zgornji del splošnega segmenta”.

Po mnenju strokovnjakov je ključnega pomena, da preostanek vrednosti ob izteku pogodbe natančno odraža depreciacijo v trajanju najema. Če je vrednost tri leta starega električnega vozila precej nižja od pričakovane, se bodo proizvajalci avtomobilov, podjetja za najem in trgovci pri preprodaji avtomobila soočili s finančnimi težavami, enako kot lastniki, ki so avto kupili s tradicionalnim financiranjem ali z gotovino.

“Da bi vozilo prodali na tej točki, mu je treba znižati ceno, da ustreza trenutnim razmeram na trgu,” je dejal Weiss. “Poleg stroškov hrambe obstajajo tudi stroški, povezani z znižanjem cen, kar vodi do nižjih stopenj dobička.”

Kupci bodo opazili nižje nakupne cene rabljenih vozil

Kupci bodo sčasoma opazili nižje cene rabljenih avtomobilov, kar bo vplivalo na predviden preostanek vrednosti v času nakupa novega avtomobila – po mnenju Weissa bo to prineslo višje vrednost najema pri novih avtomobilih.

DSC_4949Stroški so velika ovira za nakup električnega vozila. Raziskava DAT iz leta 2022 je pokazala, da je 53 odstotkov potencialnih lastnikov električnih vozil kot razlog za nakup avtomobila z notranjim zgorevanjem navedlo visoke začetne stroške nakupa. Enak je delež tistih, ki so opredelili svojo zaskrbljenost glede dosega.

Proizvajalci avtomobilov so bili precej optimistični glede preostanka vrednosti električnih vozil. Ko se je dobava novih in rabljenih avtomobilov po koncu epidemije Covid in umiritvi težav z dobavo polprevodnikov povečala, se je izkazalo, da imajo rabljena električna vozila nižjo vrednost v primerjavi z modeli z motorjem na notranje zgorevanje.

Knight pravi, da je razlika v preostanku vrednosti po izteku najema za električna vozila, v primerjavi z enakovrednimi modeli z notranjim zgorevanjem, približno 10 do 12 odstotnih točk. Audi Q7 z motorjem na notranje zgorevanje je ohranil za 11 odstotnih točk višjo vrednost kot Q8 E-tron.

Električna vozila so bila prva, ki so se pocenila

“Trg električnih vozil se zelo hitro spreminja. Ko so električna vozila okoli leta 2020 v znatnem številu prvič dosegla trg, je bila ponudba skromna, stroški goriva so naraščali, za kupce pa je bilo veliko spodbud. Proizvajalci avtomobilov so bili optimistični v svojih pričakovanjih glede preostanka vrednosti. To je zdaj popolnoma drugače,” je razložil Knight. Po podatkih iz ZDA bo povprečni nov avto v prvih treh letih lastništva izgubil približno 28 odstotkov, pri električnih vozilih pa se ta številka dvigne na 41 odstotkov vrednosti.

Emmanuel Labi, predsednik Autobiza, francoskega podjetja, ki proizvajalcem avtomobilov ponuja storitve za menjavo vozil in vrednotenje rabljenih vozil, je pojasnil, da bi se razlika v preostanku vrednosti morala poravnati že s prvim dnem, vendar trg ni bil normalen vse od leta 2020. Dodal je: “V zadnjih letih je bilo mogoče prodati vsak avto. Od trenutka, ko se je trg vrnil v normalno stanje, so bila električna vozila prva, ki so se pocenila.”

Avtomobilizem.com (Vir: Europe Autonews. Foto: Gašper Pirman, Peugeot, Volkswagen.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Volvo z novo poslovno enoto vstopa na področje energetike
Umetnost ravnovesja