Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
sobota, 27. april 2024
07:30 Po trailih čez Gorjance in nazaj, zbor v vasi Gabrje
07:30 Pohod Novo mesto v žici 2024, start na različnih lokacijah Novo mesto
09:00 16. srečanje in blagoslov starodobnih vozil, pri gostilni Na obali Mirna
18:00 Rokomet - ŽRK Krka : ŽRK Ptuj, ŠD OŠ Stopiče
19:00 Dobrodelni koncert domače glasbe "Spomin na pevca še živi", Dvorana LŠ Novo mesto
VečBela krajina
sobota, 27. april 2024
08:00 Čistilna akcija, zbor pred GD Gradac
12:00 Druga dirka MX Pokal Moto zveze Slovenije, MX Park Stranska vas pri Semiču
19:00 Koncert kvarteta Mie Žnidarič ob UNESCOVEM Mednarodnem dnevu Jazza 2024, grajsko dvorišče Metlika
nedelja, 28. april 2024
08:00 Pohod po Sejemski pešpoti, zbor pohodnikov Vinica
15:00 Sprehod okoli Metlike, zbor na igrišču za OŠ Metlika
VečPosavje
sobota, 27. april 2024
10:00 Borčevska proslava, pri Domu krajanov Sromlje
nedelja, 28. april 2024
10:00 Osrednja občinska slovesnost v počastitev zgodovinskih dogodkov Malkovec 2024, pri Vinskem dvoru Deu Malkovec
ponedeljek, 29. april 2024
07:00 - 13:00 Krvodajalska akcija, ŠD OŠ Leskovec pri Krškem
torek, 30. april 2024
07:00 - 13:00 Krvodajalska akcija, ŠD OŠ Leskovec pri Krškem
sreda, 1. maj 2024
11:00 Prvomajsko srečanje Lisca
Več28.12.2022 | 10:00 | M. K.
Javni mestni potniški promet v Novem mestu je v raziskavi Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave dobil zelo slabo oceno, znašel se je v precepu med željami in racionalnostjo, največje zagate pa blažita Rudi in Leon - boste lahko prebrali v jutrišnji novi tiskani številki Dolenjskega lista.
Več o omenjeni raziskavi, ki je poleg Novega mesta z našega območja zajela tudi razmere v Brežicah in Krškem, pa v nadaljevanju.
Avtobusi na veliki večini povezav v 15 analiziranih slovenskih mestih vozijo preredko glede na potrebe uporabnikov, je pokazala raziskava Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave. Najbolj pogoste avtobusne linije so v Ljubljani, zadovoljive pa so še ureditve v Mariboru, Piranu in Kopru, so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije.
Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave s sedežem v Ljubljani je raziskavo opravil v začetku decembra v 15 slovenskih mestih, ki imajo vsaj eno linijo mestnega prometa. To so Ljubljana, Maribor, Piran, Koper, Celje, Brežice, Kranj, Velenje, Ptuj, Novo mesto, Nova Gorica, Murska Sobota, Škofja Loka, Krško in Postojna.
Raziskava sodi v okvir javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, ki jo inštitutu sofinancira ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Najbolj pogoste linije so pričakovano na voljo v Ljubljani. To so linije Ljubljanskega potniškega prometa 1, 5, 6, 14 in 20, razmeroma dobro storitev pa po ocenah inštituta ponuja še osem linij: 2, 3, 7, 8, 9, 11, 22 in 27.
Sledi Maribor, kjer so najbolj pogoste Marpromove linije 1, 2, 6 in 21. V celotni Sloveniji ostanejo samo še štiri mestne linije, ki čez dan vozijo v povprečju na 20 minut ali manj: koprska linija 2, škofjeloška t. i. shuttle linija, piranska linija 1 in mestni prevoz s parkirišča do Tartinijevega trga.
Piran sicer nima veliko linij mestnega prometa, zato dve dovolj pogosti po navedbah inštituta dvigneta tudi povprečno oceno za celotno mesto. "Z izjemo Kopra je mestni prevoz v vseh drugih mestih nezadovoljiv, kar še zlasti velja za Velenje, Ptuj, Novo mesto, Novo Gorico in Mursko Soboto," so poudarili.
V Murski Soboti po njihovih navedbah ni niti ene linije mestnega prometa, ki bi vozila na manj kot eno uro, "kar je s stališča alternative avtomobilu nesprejemljivo". Poleg tega mestni avtobus po 18. uri sploh ne vozi, kar se na nekaterih linijah dogaja tudi v nekaj drugih mestih.
V Kranju in Novem mestu po dveh linijah mestni avtobus ne vozi v dopoldanskem času. "Za uporabnika to pomeni, da bo na primer ostal brez prevoza po jutranjem zdravniškem pregledu, zato se ne smemo čuditi, če se bo pred zdravstveni dom pripeljal z avtomobilom. S stališča mesta pa se je verjetno pametno vprašati, ali je linija zasnovana tako, da zajame čim večji delež prebivalstva v določenem delu ali pa gre v resnici zgolj za šolski oziroma delavski avtobus," so ocenili.
Na splošno opažajo, da je slovenski javni prevoz neprijazen do novih uporabnikov, saj je zelo zapleten. "Linije ne vozijo v enakomernih časovnih intervalih, imajo zapletene obratovalne režime in trase. Namesto, da bi načrtovanje potovanja opravili v nekaj klikih in pot opravili brezskrbno, morajo uporabniki napraviti pravo malo raziskavo in se zanesti na pomoč osebja, da lahko sploh prispejo na cilj," so še zapisali.
Kako ugotovitve komentirajo v Novem mestu, pa torej v jutrišnjem Dolenjcu!
Slika 1: Foto: arhiv; MONM
Slika 2: Večina mestnih avtobusov vozi preredko; novomeški prevoz v zagati
Povezane objave
Ocene komentarjev