Terenska šminka
Fiat Tipo je že stari znanec naših cest. Ter sredozemskih rent-a-car podjetij, italijanskih policijskih patrulj in turških taksi služb. Fiatov predstavnik kompaktnega razreda, ki bi ga znal marsikdo malce neupravičeno razglasiti za nizkocenovneža, se je namreč znašel na cestah že pred sedmimi leti ter pred dvema letoma doživel tudi konkretnejšo medgeneracijsko prenovo.
Avtomobil malce bolj resnega videza je po novem moč na zunaj prepoznati po rahlo preoblikovanem sprednjem delu z novim logotipom (prvič viden leta 2019 na konceptnem Centoventi), novimi platišči, serijsko pa so na voljo še LED žarometi. V skladu s trendi so Italijani ponudili še malce bolj »terensko« verzijo Cross, ki pa kljub avanturističnemu imenu, poznanemu že iz manjše Pande, žal ne prinaša štirikolesnega pogona. A vendarle, koliko voznikov Tipa pa bi ga sploh v resnici rabilo?
Kakorkoli že, različica Cross je od običajne višja za cca 4 centimetre (16 cm od tal) ter je olepotičena z raznimi plastičnimi obrobami. Za razliko od »civilnejših« verzij se ponaša z večjimi pnevmatikami ter modificiranim vzmetenjem, kakršnega lahko najdete tudi pri modelu 500X. In seveda Jeepu Renegade. In to je to.
Sodobna klasika
Po pričakovanjih prenovljeni Tipo znotraj ne prinaša pretirane digitalizacije ter futuristično oblikovanih elementov, s kakršnimi se v zadnjem času ponaša prenekateri nov avtomobilski model. Spomnite se zgolj na najnovejše električno gnane primerke, v katerih se počutiš, kot inženir v Kennedyjevem vesoljskem centru na Floridi. Ne, Fiatov Tipo navkljub medgeneracijski osvežitvi znotraj ne prinaša revolucije, temveč zgolj prepotrebne spremembe.
Tako bo voznik brž uzrl nove digitalne merilnike, ki pa se pri prikazu vrtljajev ravno ne morejo proslaviti (črtica na vsakih 500 vrt./min.). Nova je obenem infozabavna enota UConnect5 z 10,25-palčnim zaslonom, ki se je prvič znašla v električno gnanem modelu 500, a se tokrat (vsaj pri delovanju sistema Android Auto) ni ravno izkazala. Brezžična povezava s telefonom se je namreč med uporabo velikokrat prekinjala, kar lahko privede do sila neprijetne situacije, če ravno tedaj potrebujete navigacijske napotke. Rešitev? Klasična povezava s kablom.
Žal pa zadnja kozmetična prenova ni poskrbela za udobnejše sedeže, saj so ti še vedno ne najbolj ergonomski. Daljša vožnja namreč zahteva malo več postankov, pri čemer si je težko nastaviti tudi primeren položaj za volanom. Se pa Tipo lahko pohvali z dovolj dobrodušno odmerjenimi centimetri na zadnji klopi, kakor tudi s solidno prtljažno prostornostjo (komur slednji ni dovolj, si lahko v salonu izbere karavansko verzijo). Ter je vsaj v tem elementu precej bolj prepričljiv od marsikaterega novodobnega modnega manekena iz tega razreda (npr. Peugeot 308, Mazda 3). Vseeno pa pri Tipu ne pričakujte kakšne oblikovalske ekstaze ali celo nežen pridih premijskosti, saj temu tako ali tako ni namenjen. Na to kaže že zgolj slika zadenjske kamer, ki je na nivoju digitalnih fotoaparatov izpred dobrega desetletja.
Poslednji Mohikanci
Čeprav menda čaka dizelski motor v osebnih avtomobilih podobna usoda kot zaščitne maske v šolah (beri: počasi bodo odromali na smetišče zgodovine), pa to nikakor ne pomeni, da jih ne bomo videvali vsaj še nekaj časa pri nekaterih modelih. Tako tudi pri Fiatu vztrajajo z dizelsko motorizacijo, pri kateri pa se zdi, da je morda celo najbolj primerna za pogon Tipa.
Znani 1,6-litrski Multijet, ki je bil pred leti na voljo tudi pri nekaterih Suzukijih (Vitara, S-Cross), je sicer dodobra prilagojen najnovejšim standardom po odredbah iz Bruslja (Euro 6d Final), obenem pa je pridobil dodatnih 10 »konjev«. Vsekakor pa omenjeni turbodizel še vedno velja za sila simpatično pogonsko opcijo, saj (pričakovano) navdušuje z obilico navora že pri nizkih vrtljajih ter razveseljuje z dovolj nizko porabo. Slednjo je namreč na relacijah moč vzdrževati brez težav pod 5 litri na 100 km, pri čemer tudi ob priganjanjih ne naraste kaj prida čez 5,5 litra. Obenem se zdi, da je po zadnji modifikaciji, ki se je zgodila v zadnjem letu, za odtenek tišji, kar sicer ni bila ravno njegova vrlina v preteklosti, ko je veljal za dokaj robatega (npr. pri prej omenjenih Suzukijih).
Med ovinki avanturistično navdahnjen Tipo ne ponuja presežkov, kar pa tako ali tako niti ni njegov namen. Podvozje sicer lepo požira neravnine, česar bodo še najbolj veseli mehiški in bližnjevzhodni vozniki na njihovih razdrapanih cestiščih, kjer sicer Tipo sliši na ime Dodge Neon. Volanski mehanizem je pričakovano precej mehko nastavljen, ni pa pretirano komunikativen. Kdor pa želi sredi mestnih središč še malce bolj servo ojačan volan, pa ima na voljo že poznano Fiatovo funkcijo City.
Še vedno poceni?
Fiatov Tipo velja za enega čedalje bolj redkih klasičnih avtomobilskih modelov, ki se ne uklanja modnim trendom v smeri elektrifikacije in digitalizacije. Ter je vsaj v tem elementu precej podoben znamki Dacia. Avtomobil, ki te brez večjih pretresov pripelje od točke A do točke B, brez da bi voznik ob tem odkrival kakršnekoli ekstatične občutke oziroma točko G.
A če smo bili še pred kratkim vajeni, da pri Fiatu za svojega predstavnika kompaktnega razreda, ki sicer velja za enega bolj preprostih med enakimi, ne zahtevajo pretiranega kupčka cekinov, tega ne moremo več potrditi. Vojna v Ukrajini, Covid situacija ter posledične podražitve gor ali dol – 27 evrskih tisočakov za spodobno opremljen primerek je pač nekoliko preveč. Nenazadnje tudi s svojo osnovno ceno, ki se ustavi pri številki, ki je le malenkost manjša od 20 tisoč. Tako je moč brž ugotoviti, da je kozmetično prenovljeni Tipo postal žal tudi v tem elementu (beri: cenovna umeščenost) precej … netipičen.
Tekst in foto: Urban Acman.
Mnenja uporabnikov
11 komentarjev za "Netipičen"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
Trenutno pač ni čas za nakup avta. Treba malo počakat recesijo, pa par kitajskih proizvajalcev, da se evropska industrija malo zresetira. Bo takle tipo spet 20 jurjev. Sicer pa ni napačen.
To s kitajskimi proizvajalci si ga povsem pihnil
Na recesijo jaz ne bi računal. Ker so EU proizvajalci v zadnjih letih ugotovili, da imajo večji profit, če delajo z manjšimi količinami in visokimi cenami kot z velikimi količinami in nižjimi cenami. Vse skupaj pa deluje kot usklajeno ravnanje (če ne celo tihi kartelni dogovor) vseh.
Točno tako, že dolgo to trdim in vedno več nas je, kateri tako razmišljamo. Kitajci ne bodo nič drugačni. Upam, da se motim.
Kaj ni bila takšen model še 2 leti nazaj kakih 16-17k €? Da dvigneš ceno za 10k € in je tako dražji za cca 70% od prejšnjega modela, je pa res že malo too much!
https://avto-magazin.metropolitan.si/avtomobilski-testi/fiat-tipo-4v-16-multijet-16v-lounge-za-konec-se-skok-v-monako/
Ok, 16, 17k dizel za večjo opremo pa ni bil za ta denar. Ampak tak, ne cross, je bil mao čez 20k
To pa ni več ugodno, kot je bil.
Tragikomično, tipo za 27k€…
spet bodo rekordne letine dobička za avto proizvajalce
V karavanski izvedbi mi je zanimiv, cena pa ne.