"Njene najslavnejše fotografije ostajajo pomenljive, polne šarma in samozavesti. Tako je, kot če pogledaš Beatle – ne moreš si pomagati, da te ne bi privzdignile." Foto: AP

Zgodbo o življenju in karieri Twiggy bo zdaj na odrske deske v obliki muzikala prenesel dramatik in satirist Ben Elton. Našel je že tudi svojo Twiggy: v muzikalu jo bo igrala Elena Skye. "V veliko čast si štejem, da se je nekdo s takšnim talentom, kot ga ima Ben, hotel tega lotiti," je za britanski Guardian komentirala Twiggy, ki je leta 2019 za svoje usluge britanskemu kraljestvu dobila častni viteški red. "To je njegov projekt – samo slučajno se vrti okrog mene." Je pa res, da sta z Eltonom že dolga leta prijatelja.

Trenutek, ko se je zdelo vse mogoče
Ben Elton, ki je sicer že prekaljen avtor muzikalov, v zgodbi o Twiggy vidi "več kot samo sijajni glamur šestdesetih, in več kot samo zgodbo o Pepelki, ki je 16-letnico iz Neasdena spremenila v najslavnejšo najstnico na svetu".

Obdobje, o katerem teče beseda, se je zdelo "kot čas neskončnih možnosti, kot neka druga Britanija, v kateri so za kratek, sijajen trenutek ljudje iz delavskega razreda dejansko dobili priložnost: to je bilo v času Beatlov in še približno deset let po tem. Takrat je bilo 'kul', v modi in skoraj nujno, da si bil delavskega razreda – tisti, ki niso bili, so se pretvarjali, da so. To je bil čas eksplozije družbene mobilnosti."

Okrog njene pričeske je bil tak cirus, da so jo leta 1967 strigli v živo na ameriški televiziji ABC. Foto: AP
Okrog njene pričeske je bil tak cirus, da so jo leta 1967 strigli v živo na ameriški televiziji ABC. Foto: AP
Leta 1967 je predstavila prvo modno kolekcijo, ki jo je oblikovala sama. Foto: AP
Leta 1967 je predstavila prvo modno kolekcijo, ki jo je oblikovala sama. Foto: AP

"Manekenstvo ni bilo za dekleta, kakršna sem bila jaz"
Twiggy se spominja: "Nisem odraščala z željo, da bom nekoč manekenka, ker tega niti nisem imela pred očmi. Odraščala sem v prijetni, delavski družini. Nikoli se nisem zavedala, da česa nismo imeli, ampak po nobeni definiciji nismo bili premožni. Za dekleta, kakršno sem bila jaz, manekenstvo ni bila na razpolago kot poklicna pot. Če se spomnite vseh manekenk pred menoj, so večinoma spadale v srednji ali višji razred, nekatere so hodile na zasebne šole. Z manekenstvom so se ukvarjale, dokler se niso poročile. Jaz sem bila verjetno prva manekenka iz delavskega razreda."

Nič manj kot snobizem je Twiggy prizadel tudi seksizem industrije – "ampak manj, kot si morda mislite. Bila je neverjetno trdoživa," pove Elton. Šov Close Up – the Twiggy Musical bo vseeno obravnaval tudi težke čase v njenih zgodnjih letih, ko je bila dekličina mama občasno hospitalizirana v psihiatrični ustanovi, kjer je med drugim prejemala elektrošoke, ki "so imeli enak učinek kot macola". "Duševna bolezen njene matere je bila osrednji del njenega otroštva. Zato je bil toliko pomembnejši njen odnos z očetom, ki je v odsotnosti matere vzgajal tri dekleta."

Po nekaj letih manekenskega dela je režiser Ken Russell, "najbolj iskan režiser svojega časa", Twiggy ponudil vlogo v filmu The Boy Friend. Zanjo je dobila dva zlata globusa, ko je imela šele 21 let. Sledilo je še več igralskih projektov, albumi, televizijska serija, modno oblikovanje in pa podkast, ki ga vodi trenutno - Tea with Twiggy.

Nima časa za nostalgijo
"Neverjetno nadarjena oseba je, ampak tista tri leta so jo opredelila,"
ugotavlja Elton. "Njene najslavnejše fotografije ostajajo pomenljive, polne šarma in samozavesti. Tako je, kot če pogledaš Beatle – ne moreš si pomagati, da te ne bi privzdignile."

Šestdeseta so bila "sijajna", se spominja tudi Twiggy. "London je bil žarišče za glasbo, modo in umetnost. Ampak ko živiš v takem obdobju, se zjutraj ne zbujaš z mislijo: 'Živim v neverjetni dobi', ampak greš pač po svojih opravkih. Nikoli pa se ne oziram nazaj z željo, da bi bila spet v tistih časih. Ker se imam še vedno sijajno."

Modne revije so bile v šestdesetih veliko manj spektakularne produkcije kot danes. Foto: AP
Modne revije so bile v šestdesetih veliko manj spektakularne produkcije kot danes. Foto: AP

Predstavo je avtor zasnoval kot "jukebox muzikal" – zgodba bo prepletena z glasbenimi uspešnicami iz tistega obdobja. "Meni se ta oznaka ne zdi žaljiva. Jukeboxi so domovanja sanj, krasni objekti so."

Close Up septembra prihaja v gledališče Menier Chocolate Factory v Londonu. Sezono bodo tam odprli z muzikalsko priredbo Tretjega človeka, kriminalke Grahama Greena, zaključili pa z "reinterpretacijo" šova Pacific Overtures velikega Stephena Sondheima, je še poročal Guardian.