Predstavitve

Zamuja, ampak nič hudega

Nissan Ariya: slovenska predstavitev

Pred skoraj štirimi leti je Nissan javnosti prvič pokazal svoj drugi električni model Ariya. Po uvodnih informacijah sem bil navdušen, Ariya je bila polna majhnih podrobnosti in je za tisti čas ponujala nadpovprečno dolg doseg. Leta so minevala in tekmeci so kot po tekočem traku predstavljali svoje novosti. Ariya je naposled le zapeljala na evropski trg in z dveletno zamudo še v Slovenijo.

Izkušnje iz preteklih let so me sicer naučile, da moram umiriti svoja pričakovanja, saj sem na koncu že večkrat ostal razočaran. Obljube proizvajalcev so bile bistveno večje kot rezultati v praksi, zato me je še toliko bolj zanimalo, kakšna bo Ariya. Svet električnih vozil se spreminja bistveno hitreje, kot smo navajeni, takšna časovna razlika od razkritja do prihoda na trg pa lahko pomeni, da električni avtomobil ne dosega več standardov največjih in novejših konkurentov. Zato moram priznati, da tako pozitivnega občutka že po nekaj minutah za volanom nisem pričakoval.

Velika baza znanja

Nissan je že leta 2010, tako kot z modeloma Qashqai in Juke, oral ledino ter presenetil avtomobilske proizvajalce s povsemIMG_7894 električnim Leafom. Z njim so si nabrali neprecenljive izkušnje, ki so jih v celoti uporabili pri razvoju Ariye. Nastal je električni križanec, ki izkorišča vse prednosti namenske električne arhitekture. CMF-EB ne prinaša svobode le pri oblikovanju zunanjosti, temveč je Nissanu dovolila, da so maksimizirali prostornost potniške kabine.

Ariya sledi trem konceptom japonske kulture. “Ma” ponazarja predprostor v tradicionalni japonski hiši, ki je odprt, zračen, svetel in vsebuje veliko lesa. “Kumiko” koncept sledi geometrijskim vzorcem, kjer se linije prepletajo in so združene brez uporabe lepil. V ospredju je prefinjenost. Tretji koncept “iki” pod eno streho združuje subtilnost, ki jo dopolnjuje nevsiljiva tehnologija.


Ariya v številkah – dolžina: 4.595 mm, širina: 1.850 mm, višina: 1.660 mm, medosna razdalja: 2.775 mm, prostornina prtljažnika: 468 l (415 l s pogonom e-4orce).


Rezultat kulturnega prepleta je sila prijetna na pogled in uporabna potniška kabina. Veliko je igre s svetlobo in vzorci, imitacija lesa pa pričara topel občutek v notranjosti. Integrirana osvetljena stikala, skrita v osrednjo konzolo in armaturno ploščo, so prava paša za oči. Potem je tukaj še električno pomičen velik osrednji predal in za 15 centimetrov električno pomična osrednja konzola.

Ravno dno in obilje kolenskega prostora

IMG_7950Medosna razdalja Ariye znaša 2,77 metra, ker so previsi krajši, pa  v notranjosti Ariya prinaša zelo veliko prostora. Prostornina prtljažnika pri dvokolesno gnanem avtomobilu je 468 litrov, pri štirikolesno gnanem 415 litrov. Ko sem sedel na zadnjo klop, je za noge ostalo še okoli 20 centimetrov prostora. Na sredini pri nogah ni motečega osrednjega grebena in kljub panoramski stekleni strehi je prostora za glavo več kot dovolj.

Podobno je spredaj. Pri Nissanu so namreč enoto za ventilacijo zaradi bistveno manjšega elektromotorja potisnili bolj naprej, torej pomaknili iz potniškega dela bolj v smer motornega prostora. S tem so pridobili manevrski prostor in so lahko stanjšali armaturno ploščo ter posledično izrazito vplivali na prostornost spredaj.

Od Renaulta dobili 22-kilovatno AC polnjenje

Slovenski kupci bodo lahko izbirali med dvema različno zmogljivima baterijama s 63 in 87 kilovatnimi urami. Prva opcija je na voljo izključno s pogonom na sprednji kolesni par in nudi do 404 kilometre dosega po merilnem ciklu WLTP. Zmogljivejša opcija je na voljo s prednjim ali štirikolesnim pogonom, doseg pa znaša 536 oziroma 515 kilometrov po WLTP. Baterijski paket jeIMG_7941 za 33 odstotkov tanjši kot pri Leafu, za ogrevanje in hlajenje pa skrbi serijsko vgrajena toplotna črpalka. Nekaj razlik je tudi pri sami sistemski moči. Pri vstopni bateriji ima elektromotor 160 kilovatov, pri zmogljivejši pa 178 kilovatov. Ob izbiri štirikolesnega pogona e-4orce se zaradi dodatnega elektromotorja poveča sistemska moč na 225 kilovatov.

Polnjenje preko izmeničnega toka (AC) je mogoče z močjo 7,4 kilovata, zato vsem toplo priporočam doplačilo v višini tisoč evrov za 22-kilovatno trifazno polnjenje. Polnjenje preko enosmernega toka (DC) omogoča polnilne hitrosti do 130 kilovatov.

Od štirideset tisoč evrov dalje

Pisano pogonsko izbiro dopolnjujejo trije paketi opreme. Vstopna različica po ceniku stane 40 tisoč evrov, ob izbiri paketa Advance se cena dvigne na 43.400 evrov ter s paketom Evolve zaključi pri 46.900 evrih. Kdo želi zmogljivejšo baterijo, je obsojen na najvišji paket Evolve, cene se pričnejo pri 53.400 evrih (ob izbiri štirikolesnega pogona cena poveča na 56.400 evrov).

Še podatek za konec: Ariyo izdelujejo na Japonskem, v tovarni, kjer s proizvodnega traku zapeljeta tudi kultni GT-R in športni Z, ki ga v Evropi na žalost ni.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Vodilna igralka
Prvič z blago-hibridnim pogonom