REDAKCIJA - KOLOFON (EKIPA)

Registracija edicije: Elektronski časopis INSAJDER je vpisan pri Ministrstvu za kulturo z odločbo št. 006-203/01 pod zaporedno številko 36. Mednarodna serijska številka edicije: ISSN 1408-0990. Odgovorni urednik Igor Mekina.

Rusi množično »rebrandirajo« zahodne znamke: Spreminjajo imena in logotipe, seznam je iz dneva v dan vse daljši…

Rusi množično »rebrandirajo« zahodne znamke: Spreminjajo imena in logotipe, seznam je iz dneva v dan vse daljši…Ruski McDonald's. Vir: Posnetek zaslona, Twitter

McDonald's je razkril, da je sklenil dogovor o prodaji svojih restavracij v Rusiji enemu od lokalnih imetnikov licence, ki bo znova odprl podružnice pod novim imenom, o katerem še odloča. Gre za daleč najbolj impresivno rebrandiranje med podjetji, ki se umikajo iz Rusije.

McDonald's je našel lokalnega kupca za svojo podružnico v Rusiji, potem ko je zapustil državo zaradi vojne v Ukrajini. Ruski milijonar Alexander Govor, ki je že bil imetnik licence verige restavracij McDonald's v Sibiriji, je prevzel restavracije in osebje podjetja, ki ga bo vodil pod novo blagovno znamko, so sporočili iz verige hitre prehrane.

Prodajna cena ni objavljena, so pa vlagatelji opozorjeni, da bo podjetje utrpelo več kot milijardo dolarjev škode. McDonald's je v Rusiji deloval več kot 30 let. Odprtje prve restavracije v Moskvi leta 1990 je simboliziralo taljenje napetosti iz časa hladne vojne.

Leto pozneje je Sovjetska zveza razpadla in Rusija je odprla svoje gospodarstvo zahodnim podjetjem.

Več kot tri desetletja pozneje pa je McDonald's le ena od vse večjega števila korporacij, ki se umikajo z ruskega trga, ker jim vojna v Ukrajini in zahodne sankcije otežujejo poslovanje.

Novi znak za ruski McDonald's? Vir: Posnetek zaslona, Twitter

McDonald's, ki je imel v državi skoraj 850 restavracij, od katerih je večina v neposredni lasti, je sporočil, da pričakuje, da bo pogodba o prodaji, ki je predmet odobritve regulativnih organov, sklenjena v prihodnjih tednih, poroča BBC.

Podjetje je marca zaprlo vse svoje restavracije v Rusiji, tudi tisto na kultni lokaciji na Puškinovem trgu.

V okviru popolnega izstopa z ruskega trga McDonald's napoveduje odpis nedenarnih sredstev v višini približno 1,2 milijarde do 1,4 milijarde dolarjev.

Tudi številne druge zahodne blagovne znamke so napovedale, da nameravajo zapustiti ruski trg in se tako izogniti povezavam z rusko posebno vojaško akcijo v sosednji Ukrajini.

Francoski proizvajalec avtomobilov Renault bo prodal svoj večinski delež proizvajalcu avtomobilov Avtovaz (AVAZI_p.MM) ruskemu znanstvenemu inštitutu, menda za samo en rubelj, s šestletno možnostjo, da ga odkupi nazaj. S tem si je zagotovil možnost vrnitve na rusko tržišče po koncu vojne v Ukrajini.

Tu je nekaj novih imen, ki so se medtem pojavila:

Nepremičnine: komercialni nepremičninski velikan CBRE je zapustil Rusijo in prekinil svoje partnerstvo z dvema tam povezanima podjetjema.

Nekdanja ruska podružnica CBRE je napovedala, da bodo delo prevzeli obstoječi menedžerji, ki bodo delovali kot CORE: KSP.

Avtomobili: francoski proizvajalec avtomobilov Renault bo prodal svoj večinski delež proizvajalcu avtomobilov Avtovaz (AVAZI_p.MM) ruskemu znanstvenemu inštitutu, menda za samo en rubelj, s šestletno možnostjo, da ga odkupi nazaj.

S tem si je zagotovil možnost vrnitve na rusko tržišče po koncu vojne v Ukrajini.

Tovarna Renault Rusija v Moskvi bo prenehala proizvajati avtomobile Renault in se bo preimenovala v Moskovsko tovarno avtomobilov Moskvič, s čimer bodo obudili znamko Moskvič (ime Moskvič v prevodu pomeni Moskovčan, prebivalec Moskve), ki se je nazadnje pojavila na novih ruskih avtomobilih pred dvema desetletjema.

Tako je 45.000 Renaultovih zaposlenih v Rusiji rešeno klavrne usode, je povedal izvršni direktor podjetja Luca de Meo in poudaril, da je ta poteza ohranila učinkovitost skupine in njeno sposobnost, da se v prihodnosti vrne v Rusijo v drugačnem kontekstu.

Nekoč: moskvič. Vir: Posnetek zaslona, Twitter

Rusko ministrstvo za industrijo in trgovino je objavilo, da 100-odstotni delež ruskega koncerna Renault postaja last moskovske vlade.

Navedeno je, da bo Avtovaz izvajal servisno vzdrževanje avtomobilov Renault v Rusiji, poročajo RIA Novosti.

Tudi Renault je marca napovedal, da mora prekiniti delo v tovarni zaradi naraščajočega pritiska od začetka konflikta v Ukrajini.

Oblačila: poljsko maloprodajno podjetje LPP (LPPP.VA) je 19. maja objavilo, da se je odločilo prodati svoje rusko podjetje RE Trading kitajskemu konzorciju, toda brez kakršnih koli pravic do uporabe trgovskih imen in blagovnih znamk oblačil v lasti LPP-ja.

Tiskovna agencija TASS je poročala, da bodo prejšnje blagovne znamke postopoma zamenjali novi logotipi. Slike na družbenih omrežjih so 20. maja pokazale, da ena od nekdanjih trgovin LPP, sedaj pa del verige Sinsai že promovira novo blagovno znamko – Sin.

Računovodstvo in svetovanje: štiri svetovne računovodske in svetovalne družbe so sporočile, da so pretrgale vezi z Rusijo. V treh primerih je bila ruska enota že preimenovana.

PricewaterhouseCoopers (PwC) je razkril, da se bo naslednik njegove ruske podružnice imenoval Technologies of Trust.

»Čeprav lahko traja leta, da se vzpostavita zaupanje in razvije brezhiben ugled, ju je mogoče spodkopati čez noč,« pravijo pri Technologies of Trust.

Nekdanje rusko poslovanje Deloitta je v skladu z regulativno ureditvijo enega njegovih največjih ruskih strank, mobilnega operaterja MTS, postal dne 18. maja »Poslovne rešitve in tehnologije.«

Nekdanja ruska enota EY-a je ponovno zagnana kot Center za tehnologije in revizijske rešitveRevizijske storitve, piše na njeni spletni strani.

KPMG je marca napovedala, da bo njenih 4500 partnerjev in osebja v Rusiji in Belorusiji zapustilo mrežo KPMG.

»Vsi formalni vidiki interakcije bodo obravnavani z vsako stranko posebej,« so sporočili 7. marca, ne da bi navedli, ali se bo posel znova zagnal v ruski lasti.

PwC glede načrtov za morebitno vrnitev na ruski trg ni imel več komentarjev. Deloitte, EY in KPMG na poizvedbe medijev niso želeli odgovoriti takoj.

Odvetniške pisarne in zavarovalnice: Zavarovalnica Zurich Insurance (ZURN.S) je 20. maja sporočila, da se strinja s prodajo svojega poslovanja v Rusiji članom lokalne ekipe, ki bo delovala pod drugo blagovno znamko, a novega imena ni razkrila.

6. aprila je ruska enota odvetniške pisarne Bryan Cave Leighton Paisner ponovno zagnala rusko vodstvo kot ALUMNI partnerje.

Naše delo na Insajder.com z donacijami omogočate bralci.

Delite članek