ČRNI KAL IN GABROVICA "NISTA UKRAJINA": "Ob 2. uri zjutraj je počilo, kot da bi granato razneslo na dvorišču"

Koper

Poročali smo že o tem, da občane Črnega Kala in Gabrovice vsak dan, še posebej pa v nočnem času, vznemirja miniranje, ki ga delavci izvajajo na trasi gradnje drugega tira. Da Črni Kal ni Ukrajina, je le eden od njihovih opomnikov. Po navedbah enega od tamkajšnjih krajanov naj bi se generalni direktor družbe 2TDK, sicer investitor projekta, na njihova opozorila o nočnem miniranju odzval z besedami: "kar ni prepovedano, je dovoljeno". Nevladna organizacija Alpe Adria Green (AAG) pa je inšpektoratu za energetiko in rudarstvo zdaj prijavila sum nezakonitih del pri izkopu tunela Beka.

Vas Gabrovica pri Črnemu Kalu leži na pobočju Kraškega roba pod viaduktom avtoceste Ljubljana–Koper, najbližja hiša pa je od drugega tunela na trasi oddaljena 433 metrov. Zaselek Katinara je oddaljen okoli 830 metrov.

"Najprej slišijo bobnenje in tresenje tal v zaporedju približno pet do 10 sekund. Posebno to občutijo v nočnem času med 22. in 6. uro. Miniranje se izvaja približno štirikrat dnevno, in sicer dvakrat ponoči in dvakrat čez dan. Miniranje jih vznemirja in tako poseže v njihovo telesno in duševno celovitost," so težave okoliških prebivalcev strnili v AAG.

V organizaciji sumijo, da pri gradnji železniške povezave med Divačo in Koprom prihaja do nezakonitih del, kar utemeljujejo s tem, da izvajalca, družbi Kolektor in Yapi Merkezi, prebivalcev vasi Črni Kal in Gabrovice pri Črnem Kalu nista pravočasno obvestili o nameravanem miniranju in o pomenu znakov iz uporabljene sirene.

V krogu ogroženega območja se morajo, kot navajajo v organizaciji, slišati zvočni opozorilni signali. "Izvajalec miniranja bi moral jasno opozoriti na miniranje in pomen sirene, pa vendar tega ni storil," so izpostavili.

Dnevnik dogodkov krajanov Gabrovice in Katinare

"Miniranje se je izvajalo najmanj od 21. junija, ko smo postali občani pozorni na miniranje in na predhodno neznano tuljenje sirene. Tuljenje sirene smo pripisali vožnji vozila na nujni vožnji. Prav tako smo miniranje povezovali z bližnjima kamnoloma. Občani nismo bili predhodno seznanjeni s signali siren ter njihovim pomenom. Motenje miru je ob miniranju postalo neznosno," so povzeli izjavo enega od okoliških prebivalcev.

2TDK: "Izvajalci upoštevajo vsa pravila"

Projektno podjetje 2TDK zagotavlja, da izvajalci pri gradnji drugega tira upoštevajo vsa priporočila, strokovne kriterije in omejitve, ki veljajo pri gradnji, "pri tem pa v največji možni meri upoštevamo tudi mnenja krajanov in okoljevarstvenih organizacij".

Zavrnili so navedbe AAG, da poročilo o vplivih na okolje miniranje na drugem tiru omejuje na čas med 8. in 14. uro. "Glede na okoljevarstveno soglasje ta časovna omejitev velja za miniranje na odprtih delih trase v bližini stanovanjske pozidave. Izvajalec tudi ves čas opravlja meritve, na podlagi katerih se ugotavlja, da pri delih ne prihaja do čezmernih obremenitev okolja s hrupom, niti se ne presega ostalih mejnih vrednosti emisij (vibracije, tresenje)," so pojasnili in dodali, da bodo kljub temu zagotovili dodatne merilne naprave, ki bodo nameščene tudi izven vplivnega območja.

"Prav tako skupaj z deležniki iščemo rešitve glede količine razstreliva in količine odstrela, s katerim bi omilili učinek zvoka pri miniranju v nočnem času," so dodali. Družba 2TDK sicer o pereči problematiki vodi dialog s krajani.

BONUS VIDEO: Iščete obrtnika za kakšno popravilo?

Skupaj s predstavniki Mestne občine Koper, predstavniki izvajalca del in inženirjem so na sestanku prebivalce seznanili, na kakšen način poteka miniranje in zakaj je pri gradnji predorov to ena izmed metod, ki jih uporabljajo. "Seznanjeni so bili tudi z delovanjem opozorilne zvočne sirene, za katero pa so nekateri menili, da je še bolj moteča kot samo miniranje," so zavrnili očitke AAG in dodali, da bodo s srečanji s krajani nadaljevali.

Izvajalci gradbenih del so sicer z izkopom glavne cevi predora Beka začeli maja. Predorska cev drugega najdaljšega predora na drugem tiru železniške proge Divača–Koper bo dolga dobrih šest kilometrov.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Jazbetz |  16 .07. 2022 ob  13: 46
Zgleda da novinarka v videu hoče se pogovorit z managerjem.
nylarazgotra |  15 .07. 2022 ob  18: 08
Ala dej, ma so tečni! Morajo izpeljati drugi tir do konca, ni druge izbire. Prej ali slej bo konec tega. Malo potrpljenja. Bodo dobili neko odškodnino za to nevšečnost in konec. Treba je pač graditi in malo potrpeti.Nekateri imamo dolgotrajne nevšečnosti ki jih žal moramo trpeti vsaki dan ker ni miru, in nič odškodnine.