Slovenija

Na upravni enoti zaradi večjih zaostankov več pritožb, vsaka pa vzame čas za reševanje

Ljubljana, 04. 01. 2022 17.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Tina Hacler
Komentarji
34

Upravne enote so bile formirane leta 1995, ljubljanska je štela 420 zaposlenih, izvajali pa so pol manj postopkov kot danes. Ker se je z leti število zaposlenih znižalo za 40 odstotkov, na vsakega zaposlenega zdaj pride štirikrat več nalog kot prej. Najhujše pa očitno šele prihaja. Na UE Ljubljana zaradi poteka veljavnosti osebnih dokumentov velikemu delu prebivalcev pričakujejo, da bosta prihodnji dve leti najbolj kritični. Že zdaj pa je eden bolj obremenjenih oddelek za tujce in na upravno enoto zaradi dolgotrajnih postopkov letijo številni očitki. Tam odgovarjajo, da je osnovni problem pri tujcih, da oddane vloge niso popolne.

Upravna enota Tobačna Ljubljana
Upravna enota Tobačna Ljubljana FOTO: Damjan Žibert

V letu 2021 so na ljubljanski upravni enoti, ki sicer pokriva kar petino Slovenije, zabeležili precejšnje povečanje števila vlog za delovna dovoljenja, za dovoljenja za prebivanje in tudi državljanstvo. "V lanskem letu je gospodarstvo naredilo precej velik investicijski ciklus, zaradi tega je bila tudi velika potreba po delavcih. Ker na slovenskem tržišču delovne sile za določene poklice ni, želijo delodajalci sem pripeljati tujce, da bi delali denimo na gradbiščih, to pa pomeni povečano število vlog za delovna dovoljenja," je pojasnil načelnik UE Ljubljana Bojan Babič.

Na oddelku za tujce odpoved dalo sedem zaposlenih

Zato se je izjemno povečal pritisk na zaposlene na upravni enoti, kjer poleg omenjenih vodijo še številne druge postopke, od sprememb prebivališča do zamenjave osebnih izkaznic. "Nekateri tega pritiska niso zdržali in so začeli iskati druge zaposlitve. Samo lani je z oddelka za tujce, kjer je bilo 25 zaposlenih, odpoved dalo sedem zaposlenih. To je pomenilo, da je bilo treba njihovo delo prerazporediti na ostale delavce, ki so že tako preobremenjeni. Zdaj pa so morali opravljati še dodatno delo, kar pomeni, da so se s tem zaostanki še povečali," načelnik opisuje kadrovske težave, s katerimi so se soočili.

Bojan Babič in Ernest Mencigar
Bojan Babič in Ernest Mencigar FOTO: Bobo

Lotili so se tudi prostorske prenove na Tobačni, ministrstvo za javno upravo jim je za odpravo zaostankov pomoč ponudilo tudi na način, da so jim že povečali kadrovski načrt - za dve dodatni redni zaposlitvi in za dve zaposlitvi za določen čas. Toda vsak novozaposleni potrebuje približno šest mesecev, da se usposobi in lahko vloge rešuje samostojno, opozarja sogovornik. "Zato so se zaostanki na tem področju lansko leto močno povečali," priznava. To pa je vodilo v negativno spiralo – zaradi večjih zaostankov je sledilo več pritožb, vsaka pa vzame svoj čas za reševanje. 

Na leto se pri njih po Babičevih besedah zglasi več tisoč tujcev, največji pritisk pa je s strani tujih študentov, ki pa so po zakonu prioritetna kategorija in jih je treba obravnavati čim hitreje. Letos se je s spremembo zakonodaje začelo ugotavljati tudi njihovo premoženjsko stanje, kar je zadeve močno otežilo. 

V najbolj obremenjenih dneh skupno dobijo tudi do 2500 klicev na dan, saj skušajo stranke pridobiti informacije, kaj se dogaja z njihovo vlogo ali pa se naročiti na termin. Vseh klicev zato ne morejo sprejeti, glede na podatke se oglasijo na približno 75 odstotkov klicev.

 Po selitvi z več lokacij za Bežigrad ljubljanska upravna enota zdaj posluje na Linhartovi 13 ter na Tobačni 5.
Po selitvi z več lokacij za Bežigrad ljubljanska upravna enota zdaj posluje na Linhartovi 13 ter na Tobačni 5. FOTO: Bobo

'Osnovni problem pri tujcih je, da vloge niso popolne'

"Velik problem imamo na področju tujcev, saj ljudje ne povedo točno, zakaj kličejo. Za zamenjavo dokumenta na primer rečejo, da gre za prvo prijavo. In glede na to, da imamo mi za to dve ločeni čakalnici, je to zelo velika težava. Pri oddaji vloge je čakalna doba trenutno denimo mesec dni, za menjavo dokumentov pa se pride na vrsto v dveh do treh dneh. Vendar stranke ne vedo natančno, zato en telefonski klic lahko traja tudi pet ali šest minut. Pri tujcih prav tako velja, da bi bile zadeve hitrejše in lažje obravnavane, če bi bile oddane vloge popolne. Tudi njihovi pooblaščenci, ki za svoje stranke sicer zelo pritiskajo na nas, ne poskrbijo, da bi bile te vloge popolne," je opozoril vodja oddelka za upravno poslovanje Ernest Mencigar. Kar pri tako velikem številu oddanih vlog, 20.000 jih je bilo v lanskem letu, povzroči težave in zamude, saj je treba nato oddajati dopolnitve. "Imamo kup zadev, ko pride dopolnitev vloge, ta spet čaka, da pride na vrsto," pojasnjuje.  

Upravna enota Ljubljana
Upravna enota Ljubljana FOTO: Bobo

Upravni postopki so bili za nekaj časa prekinjeni tudi zaradi ukrepov ob izbruhu epidemije novega koronavirusa in v nekaterih primerih tujci na delovno dovoljenje čakajo tudi že več kot leto, je slišati očitke na račun upravne enote. Da je krivda tudi na njihovi strani, priznava sam Babič, ki pa opozarja, da ima vsaka zgodba več plati. Pri obravnavanju pritožb so ugotovili, da konkretne osebe ali njihovi pooblaščenci niso dostavljali zahtevanih dokumentov, nekajkrat je bila stranka celo pozvana, da pride, pa se ni odzvala. "Pooblaščenci vršijo velik pritisk. Nekdo se potem 20 minut ukvarja z nekim pooblaščencem, namesto da bi opravljal svoje delo. In za vsako pritožbo, za katero nam inšpektorat pošlje zahtevo po pojasnilu, za katerega izgubimo vsaj uro ali dve, in toliko časa manj imamo potem za reševanje zadev," opozarja Mencigar. 

Kot zagotavljata sogovornika, je sicer pri 20.000 vlogah 80 odstotkov zadev rešenih v normalnih časovnih okvirjih, so pa težave pri posameznih primerih: "Osnovni problem pri tujcih je, da vloge niso popolne. Kar je z vidika nekih pooblaščencev, ki se ukvarjajo s to storitvijo, malce nelogično, da ne vedo točno, kaj se priloži vlogi. Ko prilagajo stvari, pa je je treba pri vsakem dopisu napisati tudi, za katero zadevo gre. Mi imamo nekaj tisoč dokumentov in če nam nekdo pošlje samo plačilne liste, mi ne vemo, kam to evidentirati. S posameznimi dopolnitvami se tako ukvarjamo tudi po tri dni."

Osebna izkaznica
Osebna izkaznica FOTO: Bobo

Kmalu prehod na nov sistem, ki naj bi razbremenil svetovalce

Tudi na splošno ugotavljajo, da ima vsak zaposleni danes štirikrat več nalog kot v leta 1995, ko je bila upravna enota formirana. Zaradi poteka veljavnosti osebnih dokumentov velikemu delu prebivalcev pa pričakujejo, da bosta prihodnji dve leti še bolj kritični. Posebej obremenjena bo prav ljubljanska upravna enota, saj ta pokriva približno petino Slovenije glede na število prebivalcev, ki tja gravitirajo, storitev pa tam opravijo tudi številni, ki se v Ljubljano vozijo v službo, saj gre za edino upravno enoto, ki vsak dan dela tudi v popoldanskem času.

Veljavnost bo samo letos potekla 48.00 osebnim izkaznicam, 18.000 potnim listov in 39.000 vozniškim dovoljenjem, ob upoštevanju delovnih migrantov pa ocenjujejo, da bodo morali skupno zamenjati približno 180.000 dokumentov. V kratkem bodo sicer prešli na nov sistem, v okviru katerega bodo uvedli centralo in dežurne telefone, kamor bodo stranke lahko poklicale in dobile osnovno informacijo.

S tem želijo razbremeniti posamezne svetovalce, že tako obremenjene zaradi velikega števila različnih vlog, ki torej trenutno kar velik del časa namenjajo odgovarjanju na telefonske klice strank ter njihovih pooblaščencev, ki poizvedujejo, kaj se dogaja z njihovo vlogo in zakaj ta še ni rešena. Podrobnosti naj bi na ministrstvu za javno upravo pojasnili še ta teden. 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (34)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

haloslovenia
16. 02. 2022 14.31
Vsaka vloga za začasno prebivanje iz razloga dela stane skoraj 100 evrov. Kam gre ta denar? Če imajo več vlog, bi mogli imeti tudi več denarja za zaposlovanje delavcev, jih pa imajo samo 18 na vse te tisoče ljudi ki čakajo leta in leta na svoje papirje in ne morejo nikamor? Res ne razumem...
Kuku456
04. 01. 2022 21.35
+2
Manj kavic več dela
Antena
04. 01. 2022 21.18
+1
Na UE je najboljša služba. 2 uri delaš 6 si na malici
graf
04. 01. 2022 21.05
+1
še mal pa se mi bodo začeli smilit , žal nimam dobrega mnenja o lokalni UE ! Malo manjka da se boš moral za eno leto vnaprej naročit da boš uredil kar je za uredit ! Kdo je neki kriv te anarhije , le zakaj za vraga je bilo treba notarje uvest ko so vse njihovo delo opravljale UE ! Ti pa sedaj cojones čohajo in mastno zaračunavajo vsak podpisan list !
*Violate*
04. 01. 2022 20.18
+3
A ves uno, delala sm na Tobacni leta 2018. Od takrat do danes so se preselili pa se nacelnika spremenili, problemi pa na isti ravni. S tem da lahko kar povem, zaposlenih (te referentke, s katerimi imate vi stik) je hudo premalo, glede na kolicino dela, sefov pa hudo prevec - predno sem sla, so celo ustanovili nov oddelek in pobrali 5 ljudi z drugega oddelka, da so nekoga lahko postavili za vodjo. Od zaposlenih noben ni videl potrebe po tem v nobenem smislu, delo je bilo zmeraj opravljeno in so vsi vedeli, da je to le megla zato, da se enga nastavi na pozicijo. No, tko se to dela, medtem ko referentke zmozgane delajo tudi preko delovnika za minimalca. Glede zaostankov jim pa vlada z unim celotedenskim kolektivcem v decembru ni naredila usluge, saj bodo sedaj v januarju delale duplo. Pa da smo si na jasnem, govorim o Ljubljani. Ostale UE, sploh okoliske se pa absolutno bolj kot ne praskajo. Temu primeren tudi delovnik do 15h (razen ob sredah in petkih), v Ljubljani pa gladko podaljsan delovnik cez cel teden.
ModriStane
04. 01. 2022 19.49
+3
90 % pijavk odpustit. Iz rednega krivdnega razloga. Ker sesajo denar, ki ga ne zaslužijo.
peter5
04. 01. 2022 19.25
+5
Prisilno odstraniti parazite ki so že v penziji , pa še kar grejejo stolčke,
lotkolba
04. 01. 2022 19.09
+6
Kavo jim skrijte pa bodo pridobili novih 320minut delovnega casa dnevno.
Splice
04. 01. 2022 19.01
+2
Babich je naredu dr.k is UE Ljubljana... oddelek za tujce jih je zapustila tretjina zaposlenih, ostali so preobremenjeni, delajo se nadure, samo nedel se še ne dela. .... so pa tud čevapci mal usekani, vsi jugni hodjo na UE Ljubljana pa čeprav živi v Murski, in tako je z 95% tujcev v Sloveniji, vsi prjavljeni v Lj, ker upajo na free stanovanja, čeprav živijo 200km stran, namesto da bi urejali v sebi najbližji enoti.... EU Ljubljana so preobremenjeni medtem ko na ostalih enotah po večini smrdijo
Mother Russia
04. 01. 2022 19.01
+7
Delamo in plačujemo davke, tujci pa so po zakonu prioritetna skupina in jih je treba obravnavati prednostno!?
Mother Russia
04. 01. 2022 18.59
+7
Ne morejo delati, ker jim telefoni nenehno zvonijo!? Tisoč in en izgovor... Dajte jih za en teden v tovarno. Velike riti se bodo kar konkretno zmanjšale, pa to...
slovenka62
04. 01. 2022 18.53
+4
Simič kje je zdej ta dosežek da bo manj birokracije. Samo nakladate ne naredite pa nič. Po raznih agencijah pisarnah po ministrstvih jih je polno ki ne delajo NIČ. Naj pridejo k vam. Drugače pa pretegnili se ne boste ker nikoli niste prav veliko delali. 200.000 vas je pa samo jamrate.
ivan z Doba
04. 01. 2022 18.31
+7
Vse jim prav pride, tudi pritožbe, da ne delajo!
Splice
04. 01. 2022 18.57
+2
Ne sodi po sebi, na UE Ljubljana oddelek za tujce delajo nadure in sobote. sicer pa tvoje ime vse pove, lenoritis iz doba a ne :D
Uporabnik1827128
04. 01. 2022 18.23
+4
V upravnih postopkih je uradni jezik Slovenščina ( razn na območju manjšin) tko da ne bluzi.
pennywajz
04. 01. 2022 18.22
+3
Babic se se kr shlepa?
Krneki23
04. 01. 2022 18.13
+2
Ministrstvo za delo je mojo prvo pritožbo čez odločbo CSD prejelo leta 2019 in od takrat se je nabralo že 5 pritožb. Rešena ni niti prva. Niti na poziv, da vsaj povejo zakaj se tako dolgo traja ni bilo odgovora. Zgleda se zgledujejo po pahorju in rečejo so what pa gredo kofetkat ob ljubljanico
Reality check
04. 01. 2022 18.13
+0
Zadnjič sem bil na UE.. v 5tih minitah urwdil
ivan z Doba
04. 01. 2022 18.31
+5
lotkolba
04. 01. 2022 19.10
+1
Saj pise, da ste prioritetni. Malta se sama ne bo zmesala..
Težeklojz
05. 01. 2022 08.12
Reality....kvečjemu pogledal kdaj "delajo"
Tylers
04. 01. 2022 18.09
+2
Plačajte jih po učinkovitosti in problem se bo rešil sam od sebe...
Utišani
04. 01. 2022 18.04
+4
Ne pritožujte se nad njihovim nedelo, ker potem morajo še več delati!!! Jasno???
proofreader
04. 01. 2022 18.04
+8
Ali na oddelku za tujce kdo od zaposlenih že razume kakšen tuj jezik?
Tylers
04. 01. 2022 18.09
+13
Zakaj bi? Če pride tujec sem naj se nauči slovensko. Zakaj bi se jim prilagajali?