Poraba 8,0 l/100km Največja hitrost 204 km/h Cena 36.090 eur
Plusi
  • notranje okolje
  • upravljanje infozabavne enote
  • opcija štirikolesnega pogona pri vseh motornih različicah
  • matrični žarometi
  • konkurenčna cena vozila
  • kultiviran agregat
  • ločljivost zadenjske kamere
  • uravnotežene vozne lastnosti
Minusi
  • prostornost zadaj
  • poraba goriva bi lahko bila nižja
  • delovanje radarskega tempomata
  • neznanje slovenskega jezika

Oznaka X. V avtomobilskem svetu smo se je v zadnjih letih že dodobra navadili, saj z njo proizvajalci označujejo vsaj malo terensko navdahnjena vozila oziroma križance. Temu pričakovano sledi tudi japonska Mazda z oznakami modelov CX, ki pa se k sreči ni poslužila še kakšnih dodatnih simbolov v obliki latinskih števil. Še posebej pri njihovem sila zanimivem kompaktnem križancu, ki bi se tako imenoval … CX-XXX. Če slučajno ne veste, zakaj to ne bi bilo ravno najbolj primerno, omenjene kombinacije črk raje ne vpisujte v spletni iskalnik! Kakorkoli že, Mazdin CX-30 je eden tistih novodobnih križancev, za katere lahko rečemo, da izžareva precej karizme oziroma tako imenovanega faktorja X. Še posebej, kadar gre za najmočnejšo verzijo v ponudbi z oznako – prav ste ugotovili – Skyactiv X.

Posrečena

MAZDA CX-30 01V avtomobilskem svetu velikokrat najdemo kakšno res posrečeno zadevo. Pa če gre za precej simpatičen nekdanji Renaultov oglas za model Clio (»Kaj sploh še ostane velikim?«), zapomnljiv Volkswagnov »Das Auto« ali pa tudi za kakšno sila zanimivo avtomobilsko kreacijo (novodobni Fiat 500). S tovrstnim pridevnikom se lahko nenazadnje okitijo tudi pri proizvajalcu iz enega najbolj nesrečnih mest v človeški zgodovini (beri: Hirošima), pri čemer nam najprej pride na misel legendarni roadster MX-5 ter rdeči karoserijski odtenek Soul. Vsekakor pa v to enačbo spada tudi kompaktni trendovski križanec CX-30, ki spada med všečnejše primerke med sebi podobnimi (npr. Kia XCeed, Toyota Corolla Cross), pri čemer ga verjetno zna ugnati v kozji rog zgolj Cuprin Formentor  Mazdi je s tem modelom vsekakor uspelo zadeti žebljico na glavico, kar nenazadnje kažejo tudi prodajne številke*.

Mazdin kompaktni križanec je sicer že stari znanec naših cest, saj ga v tej obliki poznamo že štiri leta, a se še vedno lahko pohvali z dovolj svežo obliko. Kozmetična prenova? Vsaj toliko potrebna kot povsem samostojni Muzej osamosvojitve.

MAZDA CX-30 30Že od samega začetka jo obenem poganja tudi tehnološka motorna inovacija, ki sliši na ime Skyactiv X in naj bi se ponašala z najboljšimi lastnostmi tako bencinskega (živahnost), kakor tudi dizelskega motorja (varčnost). Spomnimo – pri omenjeni »revolucionarni« zadevščini gre za dvolitrski bencinski motor, ki se lahko pohvali z rešitvijo v obliki s svečko nadzorovanega kompresijskega vžiga (SPCCI), pri katerem lahko za vžig zgorevalne zmesi poskrbi vžigalna svečka (višje obremenitve) ali pa se zgodi kompresijski samovžig kot pri klasičnih dizlih (nižje obremenitve). Motor uporablja revno zmes goriva in zraka, iskra pa nato vžge gosto količino goriva, kar dodatno dvigne temperaturo in tlak v valju in povzroči vžig preostalega goriva pod tlakom (kot pri dizelskem agregatu).

Novejša izvedba omenjenega agregata je kasneje dobila še predpono »-e«, nova motorna verzija (manjše kompresijsko razmerje, novi bati, posodobljene zgorevalne komore, ipd.) pa se po novem ponaša z večjo močjo (za 6 KM) ter višjo navorsko vrednostjo (16 Nm).

In kako vse skupaj deluje v praksi? Še posebej, če za pogon skrbi 6-stopenjska menjalna avtomatika? Hja, nekako podobno kot letošnje svetovno nordijsko prvenstvo v Planici. Tehnično sicer odlično pripravljeno, a vseeno nekaj manjka za boljši končni priokus.

Odlično. Z rahlim zadržkom

MAZDA CX-30 06Vsi tisti, ki so v zadnjih letih vajeni prisilno polnjenih pogonskih sklopov, bi znali biti morda na začetku malce razočarani, saj se zdi, da njegovih 186 »žrebcev« ni tako poskočnih in eksplozivnih kakor bi pričakovali od tako številčne konjenice. Oziroma, se jih nekako ne občuti. A omenjeni občutek vsaj do določene mere vara! Motor namreč deluje precej umirjeno, zaradi izjemno zveznega podajanja moči pa se vseskozi zdi, da se stvari dogajajo počasneje, kot to kaže merilnik hitrosti. Po domače povedano: ni tistega značilnega sunka navora, kot smo ga vajeni od »turbakov«.

Vseeno tovrstna motorizacija pušča izjemno dober vtis z odzivnostjo že pri nizkih vrtljajih (odlično vleče že od 1.000 vrtljajev dalje) ter vrhunsko kultiviranostjo (neverjetno miren tek brez neprijetnih vibracij). Pri čemer ga je za kaj konkretnejšega potrebno prignati vsaj čez 3 tisočake, ko kabino napolni tudi malce bolj rezek zvok, zelo rad pa se zavrti vse do 6.500 vrtljajev. Voznik, ki bo dodobra spoznal značilnosti omenjenega motorja, bo tako moral vsaj malce spremeniti svoje dosedanje »turbodizelske« vozne navade (npr. uvoz na avtocesto v 3. prestavi, pri čemer se motor zavrti čez 5 tisočakov) ter pričel ugotavljati, da ni vedno nujno, da se na avtomobilu blešči oznaka T(urbo).

MAZDA CX-30 20A je le potrebno priznati, da pridejo motorne zmogljivosti precej bolj do izraza, če za prenos moči skrbi ročni menjalnik, ki velja za enega boljših (če ne celo najboljših) primerkov v tem cenovnem rangu. Šeststopenjski samodejni menjalnik namreč nikakor ne zmore slediti dogajanju, saj je pogosto prepočasen, pri čemer tudi v športnem načinu predolgo vztraja v visoki prestavi. Sam vidim prednost samodejnega menjalnika zgolj na avtocestnih poteh ter hkratni uporabi radarskega tempomata, ko postanejo daljše poti precej manj stresne. Menjalnik namreč zelo dobro sodeluje s tempomatom (hitro pretikanje navzdol ob samodejnem pospeševanju), slednji pa deluje vse do zaustavitve (pri ročnem menjalniku se namreč izklopi pod 30 km/h).

Samodejni menjalnik obenem poskrbi tudi za ne najbolj nežno porabo goiriva, ki se le stežka ustavi pod 8 l/100 km. Ena glavnih prednosti Mazdinega »svetega motornega grala« tako izpuhti vsaj toliko hitro kot Magnine obljube o zaposlitvenih priložnostih v hoški lakirnici.

Morda se zdi, da bi bila še vedno najbolj optimalna kombinacija 150-»konjske« verzije Skyactiv-G, ki se ponaša s precej podobnimi karakteristikami (zvezno delovanje, mirnost), saj v praksi ni nič kaj opazno manj zmogljiva. In je celo za odtenek manj požrešna.

Še vedno pa čakamo na kakšno malce bolj popoprano različico (npr. 2,5-litrsko, ki je na voljo preko luže), ob kateri bi vozne lastnosti CX-30 (odlična lega na cesti, solidno komunikativen volan) še bolj prišle do izraza. In s katero bi se model še lažje postavil ob bok motorno precej bolj prepričljivemu Formentorju.

V realnih sferah

Malo za šalo, malo za res – pri Mazdinih križancih očitno tudi številčna oznaka pokaže, koliko tisočakov je potrebno potegniti iz denarnice za kolikor toliko spodobno motoriziran in opremljen primerek. Torej, če se pri modelu CX-60 cena ustavi pri 60 tisočakih, je pri manjši CX-30 ta meja postavljena pri … pravilno ste uganili, 30 tisoč evrih. Okej, tovrstna debata se ustavi že pri CX-5 …

MAZDA CX-30 22Vsekakor že najbolje motorizirana verzija, ki se obenem ponaša tudi z v teh časih čedalje manj pogostim štirikolesnim pogonom, v teh konfuznih časih ni predraga. Še posebej, če vzamemo v obzir, da se zna Mazdin srednje velik križanec v marsikaterem elementu približati celo premijskemu razredu. Pri tem imam v mislih izjemno prečiščeno notranjost, ki se ponaša z odličnim občutkom za detajle, solidnim izborom materialov (zgornji del armaturne plošče v umetnem usnju) ter nekaterimi nadstandardnimi pripomočki v osnovnih opremskih paketih (npr. odličen projicirni zaslon, ozvočenje Bose).

Mazdin križanec tudi po štirih letih od svojega prihoda na trg spada med všečnejše primerke svoje vrste ter navdušuje s filozofijo povezanosti konjenika in jezdeca »Jinba Ittai«, pri kateri imaš še vedno občutek, da je voznik v središču dogajanja. Lastnost, ki jo v teh digitaliziranih časih čedalje bolj pogrešamo.

Besedilo in foto: Urban Acman.

* 187,492 proizvedenih enot v 2021 ter 49.153 prodanih primerkov na evropskem trgu v letu 2021 (vir: Carsalesbase).

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Mazdina inovacija, ki se želi pohvaliti z najboljšimi lastnostmi tako »Otta« (živahnost in odzivnost), kakor tudi »Diesla« (varčnost), v praksi ne pokaže vsega, kar bi moral. A kljub temu navduši s kultiviranostjo, veseljem do vrtenja ter zabavnim značajem v višjih vrtljajih. Ne najbolj posrečena menjalna avtomatika.
    9
  • Notranjost
    Tudi po štirih letih od svoje predstavitve se ponaša CX-30 z enim bolj prijetnih notranjih okolij, ki je lahko za vzor prenekateremu konkurentu. Hvalevredno pomanjkanje »tipalnih« zaslonov, odlična ergonomija (osrednji gumb za upravljanje infozabavne enote), izvrstna kamera ter ne najbolj dobrodušno odmerjen prostor zadaj.
    9
  • Opremljenost
    Mazdin srednje velik križanec že v osnovi ponuja zelo bogat nabor pripomočkov, česar nismo ravno vajeni pri konkurenci. Paket GT-Line je res izdaten. Odlični matrični žarometi.
    9
  • Vozne lastnosti
    Eden bolj vozno orientiranih križancev v tem cenovnem razredu z odličnim podvozjem, ki je sicer nastavljeno rahlo na trdo, ter solidno komunikativnim volanom, ki pa vseeno ni na nivoju Cupre Formentor.
    9
  • Gospodarnost
    Mazda ohranja kolikor toliko spodobne cene svoje prodajne uspešnice, ki pa je vseeno višja za okvirno 4 tisočake kot pred 4 leti. Ne najbolj spodobna poraba njihovega tehnološko naprednega e-Skyactiv-X agregata.
    8
  • Zmogljivost
    Navkljub precejšnji konjenici pod motornim pokrovom ne pričakujte pretirano športno dinamičnih občutkov. Še posebej, če za prenos moči skrbi 6-stopenjski avtomatski menjalnik.
    8
  • Sklep
    Mazda CX-30 je šolski primer novodobnega kompaktnega križanca, pri katerem ima voznik še vedno osrednjo vlogo. Le pri motorni izbiri bi si želel, da bi bila na voljo še kakšna malce bolj popoprana alternativa.
    8.7

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 25.690
cena testnega vozila (€) 36.090
dolžina × širina × višina (mm) 4.395 x 1.795 x 1.540
dovoljena masa vozila (kg) 2.070
emisija CO2 (g/km) 149 (WLTP)
garancija (splošna/prerjavanje/mobilna) 5/12/5
gibna prostornina (cm3) 1.998
kompresija (1:) 15
masa praznega vozila (kg) 1.554
medosna razdalja (mm) 2.655
menjalnik/pogon 6-stopenjski avtomatski / štirikolesni
največja hitrost (km/h) 204
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 137/186 pri 6.000
največji navor (Nm pri vrt/min) 240 pri 4.000
napake med testom brez napak
osnovna cena vozila (€) 34.990
pnevmatike 215/55 R18
poraba goriva na testu (l/100 km) 8,0
poraba goriva po ECE (l/100 km) 6,6 (WLTP)
pospešek 0-100 km/h (s) 9,0
prostornina posode za gorivo (l) 48
prostornina prtljažnika (l) 430-1.406
število valjev/ventilov 4/16
vrsta motorja bencinski
vrtina × gib (mm) 83,5 x 91,2
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

11 komentarjev za "Faktor X"


Polo78
1 leto 14 dni nazaj

Pri CX-30 bi vsekakor rajši izbral ročni menjalnik, ki je ta hip eden najboljših na trgu, poraba z njim je konkretno nižja (cca. 1,5 L/100 km) in boljši pospeški. Če se odpovemo še AWD pogonu, ki v tem rangu vozil roko na srce ni nujno potreben, cena postane precej konkurenčna, vsaj glede na vsesplošno draginjo novih vozil.

DX5050
1 leto 14 dni nazaj

186KM, 1554kg, DEVET! sekund do sto… A je to šala?

thunderbolt
1 leto 14 dni nazaj

Pri mazdi je precej velika razlika med auto in rocnim menjalnikom – cca. 1,5s. Je pa to precej zanimivo, ker drugace mazdina 6-stopenjska avtomatika dela dobro, odzivno in se zanasa na motorni navor.

1 leto 14 dni nazaj

Corolla Cross je bistveno močnejša in varčnejša tko da ne vem ne vem, v Sloveniji se odlično prodaja baje Corolla cross..

enstot
1 leto 14 dni nazaj

Ne veš!? Pojdi in pelji oba na sprehod! Ugotovil boš, da je Toyota nakupovalni voziček, Mazda pa prijeten avtomobil.

1 leto 13 dni nazaj

@enstot: good point

xxl
1 leto 14 dni nazaj

-prostornost zadaj
-poraba goriva bi lahko bila nižja

Navkljub precejšnji konjenici pod motornim pokrovom ne pričakujte pretirano športno dinamičnih občutkov. Še posebej, če za prenos moči skrbi 6-stopenjski avtomatski menjalnik.

Raje imam nakupovalni voziček.

Firediver
1 leto 13 dni nazaj

Si že poskusil oba in te je nakupovalni voziček prepričal?

xxl
1 leto 12 dni nazaj

Ni mi treba. Ste ostali tudi, da tako vneto stiskate minuse in s tem pritrjujete, da gre za nakupovalni voziček?

Firediver
1 leto 12 dni nazaj

Malce preveč nakladaš. Tvoje preference ne morejo biti kar zahtevane za vse ostale.
Pač ti si izbral nakupovalni voziček. Jaz to spoštujem. Mi pa ni jasno, zakaj si tako izbral, če pa avta nisi sprobal.
Podatki niso vse, predvidevam pa, da so nekaterim čisto dovolj, da jim to ne ustreza.

xxl
1 leto 8 dni nazaj

Meni ni jasno, da nekdo označi avto za nakupovalni voziček in se to očitno ne smatra za nakladanje. Jaz pa iz prebranega, iz cenika in izkušenj s podobnim modelom in tehniko, zlahka zaključim da mi Mazde ni treba niti preizkusit. To ne pomeni, da je slabša, samo ponuja manj, kar iščem za ta denar, zato bi šel sprobat samo Corollo Cross, kot sem tudi zdajšnjega pred nakupom.

 
Labodji spev družinskih enoprostorcev
V pravi smeri