DL: Kolesarska pot od Dvora do Soteske

13.3.2024 | 13:30

Predstavitev poteka kolesarske poti je pritegnila veliko občanov. (Foto: R. N.)

Predstavitev poteka kolesarske poti je pritegnila veliko občanov. (Foto: R. N.)

Med Dvorom in Sotesko država načrtuje kolesarsko pot, ki bo del daljinske kolesarske povezave od Škofljice do Novega mesta – Prvi del kolesarske poti ob državni cesti, drugi pa na brežini nad njo – Gradnja predvidena v letu 2027

Ministrstvo za infrastrukturo med Dvorom in Sotesko načrtuje kolesarsko pot, s katero bi kolesarje umaknili z zelo prometno obremenjene in zato tudi precej nevarne državne ceste na tem odseku. Prejšnjo sredo je bila v sejni sobi Kulturno-kongresnega centra v Dolenjskih Toplicah predstavitev njene trase, ki naj bi jo, če ne bo kakšnih zapletov, začeli graditi leta 2027.

Predviden potek kolesarske poti med Dvorom in Sotesko je natančno predstavil Jernej Radovac iz podjetja Acer, ki je bilo izbrano za pripravo projektne naloge. Kot je dejal, je okoli pet kilometrov dolg odsek del širše kolesarke povezave G10, ki je načrtovana od Škofljice do Novega mesta. Kot je razvidno z zemljevida državnih kolesarskih povezav na spletni strani Ministrstva za infrastrukturo, je do zdaj na tem kraku zgrajenih le nekaj odsekov kolesarske poti, in sicer v okolici Škofljice, Šmarja - Sapa in Grosuplja, na našem koncu pa od Straže do Novega mesta.

Župan občine Dolenjske Toplice Franc Vovk je pozorno prisluhnil projektu  ureditve kolesarke poti med Dvorom in Sotesko, ki ga je predstavil  Jernej Radovac iz podjetja Acer. (Foto: R. N.)

Župan občine Dolenjske Toplice Franc Vovk je pozorno prisluhnil projektu ureditve kolesarke poti med Dvorom in Sotesko, ki ga je predstavil Jernej Radovac iz podjetja Acer. (Foto: R. N.)

V prihodnje naj bi varnejšo kolesarsko pot vzpostavili tudi med občinama Žužemberk in Dolenjske Toplice. Po besedah Radovca bi na koncu Dvora, gledano proti Novemu mestu, pločnik podaljšali vse do konca kamnite zložbe. Kolesarska pot se nato nadaljuje po levi strani in v istem nivoju kot državna cesta, od katere pa je odmaknjena za dva metra. Malo naprej od naselja Dolnji Kot, in sicer pri zadnjem odcepu za vinograde, se kolesarska pot povzpne na brežino in poteka nad državno cesto vse do Soteske, kjer gre nad severnim obzidjem gradu in se naveže na obstoječo poljsko pot mimo depoja starih vozil in gasilskega doma ter se priključi na regionalno cesto.

TUDI ZA TRAKTORJE

»V prvem delu tega odseka širina kolesarske poti znaša tri metre, kar je dovolj za srečanje dveh koles, ko se povzpne na brežino nad državno cesto pa se razširi še za pol metra. S tem je izpolnjen pogoj, da država lahko kandidira za evropska sredstva, kar je na neki način varovalka, da do te investicije res pride. Na nekaterih odsekih jo bodo uporabljali tudi lastniki gozdov, da bodo s kmetijsko mehanizacijo prišli do svojih parcel,« je pojasnil Radovac.

Da se ne bi kak kamen s pobočja skotalil navzdol, bodo na nekaterih mestih postavili lovilne mreže, ki bodo varovale kolesarsko in nižje tudi državno cesto. Ponekod na brežini je ob kolesarki poti predvidena lesena varovalna ograja, da kdo ne bi zgrmel navzdol. »Zavedamo se, da bo ureditev te kolesarske poti predstavljala večji poseg v obstoječe gozdne površine, ampak sčasoma se bo gozd zarastel nazaj, zato to ne bo trajna rana v prostoru,« je dejal Radovac in dodal, da bo trasa v celoti asfaltirana; le krajši odsek od soteškega gradu mimo depoja in gasilskega doma do glavne ceste bo v makadamski izvedbi. Na celotni trasi sta predvideni tudi dve počivališči.

Projekt bodo v kratkem oddali v recenzijo. Če bo šlo vse po načrtu, bo ministrstvo v naslednjih dveh letih odkupilo zemljišča, gradnja pa naj bi stekla čez tri leta, seveda ob predpostavki, da bo država zagotovila denar, kajti zaradi odprave posledic lanskih poplav se marsikateri državni projekt, ki ni tako nujen, odmika.

OGRAJA NE BO OVIRALA PREHODA ŽIVALI

V razpravi je občane zanimalo, kakšen bo strošek gradnje kolesarke poti in koliko bo prispevala Občina Dolenjske Toplice. Projektant je odgovoril, da natančne ocene vrednosti projekta še nimajo, po njegovih izkušnjah pa bi znašal okoli 2,5 milijona evrov. Investicijo bo pokrila država; strošek občine bo le postavitev urbane opreme na počivališčih.

Podana je bila tudi pobuda po ureditvi klančine, da se bodo na brežino, na kateri je začrtana kolesarska pot, lahko povzpeli tudi prebivalci, ki živijo v zaselku pod državno cesto Dvor–Soteska. Oglasil se je tudi Marjan Kumelj, ki ga skrbi, da pri načrtovanju ni bil upoštevan ekološki vpliv. Pomisleke je imel, kako bodo živali, ki gredo v dolino pit vodo k reki Krki, preskočile varovalno ograjo. Radovac je odgovoril, da je predvidena lesena ograja s tremi prečkami, spodnja pa bo od tal dvignjena za 40 cm, kar bo omogočalo normalen prehod živalim, poleg tega bo varovalna ograja samo na nekaterih mestih, ne pa po vsej dolžini.

Predstavitvi kolesarske poti je prisluhnil tudi topliški župan Franc Vovk, ki pravi, da gre za pomemben projekt države; upa, da bo do njega res prišlo.

Članek je bil objavljen v januarski tiskani številki Dolenjskega lista

Rok Nose

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava