Evropska unija se je zavezala, da bo letno od ZDA kupila 50 milijard kubičnih metrov utekočinjenega plina. Foto: EPA
Evropska unija se je zavezala, da bo letno od ZDA kupila 50 milijard kubičnih metrov utekočinjenega plina. Foto: EPA

LNG-tankerje večinoma gradijo v ladjedelnicah na Daljnem vzhodu, v Južni Koreji in na Japonskem, medtem ko so v evropskih ladjedelnicah takšna plovila doslej gradili le redko. Leta 2019 so izbrane ladjedelnice po svetu zgradile 61 LNG-tankerjev, leta 2020 54, lani 85, od začetka tega leta pa 24. Trenutno za njihovo gradnjo v svetu obstaja 201 naročilo.

Zaradi povečanega zanimanja za LNG-tankerje se za njihovo izdelavo zanimajo tudi na Hrvaškem. Predsednik uprave največje hrvaške ladjedelnice Brodosplit Tomislav Debeljak je tako za Jutarnji list razkril, da je Brodosplit že izdelal načrt za takšno ladjo in ga ponudil družbi LNG Hrvatska.

"Seveda lahko naredimo in gradimo takšne vrste ladij. Ko se je odločalo o gradnji terminala LNG v Omišlju in načinu skladiščenja, smo družbi LNG Hrvatska ponudili rešitev, po kateri bi LNG-terminal lahko imel kapaciteto 200.000 ton, kar je veliko več od kapacitet današnjega LNG-terminala na Krku," je dejal Debeljak in dodal, da so že dobili nekaj poizvedb za gradnjo LNG-tankerjev, a se trenutno še ne dogovarjajo za gradnjo.

Sorodna novica "Potrebujemo od pet do deset let, da spravimo energetiko v evropskih državah v red"

"Brodosplit do zdaj ni gradil LNG-tankerjev, kar pa ne pomeni, da jih ne bo. Izdelali smo celoten projekt gradnje LNG-tankerjev. Opremo pa bi kupili tam, kjer jo imajo, tako kot pri drugih vrstah ladij," je še povedal Debeljak.

Tehnologijo je treba kupiti v Južni Koreji

Tudi hrvaška ladjedelnica Brodotrogir LNG-tankerjev doslej še ni gradila. "Samo ladjo lahko hrvaška ladjedelnica izdela brez težav, tehnologija pa je korejska. To pomeni, da ladjo lahko zgradimo v naših ladjedelnicah, opremo pa moramo kupiti v Koreji," je za Jutarnji list pojasnil član uprave ladjedelnice Brodotrogir Mateo Tramontana. Plin je namreč treba hladiti, za to pa je potrebna posebna tehnologija.

Enako je za Jutarnji list povedal Siniša Ostojić, direktor prodaje v ladjedelnici 3. maj z Reke. Zaradi posebne tehnologije, ki jo vgrajujejo v LNG-tankerje, je gradnja teh plovil vezana na Daljni vzhod.

"Takšnih ladij v Evropi niso gradili pogosto, zato je vprašanje, koliko evropskih ladjedelnic ima znanja in izkušnje v tej vrsti ladjedelništva. Nekaj LNG-tankerjev so prej gradili v Franciji, v novejšem času pa se vse dela na Daljnem vzhodu," je pojasnil Ostojić. "V 3. maju v zadnjih dveh letih in pol, kar sem v tej ladjedelnici, nismo imeli poizvedb za gradnjo LNG-tankerjev. To niso klasične, ampak visoko sofisticirane ladje," je dodal.