Porsche macan
Prenovljen, a poslastici prihajata kasneje
Porschejev kompaktni športni terenec macan je dočakal prvo prenovo, ki pa ni bila le kozmetična, ampak prinaša zelo razburljive novosti.
Petek, 23. julij 2021
Čeprav ni najdražji, najhitrejši in najatraktivnejši, je macan zagotovo eden najpomembnejših Porschejevih modelov, zato je njegova prenova toliko večja reč. Da ne bi pozabili, da gre za izrazito športno znamko, so vsi motorji postali zmogljivejši. Popolnoma električne različice sicer še ni v ponudbi, saj ta na drugi platformi prihaja prihodnje leto, pa tudi najzmogljivejšega turba še ni, a so zato na voljo trije bencinski stroji. Osnova je še vedno dvolitrski štirivaljnik, a na novo zasnovan in z močjo 195 kW (265 KM). Tako kot vse ostale ima tudi ta izvedba serijski štirikolesni pogon indvosklopčni samodejni menjalnik PDK. Stopničko višje je macan S, katerega 2,9-litrski šestvaljnik s pomočjo prisilnega polnjenja zmore 20 kilovatov več kot prej, kar pomeni, da ima 280 kW (381 KM). Dovolj za pospešek do stotice v vsega 4,6 sekunde. Še tri desetinke hitreje pa enako hitrost doseže GTS, ki je trenutno tudi najzmogljivejši v ponudbi. Zgovoren je že podatek o njegovi moči, ki se je z 324 kW (441 KM) izenačila z izvedbo turbo pred prenovo. Samo ugibamo lahko, kaj to pomeni za »pravi« turbo, katerega prihoda še niso potrdili.
Jasno, da se Porschejevi inženirji niso ustavili le pri motorjih, ampak so vse, kar vpliva na vozne lastnosti temeljito dodelali. Tako podvozje, ki pri izvedbah S in GTS serijsko vsebuje zračno vzmetenje, kot bolj odziven in precizen volanski mehanizem.
Mimo digitalizacije danes v svetu avtomobilizma ne gre, kar je jasno tudi v notranjosti macana. Dokaz za to so gumbi na dotik, ki so na armaturni plošči zamenjali klasične, napredoval je tudi velik osrednji zaslon na dotik, informacijsko-zabavni sistem pa po novem omogoča tudi glasovne ukaze. Oblikovno v notranjosti ni večjih sprememb, omeniti pa vseeno velja volanski obroč, ki si ga je macan izposodil kar pri glavi družine – modelu 911. Navzven je sprememb nekoliko več, tako spredaj kot zadaj, kjer se bohoti difuzor, za dodatno izstopanje pa skrbita še dve novi barvi karoserije.