Peugeot 3008 in 5008 hybrid
Blagi hibrid za več kot le blage prihranke
Peugeot je v modela 3008 in 5008 vgradil nov blago-hibridni pogonski sklop, ki v primerjavi s klasičnim bencinskim obljublja do 15-odstotno zmanjšanje porabe goriva.
Petek, 17. februar 2023
Prva, ki sta prejela Peugeotov 48-voltni blagi hibridni sistem sta križanca 3008 ter nekoliko večji 5008. Nosi oznako hybrid 48V in ga sestavljata 1,2-litrski bencinski motor nove generacije s 100 kilovati (136 KM) ter elektromotor z močjo 21 kW (28 KM) in 55 Nm največjega navora. Elektromotor je spojen z menjalnikom, ki je v tem primeru dvosklopčni in ima šest stopenj prenosa.
Tudi omenjeni bencinski motor ni enak kot smo ga pri tej znamki vajeni, ampak deluje po principu Millerjevega cikla (pogosta izbira za hibridne pogone). Pri Peugeotu trdijo, da opisana kombinacija omogoča do 15 odstotkov nižjo porabo goriva in izpuste (126 gramov CO2/km pri 3008 in 128 gramov CO2/km pri 5008). Še bolj pogumna trditev je, da naj bi več kot 50 odstotkov časa vozil v popolnoma električnem načinu, torej brez emisij.
Prednosti zmogljivega blago-hibridnega pogona niso le v varčnosti, ampak je električna pomoč dobrodošla tudi pri naglem pospeševanju, kjer do izraza pride ugoden navor elektromotorja. Po drugi strani se energija med zaviranjem s pomočjo elektromotorja, ki takrat prevzame vlogo generatorja, lahko shranjuje v baterijo. Slednja ima razmeroma skromno kapaciteto (898 Wh), a je zaradi kompaktnosti lahko pospravljena kar pod sovoznikov sedež.
Od običajnih različic se bosta 3008 in 5008 v notranjosti razlikovala po nekoliko drugačni digitalni instrumentni plošči. Tam se bodo prikazovali podatki o 100-odstotno električni vožnji, pretoku energije v sistemu, stopnji napolnjenosti baterije, izbiri voznega programa (Charge, Eco, Power) in odstotku prevožene razdalje z električnim pogonom.
Čeprav bo sprva na voljo le v dveh modelih, kjer bo motor nadomestil aktualni 1,2-litrski bencinski motor puretech 130 s samodejnim menjalnikom, bo kmalu na voljo tudi v drugih modelih znamke.