Slovenija

Za 10-letno vzdrževanje državnih cest nekaj nad 750 milijonov evrov

Ljubljana, 07. 05. 2022 15.41 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Anja Kralj, STA
Komentarji
28

Vlada je nedavno izbrala ponudnike za izvajanje gospodarske javne službe rednega vzdrževanja državnih cest. Za obdobje 2022-2032 bo država za te potrebe v pretežnem delu države namenila 752,6 milijona evrov. To je letno za 15 odstotkov več kot v obdobju 2015-2021 tako zaradi inflacije kot dodatnih del, so pojasnili na direkciji za infrastrukturo.

Nove koncesijske pogodbe z izbranimi ponudniki za vzdrževanje in varstvo državnih cest bodo sklenjene za obdobje 10 let, medtem ko so bile v iztekajočem se obdobju sedemletne.

Direkcija RS za infrastrukturo je po zakonu o cestah pristojna in odgovorna za upravljanje in vzdrževanje nekaj več kot 5961 kilometrov državnih cest. Območje države je razdeljeno na devet območij, vlada je nedavno izbrala ponudnike za osem območij.

Za celjsko-savinjsko območje je izbran VOC Celje, za severno Primorsko Kolektor CPG, za Kras, Obalo in Brkine Cestno podjetje Koper, za gorenjsko območje Gorenjska gradbena družba, za osrednjo Slovenijo Gorenjska gradbena družba v partnerstvu s CGP in Kolektorjem CPG, za Štajersko in Koroško Pomgrad - CP v partnerstvu s Cestnim podjetjem Ptuj in VOC Celje, za Pomurje Pomgrad - CP in za jugovzhodno Slovenijo CGP. Deveto koncesijsko območje je Podravje.

Gradnja ceste
Gradnja ceste FOTO: Shutterstock

Skupna finančna vrednost koncesijskih pogodb z izbranimi ponudniki za osem območij je nekaj več kot 752,6 milijona evrov, to je na leto skoraj 75,3 milijona evrov, so za STA pojasnili na direkciji za infrastrukturo. V preteklem obdobju, ko so bile pogodbe sklenjene za sedem let, je bila skupna vrednost za osem območij koncesije na leto nekaj več kot 65,4 milijona evrov.

Nominalno povečanje vrednosti koncesije na leto je tako 15-odstotno. A z upoštevanjem valorizacije cen z indeksom, ki ga predpisuje uredba o načinu izvajanja gospodarske javne službe vzdrževanja državnih cest, je povečanje vrednosti po pojasnilih direkcije minimalno, nekaj več kot dvoodstotno.

Na direkciji navajajo, da je ta rast posledica predvidenega, nekoliko povečanega obsega rednih vzdrževalnih del pri izvajanju zimske službe zaradi višjih zahtev gospodarstva in voznikov, bolj doslednega vzdrževanja vegetacije, na primer pogostejše košnje zaradi zakonsko predpisane obveznosti zatiranja invazivnih rastlin, in vzdrževanja prometne signalizacije, ki jo bo treba prilagoditi avtomatiziranim sistemom za pomoč voznikom.

Obenem so v nove koncesije vključena tudi določena dela rednega vzdrževanja, ki niso bila zajeta v prejšnji koncesiji. To sta zalivanje razpok ter dobava prometne signalizacije in opreme. Te naloge se je doslej izvajalo na podlagi ločenih javnih razpisov oziroma sklenjenih pogodb z izvajalci.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (28)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

slo_veter
07. 05. 2022 20.33
ta vlada pa želi sprejti čim več dolgoročnih pogodb.. da si zagotovi finančne vire za naslenjih, omenjeno je 10 let :)
picolin
07. 05. 2022 19.53
racunaj si kolko avtov je reg.v slo. in pomnozi z okoli 90 e povprecno pa smo tam . ce je 1ml. reg.vozil je to 90ml. vozila se pa registrirajo vsak dan najmanj 10 vozil. povprecje 900e dnevno x 365 pa smo tam .
irenanemec
07. 05. 2022 19.45
+2
komaj :( kam pa gre tuk cestnine?
Lukrisa
07. 05. 2022 19.10
+4
Lahk bi še na Koroško malo prišli kaj popravit.
viljuska1 1
07. 05. 2022 18.30
+6
pljunec v vodo.glavno da so milijoni za kolesarske poti.ja pa saj jih bomo glede cen nafte se kak rabli
PomisliNaSonce
07. 05. 2022 18.41
+3
Bojim se da bodo tud te samevale. Starejša generacija ne rabi vse te turidtične kilometre, mladi imajo drugje misli in fokus
Rosimaro
07. 05. 2022 18.03
+4
Ta vsota bi morala biti še precej večja sicer se bo spet nekaj flikalo za male pare.Bolj problem je da so dela transparentno oddana
PomisliNaSonce
07. 05. 2022 18.12
+6
Rosimaro
07. 05. 2022 18.01
+4
Kolektor je pa lastnik iz Foruma21.Ta pa je glavni sponzor Nova24 po tvoje.Daj še eno majico kupi ker to ki nosiš ti je golob pokakal
Mio56
07. 05. 2022 17.34
+15
Kje je logika, da določiš podjetje, ki bo imelo koncesijo za 10 let??? Kaj če umes propade? Kaj če bdo vsa dela opravljena pomankljivo? Vazno samo da je naš kajne??? Sploh kjer je Kolektor zravn tko smrdi po SDS kadrih in aneksih!
PomisliNaSonce
07. 05. 2022 17.38
+16
bizgecc
07. 05. 2022 18.42
+3
podjetje ne bo umrlo...ker imajo delavci pod minimum place
giovanni2
07. 05. 2022 18.54
+7
Podjetje ne bo umrlo, ker so jim zrihtali delo za 10 let. Upam, da obstaja v pogodbi kakšna varovalka, da se pogodba lahko prekine, če so dela opravljena slabo.
tip_23_lj
07. 05. 2022 17.22
+13
Dost več cest bi lahko zrihtal,tko pa k je cesta sf.kana pa samo omejitev zmanjšajo in s tem so kao vse naredl
PomisliNaSonce
07. 05. 2022 17.17
+7
75mio na leto na dobrih 200 občin pomeni 350.000 na leto na občino...s tem da za večje bo več, za manjše tok manj....zrihtan ne bo spet nič bistvenega po vaseh...malo bolj pa na vidnih placih
Fery Zaka
07. 05. 2022 17.21
+6
Delavec_Slo
07. 05. 2022 17.17
+9
Vau, a za 4leta dodatno zaposlenih v JU pa je ivek zapravil 960 mio samo za plače no takšne b..... Nas vodijo!
blazter
07. 05. 2022 17.16
+3
A toliko denarja se nakaplja od cestnega sklada?
picolin
07. 05. 2022 17.11
+5
lep dokaz regionalna cesta proti otoccu .tam je trenutno zaprta cesta za ves promet . dela ze potekajo skoraj leto in se niso nc naredili . jaz res nevem kam to vse pelje
ho?emVšolo
07. 05. 2022 17.11
+5
prijateljem podpornikom v zahvalo...
talijamz
07. 05. 2022 17.10
+7
Nekdo bo spet napolnil žepe.Ceste pa ostanejo še slabše kot so. Jama v jami.
PomisliNaSonce
07. 05. 2022 17.22
+5
Jama pri jami. Problem je ker se ni redno vzdrževalo. Recimo kar nekaj vaških cdsf se je proti koncu juge poasvaltiralo...a ker se ninredno čistilo obcestne asvaltne kanale in jaške...je blo že po 20 letih napol uničeno...po 30 letih pa čist ker po letu 2008 je bla pa jtaq spet kriza, prej je blo treba pa sprivatizirat čimveč. Zdej je treba te ceste povsem obnovit z sistemom odvodnjavanja, a se dela če kje ravno odnese kj malo tko napol....da o odpadnih vodah po vaseh sploh ne pišem...
RokoG
07. 05. 2022 20.26
+1
Ocitno vama nekatere stvari niso jasne, predvsem tiste na vaseh. "Vaske" ceste niso drzavne ceste ampak so obcinske. Kar pomeni da za njih skrbi in jih vzdrzuje obcina in ne dars. Pa se to se potem porazdeli na krajevne skupnosti ki morajo nekatere od teh vaskih cest financirati same
talijamz
07. 05. 2022 17.09
+7
Tako slabih cest kot jih imamo za časa Slovenije jih niamo imeli v takratni Jugoslaviji.
Sputnik8
07. 05. 2022 17.23
-3
picolin
07. 05. 2022 17.08
+8
naj se prispeva iz davkoplacevalskega denarja in pa cestnin katere masno placujemo pri registraciji . samo naj se ceste rihtajo kot treba ,ne pa da se luknje flikajo z lopato z asvaltom iz zaklja. in tudi ko se dolocen odcek rihta na novo naj se dela ,ne pa da delavci spijo zraven . dela pa namesto 2 tedna trajajo 6 mesecev .jaz res ne vem da izvajalci nimajo nobenega nadzora kako potekajo dela in nobenega nadzora nad tem kar bi se lahko naredilo v dveh tednih da izvajalci razvlececejo na 3 do 6 mesecev ,pri tem pa mastno polnijo zepe .
talijamz
07. 05. 2022 17.08
+5
Me pa res zanima katere ceste se bojo popravljale.
slim386
07. 05. 2022 17.07
+6
Če je sprejela to sedajšnja vlada povišanje definitivno ni zaradi dodatnih investicij in inflacije temveč zaradi žepov prijateljev. Mafijski kartel sđs rabota dalje