Novice

Prihaja veliko novih, vodilo sprememb je predvsem elektrika

Lansko leto nas z vidika pomembnih avtomobilskih novosti ni ravno razvajalo. Še vedno so proizvajalce pestile težave v proizvodnji, ohromljen ladijski prevoz in vse bolj očiten zasuk k električnim modelom. Letošnje leto bo z vidika premier bistveno bolj zanimivo, na evropske in slovenske ceste bo zapeljalo kar nekaj pomembnih modelov. Bo pa vodilna vloga vse bolj v domeni električnih novincev.

Čeprav vse več proizvajalcev opozarja na opazno manjše povpraševanje po električnih vozilih, hitijo s predstavljanjem novih električnih izdelkov v skladu z začrtano strategijo. Med prvimi, ki bodo na ceste pripeljali cenovno nekoliko bolj dosegljive električne modele, so Renault, Citroën in Fiat, a tudi kitajska konkurenca je že v nizkem štartu. Vse več je tudi premijskih električnih modelov.

Celoten seznam smo za lažji pregled oblikovali po abecednem redu. Za vse spodaj naštete novosti je potrjeno, da naj bi še letos zapeljale na evropski oziroma slovenski trg, a glede na izkušnje iz preteklih let bi se znalo zgoditi, da se kakšna premiera zamakne tudi v leto 2025.

Alfa Romeo

c18a675e619840c2843cd725ae2a9165O majhnem križancu, ki so ga pri Alfi Romeo poimenovali Milano, ne vemo veliko (razen imena). Italijani so potrdili, da bo povsem električna različica do prvih kupcev prišla septembra. Dva meseca kasneje bo na cestah tudi blago-hibridna bencinska izvedenka. Obe pogonski različici bodo izdelovali v Stellantisovi tovarni Tychy na Poljskem, kjer že izdelujejo Jeep Avenger in bodo kmalu pričeli še s proizvodnjo Fiatovega modela 600.

Audi

Audijeva ključna novost leta bo Q6 e-tron, ki bo slonel na enaki namenski arhitekturi kot prihajajoči električni Porsche Macan. Njegov prihod se je zaradi težav s programsko opremo znotraj skupine Volkswagen nekoliko zamikal, a bo po napovedih v letošnjem juliju le napočil čas, da zapelje na cesto. Gre za enega ključnih tekmecev Teslinemu modelu Y in Mercedes-Benzu EQE SUV. Audijev seznam letošnjih novosti vsebuje še povsem novi A6, ki bo na voljo tudi v električni različici, in povsem novi A4, ki se bo po novem imenoval A5. Za oba še ni potrjen letošnji začetek prodaje v Sloveniji. Bosta pa v februarju in marcu na slovenske ceste zapeljala prenovljeni Q7 in A3.

BMW

bmw-x2-2024-3Bavarci so drugo generacijo X2 razkrili že jeseni, zato v salone prihaja že kmalu (februar). Bistveno večji športni terenec se bo nekoliko občutneje oddaljil od modela X1 in bo na voljo tudi v povsem električni izvedenki. Med pomembnimi novostmi bo še prihod električnega karavana i5 Touring ter športnega M5 (oboje spomladi)

Citroën

O najpomembnejši oziroma medijsko najbolj izpostavljeni novosti smo napisali že veliko. Govorimo seveda o električni različici modela C3, ki naj bi na slovenske ceste zapeljala še pred poletjem (maja). Cene se najverjetneje ne bodo pričele pri obljubljenih 23.300 evrih, kot to velja na nekaterih izbranih evropskih trgih, a bo ë-C3 še vedno eden najdostopnejših električnih avtov pri nas. Tako kot drugi Stellantisovi modeli, bo kasneje na voljo tudi z motorji na notranje zgorevanje.

Citroen-e-C3

Cupra

Pri Cupri so dodobra zagrizli v delo in za letos letos pripravljajo kar nekaj izredno pomembnih novosti, ki bodo še naprej skrbele za dobre prodajne rezultate znamke. Vse skupaj se bo pričelo poleti, ko bosta na naše ceste zapeljala prenovljena Leon in Formentor, jeseni pa prihajata dva povsem nova modela – Tavascan in Terramar.

Dacia

dacia-duster-extreme-2024-mojaMed novostmi Dacie je daleč najbolj pričakovana tretja generacija Dusterja. Nova arhitektura, izboljšana notranjost, hibridni motorji in širok nabor dodatkov so precej dvignili pričakovanja javnosti. V Slovenijo predvidoma pride maja. Bigster, njegov večji brat, v letošnjem letu še ne bo zapeljal ne na evropske, ne na slovenske ceste. Bo pa poleti pripravljena močno posodobljena različica električnega Springa, z močnejšim elektromotorjem in drugimi izboljšavami.

Fiat

Fiat bo v letošnjem letu vse stavil na električno Pando, ki bo slonela na enaki arhitekturi kot ë-C3. Tudi tukaj bo na voljo bencinski motor, a še ni znano, kdaj bo na voljo za naročilo. Prednost bo imela električna različica, zato bo na ceste zapeljala že letos. Glede bencinskega motorja vemo le, da naj bi bil v ponudbi le do leta 2026.

Ford

Ford-Explorer-Electric-2023-009Explorer bo prvi Fordov povsem električni, namensko razviti in velikoserijski model v Evropi. Njegov prihod je napovedan proti koncu poletja ali v začetku jeseni. Gre za model, ki si arhitekturo deli z Volkswagnovim ID.4, a se vizualno močno razlikuje od nemškega tekmeca. Proizvodnja bo stekla v Nemškem Kölnu. Tekmec ID.5, kupejevsko oblikovani Explorer, bo na ceste zapeljal šele prihodnje leto. Poleti sicer prihajata še prenovljena Kuga in Puma, že pomladi pa povsem nova Courier Transit in Courier Tourneo.

Hyundai

Korejci v letošnjem letu za Evropo in posledično Slovenijo nimajo načrtovanih udarnih novosti. Edini novi model bo nova generacija Santa Feja, ki se po prodajnih številkah ne more primerjati s Kono ali Tucsonom. Na voljo bo s hibridnimi motorji in priključno-hibridno izvedenko. Velja omeniti še, da bo v februarju na ceste zapeljala električna Kona, poleti pa prenovljeni Tucson, Bayon in i30.

Hyundai-Santa-Fe

Kia

Ključne Kiine novosti bodo letos izključno električno obarvane. Poleg velikega električnega športnega terenca EV9 se pričakuje še prihod oblikovno enakega, a nekoliko manjšega modela EV5. Cen za zdaj seveda še nimamo, v Nemčiji pa naj bi se za model EV5 pričele pri 40 tisoč evrih.

Lancia

Italijani bodo februarja razkrili in potem pohiteli z načrtovano proizvodnjo novega Ypsilona. Gre za prvi novi model znamke po več kot desetletju, zato so pričakovanja ogromna. Ypsilon bo slonel na Stellantisovi arhitekturi e-CMP2, ki si jo bo delil z Milanom, Peugeotom 208 in Opel Corso.

Lexus

LEXUS_LBX_Cool_copper_sonic_bi-tone_dynamic_021Japonska edina ter hkrati najpomembnejša novost leta bo začetek prodaje manjšega križanca LBX. Model, ki bo prodajne številke dvignil bistveno višje, ima vgrajen hibridni motor in sloni na Toyotini arhitekturi TNGA-B. LBX bo v Slovenijo zapeljal že februarja.

Mazda

Največja in najpomembnejša Mazdina novost bo CX-80, ki ga v Sloveniji pričakujemo pozno poleti. Temu velikemu športnemu terencu se bo pridružila prenovljena MX-30, že februarja pa naj bi prispela tudi hibridna izvedenka Mazde 2.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz-EQG-Concept-5Seznam novosti pri Mercedesu je izjemno dolg, najdaljši med vsemi proizvajalci. Kar v nekoliko senci impozantnega električnega razreda G, ki bo k nam zapeljal poleti, so še prenovljeni EQA, EQB, GLB (januar, februar) in razred V (april). V teh dneh v prodajne salone prihaja CLE, februarja električni EQT in marca še karavanska različica razreda E.

Mini

Znamka pod okriljem skupine BMW bo v letošnjem letu storila velik korak naprej k svoji zavezi, da leta 2030 postane proizvajalec izključno električnih modelov. Za začetek prihaja Mini Countryman (februar), njegova električna različica pa sredi poletja. Trivratni električni Mini Cooper naj bi prve kupce pričel nagovarjati nekoliko kasneje (maja).

Peugeot

Peugeot_e-3008_2024-01@2xPri Francozih je v letošnjem letu glavna zvezda druga generacija 3008. Gre za prvi model, ki bo slonel na najnovejši Stellantisovi arhitekturo STLA Medium in bo sprva na voljo le kot električno gnani križanec. Kasneje bodo na voljo tudi hibridizirani bencinski sklopi, a Peugeot daje bistveno večji poudarek elektriki. Prenovljeni e-Rifter bo na cestah pomladi, jeseni še novi 5008 in ob koncu leta električni e-408.

Opel

Sredi leta se pričenja prodaja Grandlanda, bližnjega sorodnika Peugeta 3008. Stellantis je močno posodobil tovarno v nemškem Eisenachu in poskrbel, da bo njegova proizvodnja potekala na domačih tleh. Tudi Oplov adut bo sprva na voljo v električni različici, šele kasneje bodo prišli na vrsto motorji z notranjim zgorevanjem. A še preden bo razkrit Grandland, bosta v Slovenijo zapeljali prenovljena Corsa in električna Astra.

Renault

Renault bo v letošnjem letu razkril povsem nov model, o katerem za zdaj ni veliko informacij, zato ni prav verjetno, da bi bil že pripravljen na začetek prodajerenault-editorial-discover-r5-01. Bo pa na evropske ceste proti koncu leta (oktober) zapeljal ikonični Renault 5. Majhen, električni mestni avtomobil se močno opira na svojega predhodnika. Kot pravijo Francozi, bo Renault 5 tudi cenovno dosegljiv električni model. Med večje novosti spadajo še Rafale (maj), Captur (junij) in povsem novi Master (maj).

Škoda

Čehi bodo letos na ceste poslali dve novi pomembni novosti. Prvi bo kupce nagovoril Superb, ki je postal večji, še prostornejši in ima povsem novo potniško kabino. Na voljo bo kot limuzina in kot karavan. Druga pomembna novost je novi Kodiaq, ki prav tako nagovarja družine in je v prvi generaciji postal evropska uspešnica. Pričakujejo, da bosta oba v Sloveniji že poleti. Škodine novosti zaključujeta prenovljena Octavia (julij) in Kamiq (marec).

skoda-kodiaq-2024_o

Toyota

Toyotine novosti bodo v letošnjem letu nekoliko manj številne, a naj bi na ceste zapeljal povsem nov manjši električni model, ki ga je lansko leto napovedal koncept Urban SUV. Razvoj poteka skupaj s Suzukijem, novinec pa bo konkurent predvsem Hyundai Koni, Peugeotu e-2008 in prihajajoči električni Ford Pumi. Poleti prihajata še povsem novi Land Cruiser in športni Yaris GR.

Volkswagen

VW-TIGUAN-2024-7_1_xxlVolkswagen v letošnjem letu največ upov polaga na Tiguana in Passata, ki bosta v Slovenijo zapeljala spomladi. V podobnem časovnem okviru bo v prodajne salone zapeljal prenovljeni T-Cross. Transporter prihaja konec leta, v začetku jeseni pa bo na voljo tudi počitniška California.

Volvo

V naslednjih dneh v Slovenijo pripotujejo prvi primerki električnega EX-30. Potrjen je tudi prihod električnega EX-90, a je časovni okvir za njegov prihod za zdaj še dokaj nezanesljiv. Proizvodnjo največjega električnega športnega terenca znamke so namreč v zadnjem času večkrat prestavili zaradi težav s programsko opremo.

Besedilo: Gašper Pirman, Foto: proizvajalci.

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Mazda in Toyota: poglobitev sodelovanja za zniževanje stroškov
Seat Ibiza: jubilej začetnika uspeha španske znamke