Predstavitve

Ultimativni družinski stroj

Slovenska predstavitev: BMW M3 Touring

Ni veliko avtomobilskih modelov, ki jih je javnost, vključno z mano, tako težko pričakovala. BMW M3 je sinonim za športno limuzino, vozniško eden najboljših avtov, ki je pred 37 premierno zaropotal po evropskih cestah. Zdaj je prvič v zgodovini dobil karavansko različico. Bavarci so uslišali želje hitrih mam in divjih očetov, M3 Touring pa je popolna zmes cestnega dirkalnika in družinsko uporabnega karavana.

A če so družinski karavani diskretni in umirjeni vsestranski multipraktiki, tega vsekakor ne morem trditi za M3 Touring. Nabiti boki, vsem znana pokončna maska hladilnika, štirje zaključki izpušne cevi (v nič kaj diskretnem difuzorju) pač izdajo njegovo poreklo. To pa ne pomeni, da ni multipraktik. Le diskreten in umirjen ni.

Hitrejšega karavana ne boste našli

Izrazito športni karavan v dolžino meri 4.801 milimetrov (8 milimetrov več kot pri M3) in je s širino 1.903 milimetrov enako širok kot običajni M3. Zaradi oblike karoserije ima malenkost širši kolotek zadaj in dodatne ojačitve, ki poskrbijo za enakovredno vrhunsko vozniško izkušnjo kot pri M3. Je pa zaradi tega od običajnega M3 težji za 85 kilogramov. Tudi prtljažnik ima v teoriji le za dvajset litrov večji (480 proti 500 litrom), a je v praksi bistveno bolj uporaben kot pri limuzini.

Kot v bombniku

Za volanskim obročem sicer ni nič novega. Vrhunski položaj sedenja pospremi še brbotanje iz izpušnih cevi. Ob pritisku naIMG_3735 stopalko za plin se izstreli in praktično pospešuje, dokler se voznik ne odloči, da ima dovolj. V okolici Bohinja pa se je po drugi strani izkazal kot zelo vsakodnevno uporaben. Ta širina, ki jo znajo razviti pri BMW, je res neverjetna. V programu normal je M3 Touring nenaporen, vsakdanje uporaben karavan. Šele ob igranju z nastavitvami iz njega izvabimo najboljše. V programu sport plus, postane glasna in divja zver, pripravljena na vse. Obenem mora biti pripravljen tudi voznik. Čeprav ima M3 Touring serijsko štirikolesni pogon, prostora za napake ni. Hitrosti so hitro previsoke, znanje voznika pa mora biti prilagojeno stroju, ki ga vozi.

BMW M3 touring je na voljo le v različici Competition. To pomeni, da ga poganja trilitrski šestvaljni motor z močjo 375 kilovatov (510 “konjev”). Do 100 kilometrov na uro pospeši v 3,6 sekunde in ima elektronsko omejeno najvišjo hitrost na 250 kilometrov na uro. Ker gre za pogonsko enak motor z enako umetno pametjo kot pri M3, je tudi pri Touringu mogoče igranje z nastavitvami. Za volanom smo tako lahko razporejali moč in navor med osema in v kontroliranem okolju tudi driftali. Vse je podrejeno voznim lastnostim. Zato ima spredaj in zadaj nameščena platišča drugačnih velikosti (spredaj so 19-palčna in zadaj 20-palčna platišča).

Nekaj stotakov dražji kot limuzinski M3

M3 Touring je uradno že zapeljal na slovenske ceste oziroma v prodajne salone. Vsekakor gre za nišni avtomobil, ki ga pri znamki ne bodo prodajali v velikanskih količinah. Kljub temu so že uspeli prepričati nekaj kupcev karavanskih M3 s ceno od 99.950 evrov dalje. Kljub drugačni karoserijski obliki je v primerjavi z limuzinskim M3 Competition dražji za vsega 700 evrov.

Pompozni XM, varčni iX1 in zabavni M2

BMWArena2023-Photo_Ziga_Intihar-303Pri BMW so nam sočasno pokazali še enega najbolj vpadljivih, pa tudi najbolj kontroverznih modelov znamke. XM je velikanski, v živo deluje še večji kot na fotografijah. V dolžino meri 5,1 metra, je širši od dveh metrov in ima kar 3,1 metra dolgo medosje. Posledično ne gre za prav lahek SUV. Brez voznika namreč tehta 2.750 kilogramov.

Za pogon skrbi kombinacija 4,4-litrskega osemvaljnika z dvema turbinama s 360 kilovati in 650 njutonmetri, v ohišju menjalniku pa je vgrajen električni motori z močjo 145 kilovatov. Sistemska moč se ustavi pri 480 kilovatih in 800 njutonmetrih navora. Baterija uporabne kapacitete 25,7 kilovatnih ur zadostuje za največ 88 kilometrov električne vožnje, napolniti pa jo je mogoče z močjo 7,4 kilovata.

Prve kilometre smo prevozili še z iX1. Razen nekaterih manjših sprememb in drugačnih oznak, je iX1 praktično enak kot običajni X1. Prostornost je na enakem nivoju, kljub bateriji z zmogljivostjo 64,7 kilovatne ure, ki je nameščena v dnu avtomobila. O dosegu ne moremo veliko govoriti, saj smo prevozili premalo kilometrov. BMW sicer obljublja med 410 in 440 kilometrov z enim polnjenjem. Je pa vožnja izrazito tiha in prijetna, opazil sem le, da je vzmetenje, zaradi dodatne mase, nekoliko trše kot je pri dizelsko gnanem X1. Pisan vozniški dan se je zaključil z vožnjo v prenovljenem Z4. Slednji prinaša le malenkostne spremembe (drugačna maska in odprtine za zajem zraka ter spremenjena platišča), a gre še za enega izmed vozniško vrhunskih BMW-jev.

IMG_3755

Besedilo: Gašper Pirman, fotografije: Gašper Pirman in Žiga Intihar (BMW)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Električna pomlad
Veliko blišča v malem avtu