Predstavitve

Fiat 500L: slovenska predstavitev

Tokrat nas je pot zapeljala v Srbijo, kjer s tekočega traku skačejo novi 500L. Pravzaprav še bolje, tja nas je zapeljal kar 500L sam. Kragujevška tovarna sicer nima kaj več dosti skupnega z Zastavo, ostaja pa na isti lokaciji.

»Kam ga pa peljete vi, nazaj v Kragujevac?« smo slišali skoraj na vseh cestninskih postajah in mejnih prehodih. Navajeni, da se vozijo kvečjemu na kakšnem tovornjaku proti Evropi, so tokrat lahko malo pobližje pogledali novost. Pravzaprav si je carinik pri avtu pred mano ogledal še prtljažnik. Ne vsebine, le velikost. A za reklamacije (če bodo sploh potrebne), ne bo potrebno v Kragujevac. Fiat je prepričan v svoj izdelek in pri nas ponujajo 5-letno garancijo (z omejitvijo 120.000 prevoženih kilometrov). Enaki pogoji, ki jih poznamo že pri Pandi.

L s klasično 500-tico nima kaj dosti skupnega. Če odmislimo retro vložke, je to povsem drug avto. In ta L(arge) res še najbolj predstavlja velikost. Prostora kar ne zmanjka. Predvsem zaradi 400 litrov velikega prtljažnika, kjer se brez problema kosa z Bravom, čeprav je avto malo manjši. A te litre doseže že ob osnovni postavitvi sedežev. Pomična zadnja klop hitro doda še malo, ko pa podremo sedeže in povsem zravnamo tla, se brez problema lahko odpravimo tudi v Ikeo.  2,4 metra je dolžina od sprednje armature do zadnjih vrat, kar je tudi maksimalna dolžina paketov v Ikei.

Čeprav večji kot Punto, je zgrajen na njegovi platformi. Od Chryslerja so pobrali sistem UConnect, ki nadomešča Blue&Me ter ga ponudili kar serijsko. Super! 5-palčni zaslon na dotik je zelo dobrodošel.  Po testiranjih v vetrovniku in zmanjšanju hrupa na minimum, se jim je pridružil še Dr. Dre in poskrbel za akustiko (Beats Audio). In dejansko stvar deluje, le brisalci pri višjih hitrosti k popularni glasbi dodajo nekaj čričkov. Pa počakajmo še na kakšen test.

Še ena svetovna premiera vas čaka z novim 500L – pravi pravcati kavomat. V sodelovanju z Lavazzo si lahko med vožnjo privoščiš kar sveže kuhan espresso s kapsulami »A Modo Mio«. Seveda, za dodatnih 260€ – v serijsko opremo pa to ne spada. Čeprav ne pijem kave, bi to opcijo z veseljem testiral, a tokrat smo bili za ta užitek žal prikrajšani.

500L je trenutno že na voljo z 1.4 (70kW) in 1.3 Multijet (62kW) ter 0.9 TwinAir Turbo (77kW) motorji. Slednji bo verjetno še najbolj zanimiv – tudi z ekološkega vidika z emisijami 112 g CO2/km, čeprav je potrebno zanj odšteti okroglega tisočaka več, kot za klasičnega bencinarja. 14.490 EUR stane vstopni model Pop, ki sicer ponuja že kar nekaj opreme, a zgolj za 5 stotakov več pridemo že do modela Easy ali Pop Star. Trenutna ponudba sega do 18.890 EUR za dizelski model Lounge. Na zapisane cene takoj ponudijo še akcijskih 2.000 EUR popusta. V prihodnjem letu pa se bodo floti pridružili še močnejši dizelski in bencinski motor ter seveda plinska izvedba.

Ni kaj, v Kragujevcu jih čaka veliko dela. Od proizvedenih avtomobilov naj bi jih v Slovenijo v naslednjem letu odšlo 220. Pa poglejmo kako jim uspe, avto je vsekakor atraktiven. Kdor okleva glede srbske izdelave, pa je lahko brez skrbi – bojda je edini del njihovega porekla dvigalka.

Več o modelu 500L na uradni strani.

Tekst: Pete. Foto: Pete, Fiat

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Hyundai i20: slovenska predstavitev
Mercedes-Benz razred CLS Shooting Brake in GL: slovenska predstavitev