Začasni dogovor EU o strožjih pravilih političnega oglaševanja je predvsem poskus onemogočanja desnice

Datum:

Bruselj je dosegel nov dogovor o omejevanju svobodnega trga na področju medijev. Politično oglaševanje, denimo na spletnih platformah, bo odslej v EU podvrženo strožjim pravilom s ciljem večje preglednosti. Načelni dogovor predvideva, da se bodo lahko osebni podatki uporabljali za politično oglaševanje le ob soglasju državljanov. To seveda pomeni onemogočanje politične konkurence.

Zakonodajalci EU so včeraj dosegli začasni dogovor o novih pravilih, zaradi katerih naj bi bile volilne in referendumske kampanje preglednejše in odpornejše na vmešavanje.

Nova pravila bodo urejala politično oglaševanje, zlasti spletne oglase. Kot je povedal Sandro Gozi, evropski poslanec stranke Renew iz Francije: “To je pomemben korak pri zaščiti naših volitev in doseganju digitalne suverenosti v EU. Državljani bodo zlahka opazili politično oglaševanje na spletu in kdo stoji za njim. Nova pravila bodo tujim akterjem otežila širjenje dezinformacij in vmešavanje v naše svobodne in demokratične procese. Prav tako smo pravočasno zagotovili ugodno okolje za nadnacionalno kampanjo za naslednje volitve v Evropski parlament.”

V resnici je to nov poskus vmešavanja EU v suverenost nacionalnih držav, in sicer posega v samo bit demokratičnih sistemov držav članic – v volitve oz. regulacijo volitev supranacionalne entitete.

Politično oglaševanje bo moralo biti jasno označeno, komisija pa bo 24 mesecev po začetku veljavnosti pravil vzpostavila javno dostopen repozitorij, ki bo vseboval vse spletne politične oglase in povezane informacije za največ sedem let.

Prepoved sponzoriranja iz tretjih držav

Zakonodajalci pravijo tudi, da so skušali s pravili onemogočiti tuje vmešavanje v volitve evropskih držav. “Da bi omejili sponzorje zunaj EU pri vmešavanju v evropske demokratične procese, je evropskim poslancem uspelo vključiti prepoved sponzoriranja političnega oglaševanja v EU subjektom iz tretjih držav v trimesečnem obdobju pred volitvami ali referendumom,” so zapisali v Evropski komisiji. Pravijo, da je pot v pekel tlakovana z dobrimi nameni. No, tako bi lahko razumeli to določbo. Evropska komisija je najbrž imela v mislih vmešavanje tujih držav, kot so Iran, Rusija ali Kitajska, a s tem, ko so prepovedali vsako tuje oglaševanje, so hkrati zabetonirali finančne in politične okope posameznih držav, saj je znano, da v vzhodnoevropskih, postkomunističnih državah, kot je naša, oligarhije iz bivših režimov obvladujejo vse finančne tokove znotraj države. Smeji se tako domačim tajkunom kot njihovim medijem.

Prepoved oglaševanja na podlagi azilne problematike?

Skladno s pogodbo lahko ponudniki za ciljanje uporabnikov uporabljajo samo osebne podatke, ki so izrecno posredovani za namen spletnega političnega oglaševanja in zbrani od subjekta. Prepovedani bi bili tudi politični oglasi, ki temeljijo na profiliranju z uporabo posebnih kategorij osebnih podatkov (npr. etnična pripadnost, vera, spolna usmerjenost). Parlament je uvedel druge določbe za dodatno ureditev ciljanja, kot je prepoved uporabe podatkov mladoletnikov.

Foto: STA

Če izjavo za javnost vzamemo dobesedno, to pomeni, da je leva Evropska komisija našla eleganten način, kako se v bodoče znotraj predvolilnih bojev in političnih kampanj nikoli več ne bo smelo oglaševati dejstva, da je evropska azilna politika povsem neustrezna ali da si EU ne more privoščiti še dodatnega milijona na asimilacijo povsem nepripravljenih mladih moških iz subsaharske Afrike in Bližnjega vzhoda.

Drakonske sankcije za kršitve

Dogovorjeno besedilo uvaja možnost občasnih kazni za ponavljajoče se kršitve. Skladno z zakonom o digitalnih storitvah lahko sankcije znašajo do 6 % letnega prihodka ali prometa ponudnika oglasov, kar je za manjše ponudnike lahko tudi usodno.

Pravila bodo veljala že za evropske volitve

Svet in parlament morata sporazum še uradno sprejeti, preden pravila začnejo veljati. Pravila bodo veljala 18 mesecev po začetku veljavnosti, medtem ko bodo ukrepi o nediskriminatornem zagotavljanju čezmejnega političnega oglaševanja (tudi za evropske politične stranke in politične skupine) veljali že za volitve v Evropski parlament leta 2024.

Leva Evropska komisija želi infiltrirati nacionalne  in evropske volitve

Evropska komisija opravičuje sprejetje tako drastične regulacije volitev na državi ravni zato, ker se je politično oglaševanje v veliki meri preselilo na splet in so se zato po trditvah komisije obstoječa nacionalna pravila za urejanje političnega oglaševanja in preprečevanje zlorab izkazala za neustrezna svojemu namenu. Poleg tega se EK izgovarja na povečuje razdrobljenosti posameznih nacionalnih zakonodaj, kar naj bi imel škodljive posledice za volivce in oglaševalce.

V resnici gre še za en poskus odvzema nacionalne suverenosti držav članic, hkrati pa za jasen poskus reguliranja tega, o čem se sme in o čem se ne sme oglaševati. Jasno je, da je trenutna Evropska komisija, ki je kljub predsednici iz ELS jasno levo politično opredeljena, zelo zaskrbljena glede sentimentov evropskih volivcev, ki grozijo, da bodo leve in zelene stranke izbrisali iz političnega zemljevida. Pravila, ki so jih sprejeli v ponedeljek, so le eno izmed orodij evropske levice, s katero želi onemogočiti desni val na evropskih volitvah naslednje leto. Sramotno pa je, da pri tem sodeluje tudi EPP.

I. K.

Sorodno

Zadnji prispevki

Združeni narodi prepolovili število žrtev med otroci v Gazi

Urad Združenih narodov za usklajevanje humanitarnih zadev OCHA, ki...

Franc Jager je slovenski podjetnik leta

Na 9. kongresu podjetništva so v petek v Portorožu...

Levičarski skrajneži zasedli münchensko letališče

Člani nemške skupine podnebnih aktivistov Last Generation so davi...